Strona 1 z 1
Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-05, 11:45
autor: Bonifacy
Przyszedł do mnie dzisiaj zamówiony z Allegro (sprzedawca z Odrzykonia) taki nowy tłok (zamówiony jak tłok do WSK 125 z epoki), i ma wewnątrz oznaczenie S34 i FSO, AK12, ale sworzeń 13 jak do WSK, a nie 15, jak S-34. Co to jest? Czy ktoś go stosował w WSK / WFM S01 i może o nim coś powiedzieć?
Na denku tłoka są oznaczenia: KT, 0,75, KJ S4/18
W moim planie tłok ma iść do anodowania, w związku z tym lepiej dać do robienia ten tłok czy kupić Almota, a może CrossImpex AK20 i dać?
Re: Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-05, 17:44
autor: Bonifacy
Porównałem ten tłok z Almotem i sworzeń jest 0,8mm wyżej. W związku z tym wzrośnie sprężanie, ale czy tłok nie będzie uderzał w głowicę?
Re: Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-05, 19:02
autor: czankete
Bonifacy pisze:Porównałem ten tłok z Almotem i sworzeń jest 0,8mm wyżej. W związku z tym wzrośnie sprężanie, ale czy tłok nie będzie uderzał w głowicę?
....0,8mm? Dokładnie zmierzyłeś? To dość duża różnica - jeżeli sworzeń jest wyżej (pomiar wykonany względem denka tłoka) to zmniejszy się minimalnie i stopień sprężania i zmniejszy ciśnienie sprężania

Re: Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-05, 19:50
autor: Bonifacy
To 0,8mm na pewno - było mierzone względem dolnej krawędzi tłoka. A czemu zmniejszy? A to nie tak, że jak pójdzie bardziej do góry, to nad tłokiem będzie mniejsza objętość = lepsze sprężanie (jak nie to wyprowadź mnie z błędu

)
Re: Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-05, 20:29
autor: Muciek
Nie mierzy się od dołu , bo tłok może być np 1mm dłuższy i CI głupoty będą wychodzić. Zawsze od góry. To masz tłok do silnika S01 125 a nie do silnika S34....
Re: Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-05, 21:25
autor: franq87
To jest knot kolego ,podróba niby oryginału ile dałeś Kikonowi za niego?
Tłok ten jest nieprawdłowo obrobiony(brak owalizacji, brak części prowadzącej płaszcza tłoka jest tylko stożek na całej długości płaszcza) ,jest za ciężki ,rowki pod pierścienie za głębokie, był ten temat juz wałkowany.
Silnik S34 to jak wiadomo SHL 3b. i tam faktycznie były takkie piasty sworznia ,jak w tym Twoim tłoku (z dwoma otworami pod smarowanie) ,ale tam jest 175ccm pojemności. Istnieje mocne podejrzenie, że to wyrób CX i gdyby nie to, że są tam kwadratowe zamki nie byłby on w niczym lepszy od o połowę tańszego CX-a. Szkoda kasy na powłoki dla tego tłoka ,jeżeli tam nie ma zastosowanych założeń konstrukcyjnych.
Re: Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-05, 22:39
autor: BikerDS
franq87 ma rację, tłok o którym mowa to współczesny odlew, wzorowany na dawnym FSO ( może mają formy do niego ). Tak czy inaczej odpuść sobie, już ALMOT lepszy.
Re: Tłok S34 FSO sworzeń 13mm
: 2014-08-06, 08:05
autor: Bonifacy
Dzięki za odpowiedzi. Dostał 50zł za tłok + pierścienie, sworzeń i przesyłka łącznie 90. Zatem tłok przeleży sobie na półce, może do jakiś testów - zobaczymy. A ja zaopatrzę się w Almota i będziemy działać.
Dodane:
A co to za tłok? LA-1?
http://allegro.pl/tlok-wsk-125-zmd-nowy ... 77309.html