Strona 1 z 1
Łańcuszek szprzęgłowy
: 2011-12-31, 13:24
autor: darek159
Siema
Czy przy wymianie łańcuszka sprzęgłowego potrzeba wymieniać zębatki kosza i wału
Z góry dzięki za pomoc

Re: Łańcuszek szprzęgłowy
: 2011-12-31, 14:46
autor: Lukasz1331
jeśli są mocno wytarte to tak, u siebie zębatkę sprzęgłową na wale mam jak nową tylko na koszu sprzęgła była wytarta to wymieniłem kosz i łańcuszek, ja przeważnie zmieniam tylko łańcuszki
Re: Łańcuszek szprzęgłowy
: 2011-12-31, 15:22
autor: Savier
W teorii powinno wymieniać się kompletem

.
Re: Łańcuszek szprzęgłowy
: 2011-12-31, 15:24
autor: Johnny
Tylko prawda jest taka, że zakładając nawet oryginalny łańcuszek (Romet produkowany w latach 90) to luz jest już na granicy dopuszczalności. Trochę lepiej jest w przypadku czeskiego favorita. W takim układzie rok jazdy = jeden łańcuszek bo zaczyna się ocierać o śruby - tak się niestety szybko wyciąga. W takim układzie zębatki się nie mają czasu zużyć

Re: Łańcuszek szprzęgłowy
: 2011-12-31, 17:27
autor: termin21
Johnny pisze:rok jazdy = jeden łańcuszek

. Co do łańcuszka hmmm...

Lepiej podać liczbę w kilometrach ,w przypadku łańcuszka czas nie jest jego wyznacznikiem zużycia , ponieważ każdu z nas użytkuje zupełnie inaczej wsk w sezonie.
widoczny ,luz pojawia się po przejechaniu już 5-6tys.
Re: Łańcuszek szprzęgłowy
: 2011-12-31, 18:45
autor: Johnny
Moje roczne przebiegi kiedyś wynosiły 3 - 4 tyś. i niestety już wtedy zaczynał łańcuszek hałasować. Więc przed sezonem się go zwykle wymieniało
