Strona 1 z 1
Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 18:39
autor: Merfi
Witam
Jakiś czas temu zakupiłem u "Skutera" pierścienie tłokowe do Wfm-ki.
Ciężko określić kto jest ich producentem ... Badowski odpada gdyż są
koloru czarnego hmm może Tajwan chociaż z tego co pamiętam w opisie
nie było to uwzględnione aktualnie coś tam mają oznaczone ....
Pytanie czy ktoś użytkuje bądź jest w stanie powiedzieć coś więcej ...
Pytanie może i banalne ... pierścienie już na miejscu razem z tłokiem CX ...
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 20:16
autor: franq87
Pierścienie masz indyjskie spakowane przez RDI pewnie.
W tym silniku jeśli nie wyluzujesz tego tłoka na 0,10 mm powinieneś się bardziej nim martwić ,niż tymi pierścieniami.
Same pierścienie są kiepskie ,nowe świtają na dużej powierzchni po włożeniu do cylindra.
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 20:29
autor: czankete
...w ubiegłym roku przy okazji innych zakupów na próbę zaopatrzyłem się w takie same pierścienie (u mnie w konfiguracji oryginalny nominalny alu cylinder + tłok almot) po założeniu luz w rowkach niewyczuwalny, co ciekawe nie widać prześwitów pomiędzy pierścieniem a cylindrem w chwili obecnej silnik jest na dotarciu, żadnych niepokojących objawów - wszystko pracuje cicho - powodów do narzekań brak. Na dzień dzisiejszy nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć, zobaczymy jak będzie po pierwszym tysiącu

Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 21:10
autor: Merfi
franq87 pisze:Pierścienie masz indyjskie spakowane przez RDI pewnie.
W tym silniku jeśli nie wyluzujesz tego tłoka na 0,10 mm powinieneś się bardziej nim martwić ,niż tymi pierścieniami.
Same pierścienie są kiepskie ,nowe świtają na dużej powierzchni po włożeniu do cylindra.
Aktualnie u "Skutera" dostępne są pierścienie Badowskiego czyli Motus oraz RDI ...
Gdy ja kupowałem nie było nic napisane prócz rozmiaru. Pasowanie tłok cylinder mam
zrobione na 0,09 mm. Twierdzisz, że tłok CX tak puchną ? Jak wiadomo do fumki potrzebuję
tłok pod sworzeń 12 mm wielkie wyboru nie ma ... oryginalnego jakoś nie mogłem trafić na drugi
szlif ... Wracając do pierścieni po włożeniu w cylinder luz na zamku książkowy 0,2 mm fakt przylegania
do gładzi cylindra nie sprawdziłem ... Silnik jeszcze na stole więc można wprowadzić poprawki ...
Ktoś na tym forum pisał, że RDI robi całkiem znośne pierdzionki .... nie wiedziałem, że bawią się
również w podróbkę ...
Wymieniać ? Jeśli tak to na co ?
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 21:37
autor: Savier
Pierścienie z Prima Łódź?
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 21:53
autor: franq87
RDI pakuje różne pierścienie, sam uważałem że są one dobre jednak trzeba sprawdzać każdy pierścień ,bo co dostawa to inne. Ostatnio były lipne pod względem przylegania, dlatego tak napisałem. Sprawdź swoje pod względem przylegania, wysokości, sprężystości, jak będzie w porządku to je zostaw. Każdy tłok "puchnie" ,po to jednak nadaje mu się mniejsze średnice,lub owalny kształt w miejscach ,gdzie jest grubiej materiału, by się nie zacierał po zagrzaniu. CX jest okrągły ,łapie go najczęściej w okolicach piast, rzadziej w części pierścieniowej. Do tego ma za głębokie rowki pierścieniowe, wredne piasty i w ogóle z ch*jowych puszek jest odlany.
Do WFM-ki wybór jest kiepski ,nieco lepsze tłoki są z MotoImpex-u z resztą oryginalne FSO też nie były wspaniałe(pocieszeniem są prawidłowo wykonane otwory i rowki)
Sporo użytkowników tych maszyn przeszło na tłoki wueskowe.
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 21:54
autor: Merfi
Savier pisze:Pierścienie z Prima Łódź?
W junaku mam pierścienie z firmy Blus M.K. bazują na łódzkim towarze ...
Do tej pory 5 tys. przebiegi i wszystko gra ...
Silnik mam już złożony stąd pytanie czy czarne pierścienie "no name" są
aż tak tragiczne ... i lepiej wymienić ... podobnie sprawa ma się z tłokiem
tyle, że zmiana tłoka oznacza nowe pasowanie a co za tym idzie być może
kolejny szlif ...
Taki zestaw znalazłem do fumki
http://allegro.pl/wfm-125-tlok-52-50-2- ... 77032.html
Pytanie almot vs cx, który mam zamontowany ?
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 21:59
autor: Merfi
franq87 pisze:RDI pakuje różne pierścienie, sam uważałem że są one dobre jednak trzeba sprawdzać każdy pierścień ,bo co dostawa to inne. Ostatnio były lipne pod względem przylegania, dlatego tak napisałem. Sprawdź swoje pod względem przylegania, wysokości, sprężystości, jak będzie w porządku to je zostaw. Każdy tłok "puchnie" ,po to jednak nadaje mu się mniejsze średnice,lub owalny kształt w miejscach ,gdzie jest grubiej materiału, by się nie zacierał po zagrzaniu. CX jest okrągły ,łapie go najczęściej w okolicach piast, rzadziej w części pierścieniowej. Do tego ma za głębokie rowki pierścieniowe, wredne piasty i w ogóle z ch*jowych puszek jest odlany.
Do WFM-ki wybór jest kiepski ,nieco lepsze tłoki są z MotoImpex-u z resztą oryginalne FSO też nie były wspaniałe(pocieszeniem są prawidłowo wykonane otwory i rowki)
Sporo użytkowników tych maszyn przeszło na tłoki wueskowe.
Zgadza się każdy tłok puchnie i cudów nie ma ...
Podstawa to dobre pasowanie tłok cylinder a jeszcze
ważniejsza sprawa to dobre pierścienie ... przekonałem się
o tym w junaku ... tłok mam co prawda AK20 almot sporo już
przekręcił ... wymiana pierścieni i CR przyzwoite ...
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-06, 22:00
autor: franq87
Pierścienie Primy były i są bardzo dobre.
Dobrze wiedzieć ,że są już tłoki Almota pod fi 12 sworznia.
Cylinder można zawsze przehonować pod nowy tłok tego samego nadwymiaru, gdyby było za ciasno.
Almot na pewno będzie lepszy od CX-a, u wueski na 0,09mm nawet chodzą.
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-07, 20:32
autor: Merfi
Witam
Zamówiłem tłok almotu dedykowany do fumki ....
Jak twierdzi sprzedawca jest to nowość ... AK12
Wywalam Cx-a ... tak jak Koledzy radzicie ....
Pierścienie Prima od dystrybutora ... nie wie
czy ma je na stanie. Gdzie jeszcze można takowe zakupić?
Junakowe zamawiałem w Blusie jutro wybadam temat
czy mają cosik do fumki. W janku mam zestaw tłok
almot AK 20 plus pierścienie blusa. Szlif na 0,06 mm.
Na początku, praktycznie pierwsze metry przyłapał do tego stopnia,
że zblokowało koło .... przyczyna zbyt uboga mieszanka,
winna była wyczepiona iglica gaźnika ....
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-08, 12:05
autor: Merfi
Witka
Czy ktoś orientuję się gdzie "od ręki" dostępne są
pierścienie łódzkiej Primy ?
Jak wiadomo najlepiej wysyłkowo ...
Re: Pierścienie tłkowe ...
: 2015-09-08, 20:27
autor: rss
odezwij sie do sklepu w W-wie na Nowolipkach. tel 22 6310103,
jest jeszcze drugi na Zabkowskiej (tel nie pamietam)
ja do 175 kupilem od uzytkownika "piotrbe" - moze podbij do niego.