Strona 2 z 4

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-21, 11:29
autor: Alien
trzeba go obrobić

...i tu jest słowo klucz. Jak lub czym macie zamiar obrabiać ten legendarny gotowany tłok? :)

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-21, 11:31
autor: Savier
Gud kłeszczyn :chytry:.

No dobra, czyli jak go usmażymy razem z frytkami to co, ma nieregularne kształty? W sumie to nadal lepiej, jak te "nieregularne" kształty złapie przed spasowaniem układu jak po.

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-21, 11:40
autor: Muciek
.i tu jest słowo klucz. Jak lub czym macie zamiar obrabiać ten legendarny gotowany tłok?
Magik z Prl który zwał się Sałek opisał chyba te czynności :P

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-23, 19:20
autor: Lukasz1331
dobra Panowie krótka piłka: brać almota na 2 szlif i do anodowania czy polować na gorzyca :?:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-23, 19:23
autor: Savier
Jak Cię stać i masz czas to oczywiste, że gorzycki :-)

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-23, 19:27
autor: Lukasz1331
kasa to nie problem tylko czas :-/ bo silnik planuje do maja poskładać a następnie w 1 lub w 2 tygodniu maja jak dobrze pójdzie to piaskowanie ramy i lakier

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-23, 19:32
autor: Alien
Muciek pisze:
.i tu jest słowo klucz. Jak lub czym macie zamiar obrabiać ten legendarny gotowany tłok?
Magik z Prl który zwał się Sałek opisał chyba te czynności :P
Opisywał też jak zrobić baryłkę/stożek używając papieru ściernego, deski i wprawnej ręki. Ja bym tak nie umiał zdjąć 0.05mm, ale widocznie jestem z tych mniej zdolnych manualnie.

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-26, 21:35
autor: Lukasz1331
dzisiaj zamówiłem almota na 2 szlif bo pomyślałem że zostawię mu trochę swobody w działaniu zobaczę jakie będzie pasowanie i ewentualnie w tedy zacznę działać
P.S. jakie zabezpieczenia sworznia ma almot??

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-26, 22:30
autor: Savier
Segery.

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-26, 23:03
autor: Karlicek
Lukasz1331 pisze:dzisiaj zamówiłem almota na 2 szlif bo pomyślałem że zostawię mu trochę swobody w działaniu zobaczę jakie będzie pasowanie i ewentualnie w tedy zacznę działać
P.S. jakie zabezpieczenia sworznia ma almot??
Dobrze zrozumiałem, że masz cylinder po trzecim szlifie i chcesz dać tłok na drugi? Trochę za dużo tej swobody chyba wtedy będzie.

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-26, 23:37
autor: Lukasz1331
cyl jest po 3 szlifie ale tłok najprawdopodobniej będzie anodowany czyli trzeba będzie jeszcze chyba troszkę pohonować albo będzie ok

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-04-26, 23:53
autor: Muciek
Nawet po anodowaniu tłok na 2gi szlif nie "zwiększy" się tyle aby nadawał się do cylindra o wymiarze 3go szlifu....

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-05-07, 18:21
autor: Lukasz1331
dzisiaj przyszedł tłok almot na 2 szlif i wyszło pasowanie 0.07mm a pierścienie spasowałem na 0.25mm i powinno być ok
teraz tylko czekam na wał i silnik będzie gotowy

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-05-07, 18:27
autor: Muciek
Witam
dzisiaj odebrałem swój cylinder ze szlifu i okazało się, że oryginalny tłok, który dałem razem z cylindrem na 1 szlif (bo cylinder był nominalny) byłza mały i zrobiono od razu 3 pod tłok CX na oryginalne pasowanie 0.05
i tu pojawia się moje pytanie czy założyć ten tłok czy od razu wywalić tą chińszczyznę i kupić jakiś oryginalny tłok??
dzisiaj przyszedł tłok almot na 2 szlif i wyszło pasowanie 0.07mm a pierścienie spasowałem na 0.25mm i powinno być ok
teraz tylko czekam na wał i silnik będzie gotowy
To ja już nic nie rozumiem :faint:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-05-07, 18:43
autor: Lukasz1331
podobno każdy tłok jest inny i może almot jest troszkę mniejszy niż cx i teraz pasuje

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-05-07, 18:54
autor: Muciek
Ale wyraźnie napisałeś w 1szym poście że masz zrobiony 3 szlif a w ostatnim poście zakupiłeś tłok na 2gi szlif. Różnica pomiędzy szlifami to 0,25mm. Więc odnosząc się do 1szej wypowiedzi masz otwór o średnicy 52,75 + 0,05 to daje 52,80 (w przybliżeniu nie wiadomo jaki rozmiar tłoka) , teraz zakładasz tłok na 2gi szlif który może mieć maksymalnie około 50,50 do tego 7 setek luzu i wychodzi 50,57mm. Jak mi to wytłumaczysz ?

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-05-07, 19:44
autor: Lukasz1331
nie ja ten szlif robiłem a ręki sobie nie dam obciąć że tam jest dokładnie 52,75 może być mniej, i tym sposobem to pasuje dzisiaj nie dm rady ale jutro pomierzę tłok i cyl i zobaczymy co i jak
ale skoro wsio jest ok to po jakiego grzyba drążysz temat??
a poza tym szlifierz który robił szlif nie ma za dobrej opinii jak się dowiedziałem ostatnio więc może być coś powalone ale jutro sprawdzę co i jak

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-05-07, 21:27
autor: wujcio
Lukasz1331 pisze:nie ja ten szlif robiłem a ręki sobie nie dam obciąć że tam jest dokładnie 52,75 może być mniej, i tym sposobem to pasuje dzisiaj nie dm rady ale jutro pomierzę tłok i cyl i zobaczymy co i jak
ale skoro wsio jest ok to po jakiego grzyba drążysz temat??
a poza tym szlifierz który robił szlif nie ma za dobrej opinii jak się dowiedziałem ostatnio więc może być coś powalone ale jutro sprawdzę co i jak
To jak jesteś taki cwaniak to skąd wiedziałeś że będzie pasował Almot na 2 szlif?
Czym mierzyłeś ten luz? suwmiarką?

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-06-16, 22:56
autor: Lukasz1331
sprawa się wyjaśniła ten tłok almotu był na 3 szlif był źle oznakowany, lub przysłano mi zły,
a co co wymiarów to cyl ma 52.76 a tłok 52.68 mierzone suwmiarką

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

: 2012-06-16, 23:12
autor: AudioBas
Lukasz1331 pisze:mierzone suwmiarką
Taki pomiar to można sobie.... wsadzić :)
:P