Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Witam.
Jakie macie zabezpieczenia na sworzniach?
Ma to jakieś znaczenie?
Jakie macie zabezpieczenia na sworzniach?
Ma to jakieś znaczenie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-11-12, 23:45 przez AudioBas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
O ile się nie mylę to najlepsze są te ostatnie. Słyszałem że te 1 i 2 często się łamią. Ale czy to prawda ?? Poczekajmy na wypowiedzi ekspertów 
Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Oryginalnie były wkładane Segery (typ 3). Osobiście jeżdżę na segerach i jest dobrze ale trzeba starannie je dopasować do rowków w tłoku - seger się nie rozpręża za bardzo co powoduje, że słabo się układa w rowku jak jest np. zniekształcony.
Obecnie fachowcy odradzają stosowanie segerów (patrz zalecenia na stronie Motor-Tech) i zalecają stosowanie zabezpieczeń z drutu. Tutaj jednak moje obserwacje są takie, że często można kupić zabezpieczenia wykonane z jakiegoś gówna, które w ogóle nie są sprężyste. Dlatego osobiście zastanawiam się nad zabezpieczeniami Wossnera (takie stosował Alien u siebie). Kosztują sporo ale przynajmniej jest nadzieja że się nie ewakuują z rowka tłoka
Obecnie fachowcy odradzają stosowanie segerów (patrz zalecenia na stronie Motor-Tech) i zalecają stosowanie zabezpieczeń z drutu. Tutaj jednak moje obserwacje są takie, że często można kupić zabezpieczenia wykonane z jakiegoś gówna, które w ogóle nie są sprężyste. Dlatego osobiście zastanawiam się nad zabezpieczeniami Wossnera (takie stosował Alien u siebie). Kosztują sporo ale przynajmniej jest nadzieja że się nie ewakuują z rowka tłoka

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Alien zarzuć fotką 

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2011-10-25, 21:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Chart 210
- Lokalizacja: Okolice Warszawy
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Pierwsze i drugie zabezpieczenie najbardziej polecam. Odradzam stosowania trzeciego typu segera! Seger jeżeli jest dupnej jakości po ściśnięciu ściągaczem do owych elementów "ściąga się" i zmniejsza się jego powierzchnia, a co za tym idzie jest luźniejszy i może wylecieć. Wiadomo każdy materiał tak może oddziaływać, ale lepiej dmuchać na zimne.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Nie można porównywać segera do klipsa z drutu okrągłego pod względem który jest lepszy, bo one przecież nie są wymienne! Wszystko zależy od rowka w piaście tłoka.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Za 2-3 lata ten temat będzie nic nie warty. Nie będzie wiadomo o czym rozmawialiśmy.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Mógłbyś to rozwinąćAlien pisze: Wszystko zależy od rowka w piaście tłoka.

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Odpowiem za kolegę: piasta tłoka może być półokrągła (pod 2 pierwsze) lub kanciasta (pod ostatni). Jak wpakujesz nieodpowiednio to i tak wyleci, choćby był Wossner.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
To mi pokaż półokrągłe rowki w tłokach gorzyckich lub "poznańskich". Półokrągłe rowki chyba (i tu nie jestem pewien) są w tłokach FSO z silnika S-34 jakie można teraz kupić w Skuter Dębica 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Ja tam się na 125 nie znam, ale w gorzyckich do 175 rowki są półokrągłe. Natomiast mam jeden rzemieślniczy i rowek jest pod seger.Johnny pisze:To mi pokaż półokrągłe rowki w tłokach gorzyckich lub "poznańskich". Półokrągłe rowki chyba (i tu nie jestem pewien) są w tłokach FSO z silnika S-34 jakie można teraz kupić w Skuter Dębica
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
A co powie reszta na to? 

- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
ja powiem tak seger już nie raz przypchałem moto do domu po prostu wypadają (wiem ze teoretycznie powinny byc lepsze ale życie) a druciane nigdy mnie nie zawiodło i zawsze wkładam druciane ale oryginale. a swego czasu jeździłem wska do pracy co dziennie. Na niedzielna przejażdżkę może byc obojętnie jakie ale na codzienną eksploatacje często na maksymalnych obrotach z powodu pośpiechu polecam druciane.(1,2 foto)
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 2010-01-16, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: Wola
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Mi też się wydaję że 1 i 2 są lepsze od segerów . Ja mam nie miłe doświadczenie z segerami.
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Seryjnie w autach typu opel corsa, vectra, astra, było zabezpieczenie z 1 zdjęcia więc wychodzi na to że one są lepsze niż segery, których notabene nie widuję się często
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Szanowni Koledzy (bo Szanowne Koleżanki się w tym wątku nie udzielają)...
Przeczytajcie jeszcze raz co napisał kolega Alien i się proszę nad tym zastanówcie. Rodzaj zabezpieczenia (drut lub seger) zależy od kształtu rowka pod zabezpieczenie w tłoku. Oryginalnie w silnikach 125 były stosowane segery i rowki tłoka są "kwadratowe" (co mogę potwierdzić na podstawie posiadanych przeze mnie tłoków gorzyckich), natomiast w silnikach 175 oryginalnie były stosowane druty (co potwierdza Alien na podstawie oględzin tłoków i ja na podstawie posiadania oryginalnych zabezpieczeń ZMD do 175). Jeżeli chodzi o tłoki "współczesne" to każdy powinien zobaczyć jakie są rowki w tłoku i zastosować odpowiednie zabezpieczenie. Swoją drogą segery mają tendencję do wypadania ale cóż zrobić .....
Przeczytajcie jeszcze raz co napisał kolega Alien i się proszę nad tym zastanówcie. Rodzaj zabezpieczenia (drut lub seger) zależy od kształtu rowka pod zabezpieczenie w tłoku. Oryginalnie w silnikach 125 były stosowane segery i rowki tłoka są "kwadratowe" (co mogę potwierdzić na podstawie posiadanych przeze mnie tłoków gorzyckich), natomiast w silnikach 175 oryginalnie były stosowane druty (co potwierdza Alien na podstawie oględzin tłoków i ja na podstawie posiadania oryginalnych zabezpieczeń ZMD do 175). Jeżeli chodzi o tłoki "współczesne" to każdy powinien zobaczyć jakie są rowki w tłoku i zastosować odpowiednie zabezpieczenie. Swoją drogą segery mają tendencję do wypadania ale cóż zrobić .....
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Uff...na szczęście wróciliśmy do rzeczywistości 
ps. silniki lotnicze są piękne!

ps. silniki lotnicze są piękne!
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Zabezpieczenie sworznia - typy ;)
Kupiłem takie zabezpieczenie...
Trochę budzi moje wątpliwości...
Co dziwne nie jest całe okrągłe, a bardziej takie:
Jak je ustawić względem tłoka:
Trochę budzi moje wątpliwości...
Co dziwne nie jest całe okrągłe, a bardziej takie:
Jak je ustawić względem tłoka:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość