Przełożenia napędów licznika w różnych wersjach motocykli
: 2024-12-10, 20:14
Czołem!
Zacząłem drążyć temat liczników WSK/WFM oraz dedykowanych do nich przełożeń napędów licznika. Czy macie jakieś informacje, jakie przełożenia ślimaków były stosowane do poszczególnych modeli motocykli a co za tym idzie liczników? Na forum jest trochę szczątkowych informacji, ale brak odpowiedzi na moje rozkminy
Znane są conajmniej trzy typy liczników:
Żeby nie było łatwo, były też różne rozmiary obręczy - 18 i 19 cali. I tak:
Wiem tylko o dwóch przełożeniach napędów licznika - 20:11 i 19:10 (20:11 do kół 18 cali i 19:10 do kół 19 cali).
Wyczytałem, że:
W takim razie teraz pytania:
Zacząłem drążyć temat liczników WSK/WFM oraz dedykowanych do nich przełożeń napędów licznika. Czy macie jakieś informacje, jakie przełożenia ślimaków były stosowane do poszczególnych modeli motocykli a co za tym idzie liczników? Na forum jest trochę szczątkowych informacji, ale brak odpowiedzi na moje rozkminy

Znane są conajmniej trzy typy liczników:
- mała tarcza do 100km/h (wczesne WSK, WFM)
- mała tarcza do 120km/h (WSK garbuska)
- duża tarcza do 140km/h (B3, Kobuz etc)
Żeby nie było łatwo, były też różne rozmiary obręczy - 18 i 19 cali. I tak:
- liczniki do 100km/h występowały zarówno w WSKach z kołami 18 jak i w WFM i WSK z kołami 19 (np Z2)
- liczniki do 120km/h występowały wg mojej wiedzy w motocyklach z kołami 18 - przy czym podobno budowa wewnętrzna liczników do 100 i do 120 była taka sama, a różnica polegała tylko w wyskalowaniu tarczy
- liczniki do 140km/h występowały wg mojej wiedzy tylko z kołami 18
Wiem tylko o dwóch przełożeniach napędów licznika - 20:11 i 19:10 (20:11 do kół 18 cali i 19:10 do kół 19 cali).
Wyczytałem, że:
- WSK i WFM z licznikiem 100 i kołami 19 powinna mieć napęd 19:10
- WSK z licznikiem 140 i kołami 18 powinna mieć napęd 20:11
W takim razie teraz pytania:
- WSK z licznikiem 100 i kołami 18 - jaki powinna mieć napęd?
- WSK z licznikiem 120 i kołami 18 - jaki powinna mieć napęd?
- Czy w związku z powyższym, są jeszcze napędy liczników o innym przełożeniu?
- Czy może budowa wewnętrzna liczników 100 i 120 jest inna?