Strona 1 z 1

Pare drobnych pytań

: 2008-12-30, 19:41
autor: Fuga
Witam ma parę pytań na temat wsk 125;
1.Z której strony zakłada się zimeringi we amortyzatorach przednich
2.jak zabezpieczyć koszyczek sprzęgłowy aby nie wypadały te zabezpieczenie chodzi mi od strony tego trybu bo kupiłem nowe ale i tak spada jak przekręcę trybem
3,co sądzicie o tym wale bo mój już ma potężne luzy http://allegro.pl/item512556455_wsk_125 ... ginal.html" target="_blank
4.Gdzie i u kogo można kupić oryginalne platynki do wsk 125 za pomoc będę wdzięczny pozdrawiam...... ;)

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-30, 20:47
autor: z-tomek
Ten wał to jest współczesny - nie kupuj bo to chiński badziew lepiej oddaj oryginalny do regeneracji.
A co do platynek to sprawdź na http://www.skuterdebica.hg.pl" target="_blank

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-30, 22:38
autor: Fuga
A można gdzieś kupić nowy wał oczywiście oryginał

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-30, 23:49
autor: Mateusz WSK
musisz szukać na allegro, już dawno widziałem do 125-tki nowy wał ZMD...
plantynki na skuterze z Dębicy są chyba takie same jak w sklepach, czyli badziewie :P

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-30, 23:53
autor: Wężu
plantynki na skuterze z Dębicy są chyba takie same jak w sklepach, czyli badziewie :P
U mnie w sklepie do 31-06 są orginalne platynki. Niestety nie ma do 31-05 co mnie bardzo martwi...

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-31, 00:00
autor: Mateusz WSK
to świetnie poprostu :) :oops:
po ile są ?

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-31, 00:08
autor: Wężu
po ile są ?
Ponad 9 zł, nie pamiętam dokładnie ale mniej niż dycha.

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-31, 10:13
autor: Fuga
A może wie kto co z tym 1 i 2 pytaniem bo mi szczególnie na nich zależy :P

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-31, 11:57
autor: Mateusz WSK
simmeringi zakłada się sprezynkami do środka ;)
co do 2 pytania, nie dziw sie że jest to wszystko do kitu bo kupiłeś prywaciarskie ;)
na Twoim miejscu kupił bym org. nawet uzywane ;)

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-31, 13:19
autor: Fuga
Serdeczne dzięki za pomoc o to mi chodziło :papa:

Re: Pare drobnych pytań

: 2008-12-31, 22:13
autor: Lopez_92
Ja coś słyszałem że te wały chińskie są całe wypełnione metalem czyli te nasze krajowe są puste w środku że tak to ujmę i jest dana blacha dzięki temu wał jest lekki a chinol jest ciężki i dlatego nie opyla się go kupywać ;-)

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-15, 10:06
autor: Anzel
Wręcz przeciwnie.Wały produkcji ZMD są cięższe niz ich dalekowschodnie odpowiedniki.Użytkuje wał Okinoi od początku byłego sezonu i zauważyłem poprawę przy "wkęcaniu się na obroty".Co do wytrzymałości wału mogę jedynie dodać,że po przebiegu 5000 km nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-15, 19:08
autor: Mateusz WSK
byłem ostatnio w sklepie i gadałem sobie z gościem, zobaczyłem wał, obok cylinder, gaźnik i wiele innych do 125. pytam sie co to za wał a on gada że do trójki, ja sie pytam co to za zaślepka a on gada że te przeciwwagi nie mają blach i są poprostu całością, ze są cięższe od tych z blachami.ciekawe ile cięższe... skoro sam metal :P
ja mam taki wał jak Anzel i również nie narzekam ;)
jeszcze mu powiedziałem specjalnie że kupiłem nowy żeliwny cylek z allegro żeby wiedział co to lepsze a nie syf chiński wciska :P
pozdr.
(PS: powiedziałem gosciowi że kupuje czwórke to mówił żebym tego nie kupował bo on miał sam dwie i ciągle sie psuły, mówił że moze mi sprzedać skrzynie w razie czego bo ma tego coś tam pare hehe :P )

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-16, 23:26
autor: man on the WSK
Ja też ostatnio będąc w sklepie powiedziałem gościowi że sobie chce kupić WSK 175.Powiedział mi tylko że skrzynia sie szybko sypie.Ale części w sklepie w 90% procentach są oryginalne (do 175).Do 125 są tylko prostowniki.reszta jest prywaciarska albo chińska.Nie ma nawet korbowodów ZMD :( , a chciałem dać 2 oryginalne wały do regeneracji.

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-16, 23:44
autor: Mateusz WSK
a skąd wiesz że mają oryginalne części ?
no to nie musisz wymieniać korbowodu.wystarczy łozysko w łbie i tulejke w główce i masz og. korbe jeżeli jest dobra.
pozdr.

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-17, 11:52
autor: aronek
skoro tak mówisz Mateusz, to po co kupowoac kpl. za ~65zl, skoro mozna kupic lozysko za 20 zl i ewentualnie tulejke korbowodu i jechac dalej? jak sprawdzic czy korbowod nie juz nie nadaje? pewnie jak lozyskjo ma w nim luz, ale zeby to sprawdzic to trzeba miec nowe lozysko i wyjęty korbowód.
mam jeszcze pytanie co do prawego czopa- w jaki sposob jest on mocowany w wale? na jakims wieloklinie czy jest on okrągły i wprasowany w wał? dlaczego on mi sie przestawił? mozna to jakos naprawic?

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-17, 16:30
autor: Mateusz WSK
łozyska nie kupisz za 20zł. no poprostu gdy wał ma juz spore luzy to dajesz do wymiany łozysko i oczywiście tulejke ;)
jeżeli korba jets krzywa to do wymiany.tak to czasami bywa że sie przestawia :P
sam nie wiem jak one są mocowane, chyba prasowane jak piszesz.

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-17, 17:03
autor: aronek
no tak, ale ta koncówka co wchodzi w wal jest taka sama jak to co wystaje, czyli wszysciutko okrągłe, czy ma jakies kliny? a korba to jakim cudem sie ma niby skrzywic? trzeba pamietac tez o tym, ze lozysko wspolpracuje bezposrednio z korbą, co naraza korbowod na zuzycie.

Re: Pare drobnych pytań

: 2009-01-17, 17:15
autor: Anzel
Korba o dziwo potrafi sie skrzywić.Nie widzialem nigdy takiego elementu ale kilkakrotnie słyszałem że zdarza się to w silnikach W2B,oczywiście może to być mit typu "awaryjny zapłon" czy "słaba skrzynia"