Zgrzytający drugi bieg.

Odpowiedz
Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: maykii » 2009-07-07, 09:04

Witam kolegów. Mam taki problem otóż przed rozłożeniem silnik S01 przeżucając z pierwszego biegu na drugi słychać było zgrzytnięcie. Kiedy rozłożyłem silnik myślałem, że to tryb który był odwrotnie włożony. Silnik poskładałem, wrzuciłem w rame zalałem olejem i dalej taki sam objaw. Całą skrzynie obejżałem dokładnie i nie było w niej nic niepokojącego. Czasami bieg wpadnie bez zgrzytu ale wtedy muszę delikatnie go wbijać. W drugiej wuesce nie mam takiego problemu bez problemu biegi wchodzą czy to przy małych czy wysokich obrotach. Miał może ktoś taki problem ? Już z dwójki na trójkę nie słychać żadnych zgrzytów tak samo wbijając jedynkę.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: wujcio » 2009-07-07, 09:22

może sprzęgło jest za sztywne i słabo rozłącza? albo wodzik ma luz

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: wskocyklista04 » 2009-07-07, 09:24

mi się wydaje że to sprzęgło źle wyregulowane może ciągnie??

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: maykii » 2009-07-07, 09:28

Właśnie chodzi o to, że sprzęgło nie ciągnie wrzucająć jedynkę nie idzie do przodu. Przy wrzuceniu biegu też nie czuć wyrywu do przodu przed puszczeniem klamki sprzęgło raczej jest poprawne, ale dziś to jeszcze raz sprawdzę. Wodzik nie ma luzu.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: Maniekk » 2009-07-07, 09:34

Ja bym najpierw sprawdził sprzęgło, spróbuj ostro podciągnąć i zobaczysz czy zgrzyta czy nie.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: maykii » 2009-07-07, 09:44

Ok tak zrobie ;) Dodam, że ten silnik ma zrobione 3000km :p
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: wskocyklista04 » 2009-07-07, 10:04

mój kobuz miał zrobione 2,300 od nowości i też miałem problemy ze sprzęgłem ale to przez nieumiejętne złożenie go przez poprzedniego właściciela.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: maykii » 2009-07-07, 12:17

Dziś popatrzyłem i widzę, że linka od sprzęgła do wymiany, bo cały środek wychodzi z pancerza. wymienie i będe regulował. Dam znać w czym tkwi problem. pozdrawiam
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: 1angel » 2009-07-07, 20:29

Moim zdaniem nie sprzęgło ma tu wpływ na zgrzytanie przy włączaniu 2 biegu , gdyż mam identyczny problem a sprzęgło ustawione jest idealnie , szczerze mówiąc nigdy nie przywiązywałem do tego większej wagi i nie zastanawiałem się nad tym , objawy są podobne jak u kolegi pierwszy i trzeci bieg wchodzi idealnie a drugi niezależnie od prędkości obrotowej przy włączaniu zgrzytnie . Ma ktoś jakiś pomysł ? Bo nie chce mi się rozbierac silnika żeby sprawdzic , a przy ostatniej rozbiórce szczegół ten pominąłem .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

pawelk1993
Posty: 13
Rejestracja: 2008-12-30, 18:17
GG: 837897
Lokalizacja: MIerzeszyn (pomorskie)
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: pawelk1993 » 2009-07-07, 21:37

Mi też czasami zgrzytnie 2 ,a 1 i 3 są oki . Rozbierałem silnik i wszystko wyglądało normalnie. Moze tak juz musi byc .

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: wujcio » 2009-07-07, 22:17

może te elementy które zazębiają się są półokrągłe i bieg najpierw przeskoczy (bo początkowo mało się zazębia) ale później wskakuje.
te wypusty zazębiające muszą być w miarę ostre a nie półokrągłe

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: maykii » 2009-07-07, 22:20

No nie wiem czy ma tak być bo w drugiej wuesce mam normalnie każdy bieg bez zgrzytu wchodzi. Więc nie tylko ja mam taki problem, więc to mnie już cieszy ;)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: Artur k. » 2012-11-22, 18:10

Dołączam się do tematu i odkopuje, 1 i 3 idealnie a 2 zgrzyta, przejechane 800km problem od początku.Silnik po kapitalce. może olej nie taki???? Wlałem Hipol ale nie pamiętam symbolu, jutro dopisze. jak sprzęgło podkręciłem że aż się ślizgało zgrzytu nie było.

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: Artur k. » 2012-11-24, 10:11

Witam.
Pomoże ktoś ????
Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
MATEOXXX
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-03, 14:41
GG: 6223580
Moje maszyny: Kobuz 84'
Kos 84'
M06B1 70'
M06b3 85'
s51 86'
2350 75'
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: MATEOXXX » 2012-11-24, 11:23

Coś mi się zdaje że masz źle założony ślimak wciskający sprzęgło , co za tym idzie możesz mieć krótszy popychacz wciskający sprzęgło . Porównaj sobie długości z tym ze zdjęcia , ( śrut pomiędzy dwoma możesz dać z główki ramy komarka/rometa ) .
Zrób jeszcze fotkę prawego dekla z dwóch stron , zobacz ile masz śrutów w ślimaku .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Artur k.
Posty: 22
Rejestracja: 2012-10-05, 11:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Ryki
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: Artur k. » 2012-11-28, 18:15

To co jest na zdjęciu u mnie jest identycznie, nie kojarzę natomiast czy jest jakiś śrut w ślimaku. Na pewno mam możliwość tak ustawić sprzęgło tą śrubą w ślimaku że będzie się ślizgało tzn motor nie będzie jechał....
W piątek postaram się zrobić fotki dekla to wstawię...

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Zgrzytający drugi bieg.

Post autor: piotrBe » 2012-11-29, 00:45

MATEOXXX pisze:Coś mi się zdaje że masz źle założony ślimak wciskający sprzęgło , co za tym idzie możesz mieć krótszy popychacz wciskający sprzęgło . Porównaj sobie długości z tym ze zdjęcia , ( śrut pomiędzy dwoma możesz dać z główki ramy komarka/rometa ) .
Zrób jeszcze fotkę prawego dekla z dwóch stron , zobacz ile masz śrutów w ślimaku .
co do krótkiego popychacza książkowo on ma mieć 4,5 cm a nie 5 cm, ja taki własnie mam! kulka nie powinna mieć więcej jak średnica popychacza lub może być równa jego średnicy, długi jak najbardziej 14,6 cm.


Weź wymontuj ślimak, wyczyść wszystko w rozpuszczalniku, osusz i nasmaruj dobrym smarem. śrut w ślimaku jeżeli się nie mylę jest tej samej średnicy co między popychaczami lub wielkości kulki z główki wsk.


A ja jeszcze mam taką teorię. Przy tym zbyt długim krótkim popychaczu, gdy wciskasz sprzęgło do końca, blacha z denkiem wypukłym już opiera się maksymalnie o sprężyny/blachę/zabezpieczenie, że cały kosz jest wypychany w stronę lewego dekla, co za tym idzie to właśnie minimalne lub wynoszące do 3mm(bo popychacz ma 5 cm a nie 4,5 cm jak książka podaje) przesunięcie ma wpływ na ustawienie trybu względem wodzika a wypustkami na wałku głównym i słychać, krrrrrrrrr przy wrzucaniu na 2 bieg.

Generalnie sprawdź też, ciągnąc za cały kosz czy nie ma luzu prawo/lewo.

Jeżeli nie kumasz bo jakoś dziwnie to opisałem. to wyszukaj sobie przekrój sprzęgła, przeanalizuj jego prace w głowie, a na żywca najlepiej sprawdzić to tak, że:
kosz w silniku wkręcony,
tarcze i przekładki na swoim miejscu i zestaw popychaczy z kulką też
Zrób tak jak byś składał sprzęgło ale bez sprężynek,
jak już założysz zabezpieczenie to palcem popchnij popychacz i zobacz co się dzieje w samym koszu. co o co zapiera i czy jak wyżej opisałem kosz nie wysuwa się.


może jakoś nie składnie ale mam nadzieje że zrozumiale.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości