Wał korbowy WSK 125 - renowacja

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Xabingo

Wał korbowy WSK 125 - renowacja

Post autor: Xabingo » 2007-04-02, 17:41

Witam!
Blisko mnie nie ma fachowców, którzy by mi zrobili wał z WSK 125 - renowację.
No jeden jest, ale chce za to sto zł!
Mam już kupiony korbowód i wypolerowany, teraz 2 wały trzeba rozpołowić i z nich złożyć jeden. Lecz jeden wał jest do piaskowania.
I tutaj mam prośbę: jeśli ktoś z Was zna gościa co zrobił by taki wał porządnie (żeby dobrze zabezpieczył blachy boczne, wyważył itp...) to proszę o namiary, wysłałbym mu to i by było glancuś cycuś. :-) Acha i ile by taka renowacja kosztowała?

Awatar użytkownika
juzek1990
Posty: 68
Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
GG: 0
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Post autor: juzek1990 » 2007-04-02, 18:04

ja zrobiłem to samemu młotkiem i tokarką i powiem ci za wyszło mi niecałe 4 zł za łozysko ,,,,a wał jak nowy...takze polecam sciągnmąć blachy wybic sworzen,,,,..nie talki dibaeł straszny jak go malują...pózniej wywazyć na tokarce i gra
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-04-02, 18:15

nie miales problemu spowrotem wbic sworznia? na tokarce ciezko dokladnie wywazyc. chyba zeby wziac TUC i 2200obr/min. i jakos na oko ustawiac.

Awatar użytkownika
juzek1990
Posty: 68
Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
GG: 0
Lokalizacja: opolskie
Kontaktowanie:

Post autor: juzek1990 » 2007-04-02, 18:41

wyszło łatwo,wystarczy wziąsć zrobić z twardegfo drewna taki pobijak i spokojnie wyjdzie,,,a wywazał mi go tokarz takze wał jak nowy

[ Dodano: 2007-04-02, 18:47 ]
wziołem klocek drewna w srodku wywierciłem otwór aby weszedł czop wału,połozyłem połówke wały na klocku i pobijałem ten drewnainy pobijak młotkiem i wszystko elegancko weszło...nie poilecam robić tego metalowym narzędziem np punktakiem bo mozna zniszczyć wał........ogólnie niejest to takie trudne tylko trzeba znać dobrego tokarza który zna sie na rzeczy i nie zadaje głupich pytań:D

pozdrawiam


w sklepie chcieli za regeneracje 170zł takze powiedzcie sami czy nieopłaca sie kupić wału za 30 zł i samemu przy odrobinie chęci zrobić regeneracje
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-04-02, 20:36

Tależyk wału trzeba podgrzać a czop wrzucić do zamrażarki najlepiej mieć miedziany młotek albo metalowy i kawałek pręta mosiężnego. Czop wbić, chyba nie muszę tłumaczyć jak bo od środka wału widać frez na czopie i jak on ma się zgrać z połówką. Potem zostaje zbicie dwóch połówek do kupy, tak mniej więcej. Potem Trzeba zamocować wał w tokarni najlepiej za jeden czop. Wyważanie polega na tym, że kręci się powoli wałem i obserwuję drugi czop ten nie zamocowany i na jego "bicie". Poklepując młotkiem w tę połówkę gdzie czop lata sobie luzem tak aby wyeliminować "bicie".

To jest moja metoda według, której składałem już kilka wałów( wsk 125 i 175, komar też).
Garaż: wsk 175 Kobuz

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-04-03, 19:39

Jeżeli chcesz zrobić to porzadnie to za mniej niż sto złotych raczej nikogo nie znajdziesz. Taka prawda, nie słyszałem jeszcze o kimś który robił by to naprawde dobrze za mniej niż100zł
Jeszcze jedna sprawa która ma wpływ na cene takie usługi. Na jakie łozysko kupiłeś korbe?
"Lecz jeden wał jest do piaskowania"
Czy ty wiesz wogóle o czym piszesz?
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-04-04, 12:00

Sobi pisze:Cytat:
"Lecz jeden wał jest do piaskowania"
Czy ty wiesz wogóle o czym piszesz?
Wiem. Z dwóch wałów chcę złożyć jeden. Lecz jeden musi być piaskowany, co w tym dziwnego? Po piaskowaniu będzie inna waga? O co chodzi?
Sobi pisze:Na jakie łozysko kupiłeś korbe?
Kupiłem korbowód z łożyskiem jednorzędowym - komplet.

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-04-04, 14:13

Korbe dobrą kupiłęś. Z tym łożyskiem regeneracja powinna być troche tańsza.
Xabingo pisze: Czy ty wiesz wogóle o czym piszesz?

Wiem. Z dwóch wałów chcę złożyć jeden. Lecz jeden musi być piaskowany, co w tym dziwnego? Po piaskowaniu będzie inna waga? O co chodzi?
Widać ze niewiesz co mówisz...

A tak swoją drogą to ciekawe czy widziałęś kiedyś jak wygląda piaskowanie i część po wypiaskowaniu.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-04-04, 15:01

Sobi pisze:A tak swoją drogą to ciekawe czy widziałęś kiedyś jak wygląda piaskowanie i część po wypiaskowaniu.
No właśnie nie widziałem.
To mówisz, że nie mam piaskować wału?

Robiłeś u siebie w moto regenerację wału?

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-04-04, 17:26

Od jakiegos czasu wchodzac na forum zdarza mi sie spotykac posty osób które chyba niewiedza o czym mówia,albo mówia o rzeczach zasłysdzanych od kogos i powtazraja je bezmyslnie.
Ostatnio zmieniony 2007-04-05, 07:05 przez Pietrusek, łącznie zmieniany 2 razy.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
Markiz
Posty: 148
Rejestracja: 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontaktowanie:

Re: Wał korbowy WSK 125 - renowacja

Post autor: Markiz » 2007-04-04, 20:34

Xabingo pisze: I tutaj mam prośbę: jeśli ktoś z Was zna gościa co zrobił by taki wał porządnie (żeby dobrze zabezpieczył blachy boczne, wyważył itp...) to proszę o namiary, wysłałbym mu to i by było glancuś cycuś. :-) Acha i ile by taka renowacja kosztowała?
Mam takiego gościa - skłądał mi silnik do wieśki.
Mogę Ci dać numer komórki do niego to sobie dogadasz szczegóły.
Chcesz?
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-04-04, 23:14

Podałem link w innym temacie do sprawdzonego warsztatu z mojej okolicy...
Powiem tyle: jeśli chcesz mieć coś zrobione pewnie trzeba zapłacić. Słyszałem już mnóstwo opowieści o wałach regenerowanych za piwo które kończyły swój żywot tuż po pierwszej przejażdce. Wybór należy do Ciebie mistrzu ;) Ja bym sie z niczym nie śpieszył i nie podejmował decyzji pochopnie. Bo roboty będzie póxniej 2 razy tyle ile być mogło :)
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-04-05, 09:48

Markiz, chcę, będę wdzięczny :zdrowko:

marianek_spox, zgadzam się z Tobą.

Wczoraj byłem u kolegi, on ma taki przyrząd do rozbierania wałów. Zdjąłem blachy boczne, rozebraliśmy cały wał - wyjęty korbowód i osie. Teraz złoże to na nowym korbowodzie, łożysku jednorzędowym i nowy dolny sworzeń oczywiście. Zapodam też nową prawą oś.

Więc po tym pozostaje mi wyważenie wału, tylko.... co nie?

lukiszka, dzięki, że powiedziałeś mi jak wyważa się wał. ;-)

Jeszcze tylko nie wiem jak te blachy boczne porządnie uszczelnić, żeby trzymały się jak za dawnych lat.

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-04-05, 13:19

A wycentrowanie? Jak nie będzie dobrze wycentrowany to zaraz ci rozwali kartery. Więc nie zapomnij o tym.

Jeżeli myślisz ze piaskowanie zmniejszy wage to gratuluje...

Ps. Tak musiałem już zrobić regenerację wału.

Markiz czyżby adresik do pana Andrzeja :mrgreen:
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-04-05, 20:31

Jeżeli myślisz ze piaskowanie zmniejszy wage to gratuluje...
Tak wcale nie myślę...
Piaskował już nie będę bo nabyłem inny wał.


Dobra, dostane telefon od Markiza to od razu dzwonię. :-)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-05-08, 19:46

Chłopaki a ile tak średnio za regeneracje wału krzyczą? I czy wały regeneruje tokarz?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-05-08, 21:06

To jest sprawa bardziej złożona niż się wydaje. Ja przywrócenie wału do stanu świetności nazywam na dwa sposoby, bo sie różnią. Prawidłowa regeneracja wału to kupno nowego korbowodu, a następnie nałożenie na niego starych przeciwwag (o ile są dobre). Nie wiem ile to by kosztowało do WSK 125 ale do 175 ma się tak: cena korbowodu (oryginalny, państwowy) to 85 zł a rozłożenie, złożenie i centrowanie wału to koszt 30 albo 35 złotych, chyba, że masz kogoś kto Ci wał złoży to kupujesz tylko korbowód.

Sposób drugi, właściwie to mim zdaniem naprawa, raczej nie opłacalna, bo bez gwarancji, że będzie poprawnie zrobiona to wymiana sworznia, łożyska i wytoczenie nowej tulei do tego. W skuterze się tego nie podejmują i w sumie bardzo dobrze, bo taki wał to maksymalnie kilka tysięcy wytrzymuje.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-08, 21:15

U nas w pobliżu - Świebodzin-regenerują wały rolkowane. Poszedłem na wymianę tzn. dałem stary wał + dopłata 120zł i otrzymałem wał po całkowitej regeneracji z oryginalnym korbowodem i nowymi PRLowskimi czopami :) Ogółem zawsze trzeba liczyć koszt całkowity te 160-180zł.

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-05-09, 10:18

ŻbiKu pisze:nowymi PRLowskimi czopami
Nie piernicz, że mieli dwa nowe czopy do wału! :shock:

Wał mam już złożony na nowym prawym czopie i korbowodzie z łożyskiem jednorzędowym.
Teraz wycentrować i wyważyć. Puma, jak mówisz że to coś koło 30zł to spoko. ;-)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-05-09, 14:43

puma pisze:To jest sprawa bardziej złożona niż się wydaje. Ja przywrócenie wału do stanu świetności nazywam na dwa sposoby, bo sie różnią. Prawidłowa regeneracja wału to kupno nowego korbowodu, a następnie nałożenie na niego starych przeciwwag (o ile są dobre). Nie wiem ile to by kosztowało do WSK 125 ale do 175 ma się tak: cena korbowodu (oryginalny, państwowy) to 85 zł a rozłożenie, złożenie i centrowanie wału to koszt 30 albo 35 złotych, chyba, że masz kogoś kto Ci wał złoży to kupujesz tylko korbowód.
Takim sposobem bym sobie regenerował wał. Czyli kupuje korbowód+ łożysko. I czy lepiej mieć łożysko czy korbowód z łożyskiem jednorzędowym(takie jak na ag-mocie)? Czy wał muszę sobie sam rozłożyć? Regeneracja wału byłą by w WSK 125.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości