Witam znajomy mechanik poskładał mi silnik wymieniony został min. tłok na nowy. Silniczek został złożony dobrze jednak mam problem z 3 biegiem który mi co jakiś czas wyskakuje na luz miedzy 2 a 3 i nie wiem co z tym zrobic. Druga sprawa to prędkość jaką teraz rozwija - więcej jak 40km/h nie pojedzie, czy wynika to z wymiany tłoka i ile muszę go docierać.
Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
Problem z silnikiem
- gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04 - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Problem z silnikiem
Co do biegów to nie wiem nie znam sięwięcej jak 40km/h nie pojedzie, czy wynika to z wymiany tłoka i ile muszę go docierać.


Re: Problem z silnikiem
tak zmienione byly i pierscienie i sworzen.
Co do trojki to poprostu wrzuce ją, przejade z 50 metrow i wyskakuje, czasem bezposrednio po wrzuceniu wyleci (co w takim razie musze wymienic?)
Co do trojki to poprostu wrzuce ją, przejade z 50 metrow i wyskakuje, czasem bezposrednio po wrzuceniu wyleci (co w takim razie musze wymienic?)
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Problem z silnikiem
Luz pomiędzy 2 a 3 czy to tzw. luz podróżny, wynika on z budowy wodzika. W instrukcjach do WFM i pierwszych Wuesek była o nim wzmianka, jest on w każdym silnku z rodziny S01 tylko nie każdy potrafi go za każdym razem wrzucić. docierać powinieneś na dobrym oleju, bogatszej mieszance. Jeśli chodzi o tą prędkość to może być taka przyczyna, nie próbuj jeździć szybciej, możesz źle dotrzeć silnik. Docieranie jest opisane gdzieś na forum tutaj masz cytat z Instrukcji Obsługi motocykla WSK M06 B3:
"Pierwszy okres docierania - do przebiegu 500km", W tym okresie motocykl eksploatować ostrożnie, bez pasażera i bagażu, raczej w terenie równinnym. Pamiętać należy, że szkodliwa jest jazda zbyt małymi prędkościami i małymi otwarciamy przepsutnicy.[...] Niedopuszczane jest jednak używanie pełnego otwarcia przepsutnicy. Prawidłowo należy postępować w ten sposób: rozpędić silnik do 3/4 otwarcia przepustnicy na poszczególnych biegach, jechać na takim otwarciu następnie na 3 giegu po ok 200m przymykać przepustnicę. W tym okresie docierania nalaży robić przerwy co 20km.
Drugi okres docierania - do przebiegu 1500km W tym okresie należy stosować taki sam system jazdy jak w pierwszym, ale przerwy w jeździe można robić rzadziej i stopniowo zwiększać czas jazdy na większych otwarciach przepustnicy. Po przebiegu 1500km czas docierania uważa się za zakończony.
Dopuszczalne szybkości na poszczególnych biegach:
na 1 biegu - 20 km/h
na 2 birgu - 40 km/h
na 3 giegu - 60 km/h
"Pierwszy okres docierania - do przebiegu 500km", W tym okresie motocykl eksploatować ostrożnie, bez pasażera i bagażu, raczej w terenie równinnym. Pamiętać należy, że szkodliwa jest jazda zbyt małymi prędkościami i małymi otwarciamy przepsutnicy.[...] Niedopuszczane jest jednak używanie pełnego otwarcia przepsutnicy. Prawidłowo należy postępować w ten sposób: rozpędić silnik do 3/4 otwarcia przepustnicy na poszczególnych biegach, jechać na takim otwarciu następnie na 3 giegu po ok 200m przymykać przepustnicę. W tym okresie docierania nalaży robić przerwy co 20km.
Drugi okres docierania - do przebiegu 1500km W tym okresie należy stosować taki sam system jazdy jak w pierwszym, ale przerwy w jeździe można robić rzadziej i stopniowo zwiększać czas jazdy na większych otwarciach przepustnicy. Po przebiegu 1500km czas docierania uważa się za zakończony.
Dopuszczalne szybkości na poszczególnych biegach:
na 1 biegu - 20 km/h
na 2 birgu - 40 km/h
na 3 giegu - 60 km/h
Ostatnio zmieniony 2008-10-13, 21:41 przez Wężu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
Re: Problem z silnikiem
dzięki za wszystkie odpowiedzi ale męczy mnie sprawa tego wyskakującego biegu czyli trójki. Co z tym zrobić po rozebraniu silnika?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości