Strona 4 z 5
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-07-26, 23:24
autor: Stary
A tak jeszcze na marginesie - zgodzę się, że przy tak małej średnicy (52mm) pasowanie powinno być ciaśniejsze niż wspomniane 10 setek (herezja), ale jak widać materiały na to nie pozwalają.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-07-26, 23:54
autor: Kapiii
I wszystko jasne. Tyle, że to pasowania dla oryginalnych tłoków, a nie dla podróbek. Dlatego lepiej nie stosować nic innego i brać górną granice pasowania.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-07-26, 23:57
autor: Stary
Ba, i jeszcze uparcie tabela napomina o luzie 0,04-0,06. Cóż, 10 setek to przepaść przy tej średnicy.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-08-04, 15:39
autor: maykii
Stary pisze:"Naprawa motocykli WSK" - Kuklewicz, Karpecki, str. 28
Pasowanie tłoka nominalnego 0,10-0,12mm. Czytaj: Pasowano na 10-12 setek. Pozdrowienia dla jeżdżących na "pięć setek".
Dziękujemy za pozdrowienia
Kamil lata na "pięciu setkach" i nie ma problemów
Wracając do mojej wiechy. Przelatałem na 0,06mm już 1 200km i wueska teraz lata jak trzeba, zero problemów z grzaniem się czy stawaniem.
Po prostu docierając motocykl nie można jej odpuszczać. Docierałem solidnie przez 1000km i po opuszczeniu iglicy, ponownym ustawieniu gaźnika i delikatnym opóźnieniu zapłonu wueska chodzi idealnie.
JEŚLI KUPUJECIE ORG. TŁOK Z DĘBICY PYTAJCIE O GORZYCKI Z ZIELONĄ PLAMKĄ. pozdrawiam
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-08-05, 13:00
autor: z-tomek
A co to jest jak zmieniłem tłok i pierścionki i one dzwonią strasznie głośno? WSK jeździ ale te dzwoniące pierścienie to masakra
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-08-05, 18:30
autor: wskocyklista04
Moim zdaniem jeżeli tłok i pierścienie są nowe i dzwonią to oznaczałoby że albo cylinder ma za małe pasowanie względem tłoka i pierścieni albo jest już wyeksploatowany.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-08-05, 18:38
autor: maykii
wskocyklista04 pisze:Moim zdaniem jeżeli tłok i pierścienie są nowe i dzwonią to oznaczałoby że albo cylinder ma za małe pasowanie względem tłoka i pierścieni albo jest już wyeksploatowany.
Jeśli taka jest twoja teoria to nie jest ona do końca dobra... Wytłumacz mi dlaczego na świeżo zrobionym szlifie, nowych pierścieniach i tłoku w wuesce przęczały pierścienie ?
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-08-05, 18:53
autor: wskocyklista04
Takie były tylko moje przypuszczenia bo z-tomek chyba nie napisał że po szlifie że nowy tłok itd??
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-08-05, 23:02
autor: davido125
alien ma racje z tym docieraniem silnik musi chwilowo odczuc wys obroty
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-08-09, 23:09
autor: z-tomek
zrobione 1000 km jest jak wiecie przyłapało tłok i dałem nowy plus pierścionki i pierścioneczki grają a motór chodzi dobrze
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-09-08, 21:06
autor: Stary
Panowie,
Bardzo polecam pokrywanie płaszcza tłoka dwusiarczkiem molibdenu, natomiast denka ceramiką. Obecnie prowadzimy prace nad tłokami do Junaka znacznie podwyższającymi sprężanie. Różnica pomiędzy zestawami pokrytymi warstwami termicznymi, a zwykłymi jest znacząca.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-09-08, 21:23
autor: maykii
Zainteresowało mnie to Stary
Ma to na celu zmniejszenie tarcia co przez to idzie motocykl będzie się mniej grzał ? Jeśli możesz opisz coś dokładniej.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-09-26, 07:38
autor: Stary
Mam nadzieję, że rozmowa na gg wyczerpała Twoją ciekawość.
O tłoku można poczytać tutaj:
http://sfm-junak.pl/forum/viewthread.ph ... owstart=40
Tak jak wczoraj dostał czadu przy obciążeniu 170kg było niebywałe. Zwykły almot przy 8 barach by się już dawno zatarł, a tutaj mamy 11,5 bar-a z możliwością podniesienia do 13 bar. Biorąc pod uwagę grubość warstw - szlif jest zrobiony na 7 setek. Nie dzieje się absolutnie nic złego. Test takiego samego tłoka w innym silniku bez powłok nie zakończył się pomyślnie.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-09-26, 11:43
autor: xradusx
Stary pisze:a tutaj mamy 11,5 bar-a z możliwością podniesienia do 13 bar.
Stary czy przy 13 barach nie było by zbyt wysokiej temperatury ? Wiadomo że mamy do czynienia z chłodzeniem powietrzem. Stary ile Cię wyniósł ten tłok ?
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2010-09-26, 21:45
autor: Stary
13 bar przy cylindrze żeliwnym, bez chłodnicy oleju byłoby niedopuszczalne. Dlatego właśnie rozprężyłem jednostkę podnosząc cylinder. Na alusie przy 10 setkach luzu i wspomnianych powłokach - bezproblemowo 13 bar może być.
Cena tłoka? Pasja jest bezcenna.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2011-05-12, 20:50
autor: Kamil*
Sorry za odkop ale nie chce zakładać drugiego takiego samego tematu.
Mam problem przy mojej WFM z silnikem WSK, otóż złożyłem niedawno silnik - cylinder ZMD w dobrym stanie lekki wyczuwalny próg pod palcem + tłok ZMD + nowe pierścienie- chinske innych u mnie nie dostanę.
No i jest problem silnik niemiłosiernie sie nagrzewa po przejechaniu nawet 200 metrów tak sie nagrzewa ze aż dym lekki dym z cylindra a jak plune śliną to słychać psssyy... A i na pełnych obrotach strasznie słychać pierścienie jak by sie łamały... Jak zimny to idze ładnie na 1 2 3 a jak gorący to tylko ma kopa na 1 2 a na trójce łapie muła...
Czyżby pierscienie puchły ? A i dodam ze na zagrzanym silniku pali od 1 2 3 kopa...
Dzsiaj nawet zdjołem cylinder i wszystko jest ok cylinder nie jest nigdzie przytarty ani tłok pierścienie są całe więc nie wiem juz...
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2011-05-12, 21:06
autor: Alien
1. Cylinder z progiem to nie jest stan "dobry".
2. Nie zakłada się nowego tłoka i pierścieni do tulei z progiem, tym bardziej że pewnie nie sfazowałeś górnego pierścienia.
3. Nie pluj na motor bo one są pamiętliwe.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2011-05-12, 21:34
autor: Kamil*
Tłok nie jest nowy tylko pierścienie.... A ten próg to jest minimalny .... więc powinna chodzić.
Sfazowałeś tz ?
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2011-05-12, 21:43
autor: maykii
Może po prostu tłok na pierwszy szlif upchałeś do nominalnego cylka z progiem... Innej opcji nie widzę takiego grzania się... Sfazować to znaczy podpiłować górny pierścień pod kątem 45 stopni.
Re: Oryginalny tłok i pierścienie, a są problemy.
: 2011-05-12, 22:39
autor: WSK
Skłaniam się ku odpowiedzi
maykiiego, tłok jest za ścisło spasowany z cylindrem przez co silnik się niemiłosiernie grzeje,
Porada:
(najlepsza)- Szlif cylindra+nowy tłok (koszta(zapewne o nie się spytasz
): szlif-50zł; tłok na SD:29zł+pierscionki+sworzen+zabezp.= +/- 100zł trzeba szykować)
(optymalna)- szukaj lepszego tłoka lub używanego zestawu tłok+cyl