Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Z tym gotowaniem to sprawa ciekawa. Bo faktycznie on po gotowaniu puchnie na stałe jakieś 2-4 setki ale to nie znaczy że już więcej nie będzie puchł. Ktokolwiek tak myśli jest po prostu głupi.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Ale smar do przegubów zrobi to, że po prostu te 2-4 setki się zgubiąfinal pisze:Z tym gotowaniem to sprawa ciekawa. Bo faktycznie on po gotowaniu puchnie na stałe jakieś 2-4 setki ale to nie znaczy że już więcej nie będzie puchł. Ktokolwiek tak myśli jest po prostu głupi.



-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Galicja
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Z braku laku gdzie nie spojrze, ludzie polecaja te tłoki Almota.
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Różnie o nich mówią ale z zamienników to chyba są nr.1florek25 pisze:Z braku laku gdzie nie spojrze, ludzie polecaja te tłoki Almota.
Ja mam założony i zasuwam i zasuwam i zasuwam i może jeszcze z pozasuwam.
Do spokojnej jazdy w trasy jak się borze dotrze jest ok.
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
wcale nikt głupi nie jest myslac ze przestanie puchnac tylko oco innego tu chodzi, oczywiscie bedzie sie poszerzal ale juz w mniejszym stopniu wystapi zjawisko sklerozy aluminium, czyli po ostygnieciu bedzie wracal do pierwotnych wymiarów
i po takim wygotowaniu nie trzeba wcale nic obrabiac na nowo!!
tlok poprostu zwiekszy srednice o te 2-4 setki po ostygnieciu, i weźcie pod uwage ze przy szlifie na na 5 setek bez gotowania a po rozszezeniu w cylindrze zostal by mu luz zaledwie 3-1setki po ostygnieciu stad zatarcie gotowe. bo przeciez po nagrzaniu bedzie mial wieksza temperature. Dlatego zamiast robic szlif na oko i na wyrost, (czyli a zamiast zalecanych 4 setek zrobmy 7 bo moze spuchnie to zeby nie zacieral, ale skolei jak nie spuchnie to luz ten jest za duzy i kolo sie zamyka) Lepiej wygotowac, pozbyc sie naprężeń, i poprawic owalizacje której większości tłoków wogole niema!! a jest ona bardzo wazna, i mozna ja latwo samemu wykonac.
po takich zabiegach mamy większą pewność ze dobrany luz zalecany będzie ok, a tlok nie bedzie zwiększał swojej srednicy po ostygnięciu. i dotrze sie zamiast zatrzeć.
generalnie kazdy tlok poza Gorzycami nalezy owalizowac, Almot ma owal ale mniejszy niz Gorzyce, a jesli ktos zamierza bardzo ekstremalnie używać moto to nalezy go jeszcze zwiejszyc o co najmniej o 0,1mm- do 0,3mm zaleznie od srednicy tloka. im wiekszy tlok tym wieksza owalizacja
Choc Almot jest naprawde całkiem ok,
reansumując
Gorzyce sa najlepsze , almot niezly, reszta zalezy na co sie trafi
-wygotowac warto kazdy nie zaszkodzi nawet Gorzyckiemu !!!!! a pomoże tańszemu!! (mozna tez potem sezonowac w pokrzywach jak ktos planuje robic remont za rok czy dwa
)
-Zrobic odpowiedni owal !!!! Mega ważne!!!
-odchudzic -mniej materialu to i mniej ma co puchnąc
-obrobic odpowiednio wykańczając fabrykę w celu polepszenia smarowania płaszcza, i zwrócić uwage na stożkowatośc która tez jest ważna
Oczywiście powłoki i td polepszają parametry pracy ale to musi isc w parze jako zwieńczenie wcześniejszych prac,
smar molibdenowy to nie czarodziejska wróżka:)
- potem na koniec zrobic dobry szlif ale z tak przygotowanym tlokiem jeszcze dobrej marki to wystarczą zalecenia producenta co do pasowania, kwestia tez ile chcemy poswiecic czasu na docieranie i jakie ma byc przeznaczenie motocykla czyli jak bedzie użytkowany lub mocno podrasowany.
i po takim wygotowaniu nie trzeba wcale nic obrabiac na nowo!!

po takich zabiegach mamy większą pewność ze dobrany luz zalecany będzie ok, a tlok nie bedzie zwiększał swojej srednicy po ostygnięciu. i dotrze sie zamiast zatrzeć.
generalnie kazdy tlok poza Gorzycami nalezy owalizowac, Almot ma owal ale mniejszy niz Gorzyce, a jesli ktos zamierza bardzo ekstremalnie używać moto to nalezy go jeszcze zwiejszyc o co najmniej o 0,1mm- do 0,3mm zaleznie od srednicy tloka. im wiekszy tlok tym wieksza owalizacja
Choc Almot jest naprawde całkiem ok,
reansumując
Gorzyce sa najlepsze , almot niezly, reszta zalezy na co sie trafi
-wygotowac warto kazdy nie zaszkodzi nawet Gorzyckiemu !!!!! a pomoże tańszemu!! (mozna tez potem sezonowac w pokrzywach jak ktos planuje robic remont za rok czy dwa

-Zrobic odpowiedni owal !!!! Mega ważne!!!
-odchudzic -mniej materialu to i mniej ma co puchnąc
-obrobic odpowiednio wykańczając fabrykę w celu polepszenia smarowania płaszcza, i zwrócić uwage na stożkowatośc która tez jest ważna
Oczywiście powłoki i td polepszają parametry pracy ale to musi isc w parze jako zwieńczenie wcześniejszych prac,
smar molibdenowy to nie czarodziejska wróżka:)
- potem na koniec zrobic dobry szlif ale z tak przygotowanym tlokiem jeszcze dobrej marki to wystarczą zalecenia producenta co do pasowania, kwestia tez ile chcemy poswiecic czasu na docieranie i jakie ma byc przeznaczenie motocykla czyli jak bedzie użytkowany lub mocno podrasowany.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Galicja
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Panowie o co chodzi z tym "owalem" bo nigdzien ie moge znalesc 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Mniejsza średnica tłoka przy wydechu, tam łapie większą temperaturę i tam więcej się rozszerza.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
No to jakaś nowinka techniczna. Za moich czasów owal był w osi sworznia, po to aby zrekompensować dużą ilość materiału ulokowaną w okolicach piast tłokaSavier pisze:Mniejsza średnica tłoka przy wydechu, tam łapie większą temperaturę i tam więcej się rozszerza.

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Masz stare dane... najnowsze badania naukowe podważyły Twoje teorie AlienAlien pisze:No to jakaś nowinka techniczna. Za moich czasów owal był w osi sworznia, po to aby zrekompensować dużą ilość materiału ulokowaną w okolicach piast tłokaSavier pisze:Mniejsza średnica tłoka przy wydechu, tam łapie większą temperaturę i tam więcej się rozszerza.


-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2013-06-12, 11:05
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Galicja
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Tak kumam nie kumam
Wygotuje tłok almota i pisza zrobic nowy owal, czyli jak?

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Zawsze do usługSavier pisze:Dzięki za ironię.


Piękny schemat! Jeśli to nie jest wielka tajemnica to zapytam z jakiej to książki

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Ten najnowszy Załęski, czarna okładka z kobuzem na pierwszej stronie. (nie jeżdżę ani naprawiam)
Hmm, ale czy tutaj nie widać, ze tłok ma mniejszą średnicę od strony wydechu?
Wytłumaczcie mi to zamiast robić sobie jaja, to się czegoś tfu tfu "nowe pokolenie" (którego chyba ktoś tutaj nie lubi) nauczy.
Hmm, ale czy tutaj nie widać, ze tłok ma mniejszą średnicę od strony wydechu?

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Żeby odczytać poprawnie ten rysunek musisz być świadomy zasad rzutowania w rysunku technicznym. Przykładowo: postaw sobie tłok na biurku przed sobą w pozycji jak jest na rzucie głównym (czyli tym w lewym górnym rogu), a później wstań i popatrz na niego z góry. I to przedstawia rzut z zaznaczoną wartością owalu.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
"Zwężenie" tłoka w stronę wydechu to raczej baryłka niż owal
A co do nielubienia młodego pokolenia to generalnie problemem jest nie pokolenie ale oznajmujący ton wypowiedzi (o czym wspominał Alien) gdy osoba wypowiadająca się nie do końca wie o czym pisze
Kogo jak kogo ale Ciebie Savier technika (nie tylko świdnicka) powinna już pokory nauczyć 

A co do nielubienia młodego pokolenia to generalnie problemem jest nie pokolenie ale oznajmujący ton wypowiedzi (o czym wspominał Alien) gdy osoba wypowiadająca się nie do końca wie o czym pisze


Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
czy ktos jest chetny na tloki nadwymiarowe do wsk 175
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
http://www.simsony.net/showthread.php?t=120250 Stabilizacja wymiarowa tłoka poprzez wygrzewanie w oleju
http://simsony.net/showthread.php?t=123783 Nadawanie tłokowi owalizacji i baryłkowatości
http://simsony.net/showthread.php?t=123783 Nadawanie tłokowi owalizacji i baryłkowatości
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Bardzo ładnie,
troche sie myliłem, bo wynika z tego ze po wygotowaniu nalezy go jednak obrobic, i fakt przeciez puchnie zawsze tam gdzie ma najwiecej materialu.
Ale gdyby teraz zrobic taka prube na tloku almota, aby sprawdzic ile i gdzie spuchnie, a potem zrobic u nich takie tloki juz z odpowiednio mniejszymi wymiarami śr stożka czy baryłki i większą owalizacja, to po wygotowaniu powinien wyjsc tlok o wlasciwych wymiarach, i nie trzeba by go juz obrabiac.
troche sie myliłem, bo wynika z tego ze po wygotowaniu nalezy go jednak obrobic, i fakt przeciez puchnie zawsze tam gdzie ma najwiecej materialu.
Ale gdyby teraz zrobic taka prube na tloku almota, aby sprawdzic ile i gdzie spuchnie, a potem zrobic u nich takie tloki juz z odpowiednio mniejszymi wymiarami śr stożka czy baryłki i większą owalizacja, to po wygotowaniu powinien wyjsc tlok o wlasciwych wymiarach, i nie trzeba by go juz obrabiac.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-06-03, 21:28
- GG: 8146134
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Siemanko, wiem że temat już stary jak świat, ale przez ten rok od ostatniego postu może ktoś nabrał jakiś nowych doświadczeń w sprawie tłoków. Zabrałem się za składanie silnika na nowych częściach. kartery przeosiowane, nowe łożyska wałki tryby, wał po regeneracji, został mi jeszcze tylko cylinder. I tu pojawia się problem, bo po przeczytaniu tego tematu i po przypomnieniu sobie swoich przygód z tłokami kompletnie zgłupiałem. Chciałem do swojej trójczyny kupić oryginalny gorzycki tłok, ale nigdzie nie mogę wypatrzeć na trzeci szlif. Rozgłądałem się za innymi produkcjami, ale mam trochę wątpliwości. Po pierwsze do FSO tak jak na początku tego tematu ktoś pisał różni się on wysokością umocowania sworznia, co powoduje mniejszą kompresje. Ponad to zauważyłem że te tłoki puchną ( mam taki założony do silnika z cylindrem od mińska i o ile na początku śmiga aż miło to potem już jest coraz gorzej). tłoki z ag motu kilka razy mi się rozpadły. dwa razy wyleciały zamki raz tłok pękł na pół a raz zrobiła się dziura w denku. Z racji tego że zbliża się sezon chciałbym już to wszystko poskładać. Podpowiedzcie co wybrać, co będzie mniejszym złem. Lub też jeżeli ktoś z was ma oryginalny tłok to proszę o kontakt.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki - Lokalizacja: Jablonna
- Kontaktowanie:
Re: Tłoki Gorzyckie, a Tłoki Poznańskie
Dziura w tłoku raczej nie powstaje od "ch***watosci" tłoka - przyjrzyj się ustawieniom gaźnika i zapłonu, bo jak one będą "z cyrku" to rozwalisz każdy tłok. Świeca też przydałaby się numer zimniejsza, bo na moje oko po prostu silnik Ci sie przegrzewa. Zainteresuj się tłokami od Aliena (z materiału AK20), powinny lepiej trzymać wymiary po nagrzaniu
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość