-
mareckii91
- Posty: 147
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mareckii91 » 2023-11-22, 20:41
Cześć, odpytywałem ostatnio o różne wałki pośrednie i padło hasło, że różnice pojawiają się stąd, że jeden może być od WFM a drugi od WSK. Wrzucam fotki, zerknijcie co o tym myślicie - wałki raczej jako ciekawostka bo już są używane i znalezione w czeluściach garażowych

A może to wcale nie od WSK ? Zapraszam do dzielenia się wiedzą
20231116_063840(1).jpg
20231116_064102(1).jpg
20231116_063903(1).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
adamsky771
- Posty: 165
- Rejestracja: 2016-02-26, 00:53
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 1979r
- Lokalizacja: Sowina
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adamsky771 » 2023-11-23, 01:18
Faktycznie - sam nie wiedziałem co mam i u mnie taki wałek jest w klamotach od skrzyni SHL M04. Idąc dalej takie wałki mam też dwa w silnikach WSK 125 "wysoki zapłon" czyli gdzie tulejka pod ten wałek jest przelotowa - to może i WFM też tak ma. Ciekawe czy ten "dłuższy" podejdzie pod kartery z tulejką nieprzelotową. Wreszcie czy faktycznie jest to wyrób fabryczny czy rzemiosło?
-
halcik
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
- Lokalizacja: Kutno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: halcik » 2023-11-23, 01:40
Dla mnie podstawowe pytanie, czy odległości pomiędzy wielowypustami są takie same?
-
mareckii91
- Posty: 147
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mareckii91 » 2023-11-23, 08:35
Odległości są takie same, jest tylko spore przesunięcie co widać na zdjęciach. Dodatkowo też same zęby są inaczej wykończone co widać na kolejnej fotce, te z prawej mają kształt trapezu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Laczek
- Posty: 73
- Rejestracja: 2016-01-23, 13:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Laczek » 2023-11-23, 14:57
Moim zdanie jeden to fabryczny oryginał ZMD, a drugi to rzemiosło z epoki.
-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2023-11-23, 17:38
Ten dłuższy jest do SHL m04 m05 lub pierwszych wfm/ wsk
Za motórem panny sznurem

-
mareckii91
- Posty: 147
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mareckii91 » 2023-11-23, 18:20
Co to znaczy dłuższy ? Obydwa mają taką samą długość.
-
igor1956
- Posty: 1317
- Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
-
Kontaktowanie:
Post
autor: igor1956 » 2023-11-23, 18:55
Ten z pierwszego foto na dole wydaję się dłuższy.
Właśnie ten jest od pierwszych silników SHL m04 m05 wfm wsk
Mam taki właśnie w wfm z 1955r i jak składałem silnik to też mnie to zaciekawiło.
Za motórem panny sznurem

-
mareckii91
- Posty: 147
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mareckii91 » 2023-11-24, 17:20
Zdjęcie tak wyszło ale długości są identyczne

Możliwe, że właśnie jeden z tych wałków jest od "głębokiego" zapłonu bo mam oryginalny silnik od zetki więc jakieś tam klamoty mogły się pomieszać.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość