Strona 1 z 1

Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-20, 00:46
autor: tosyu
Witam,

Szczęśliwie w ostatnim czasie stałem się posiadaczem WSKi 125 (po wyglądzie to najzwyklejsza M06 B3, w dowodzie rok produkcji '84). Jako że maszyna wyrzucała trójkę, postanowiłem rozebrać silnik. Z informacji jakie znalazłem wynika iż najczęstrze problemy to brak bądź zużyte dystanse, podkładki, zjechane zęby. Ale post w sumie nie o tym. Generalnie zapał mam, jakieś tam zacięcie manualno-dłubiące do tego typu prac, jednak doświadczenie dostłownie zerowe. Silnik rozłożyłem na części pierwsze, lecz takiemu żółtodziobowi jak mi ciężko ocenić czy dany element jest do wymiany czy nie o ile nie rozlatuje się w rękach ;-)

Stąd właśnie moja prośba do doświadczonych forumowiczów, poniżej wklejam zdjęcia głównych elementów z wnętrza silnika, bardzo prosiłbym zatem o pomoc w ocenie które elementy nadają się do wymiany (bądź które mogą powodować wyżej wymienione zachowanie).

Z tego co wywnioskowałem, wydaje mi się że tarcze sprzęgłowe do wymiany oraz zębatka na którą założony jest łańcuch (brak połowy zęba co widać na fotkach). Dodatkowo ze względu na spore różnice w wysokościach sprężyn dociskowych sprzęgła, one również do wymiany. Reszta na moje oko wygląda na zmęczone ale niekoniecznie do wymiany, choć nie wiem, jak mówiłem nie mam doświadczenia.

Dodam że motocykl przed rozebraniem jeżdził, silnik pracował równo, mocy nie brakowało raczej, do 40tki na dwójce rozpędzał się bardzo szybko. Wszystkie łożyska siedziały bardzo mocno, nic nie latało (młotek, rozgrzewanie i zmrażanie, inaczej nie dało się wyciągnąć łożysk z niektórych elementów).

Części są z grubsza wyczyszczone poza tłokiem, co raczej widać na zdjęciach.

Bardzo proszę was forumowicze o pomoc

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-20, 00:56
autor: tosyu
kolejne

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-20, 01:01
autor: tosyu
i ostatnie :-)

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-27, 00:51
autor: tosyu
Nikt?

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-27, 01:14
autor: Wojtek3362
Cylinder - sprawdź czy jest próg, czyli w górnej zewnętrznej części tulei przejedź palcem i sprawdź ;) Jeżeli jest to do szlifu
Tłok - trochę przypalony, wymieniałbym, jeżeli w cylindrze będzie próg to i pierścienie nowe kupić, jeżeli nie to włóż same pierścienie do tulei i sprawdź przerwę, jednak i tak bym wymienił.
Świeca - ceglane zabarwienie oznacza dobrą regulację gaźnika oraz zapłonu ;)
Tarcze sprzęgłowe - sprawdź grubość korka, jeżeli jest już na równo z blachami, albo bardzo cienkie to do wymiany
Wał - sprawdź luz korbowodu góra-dół
Głowica- nic chyba tutaj się oprócz gwintu nie może zepsuć :D
Kartery - sprawdź czy łożyska ciasno wchodzą, czy gwinty ok, oraz czy przylgnie (tam gdzie uszczelka) są równe

O resztę niech się wypowiedzą fachowcy ;)

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-27, 09:39
autor: trollfireblade
kosz sprzęgłowy.
Sprawdź zuzycie krawędzi pionowych w wycieciach na skrzydełka przekładek sprzęgła. jeśli są delikatne wgniotki można wyrównać pilnikiem, jeśli głębokie kosz kwalifikuje sie do wymiany bo po wyrównaniu będzie zbyt duzy luz i bedzie dzwonić.
Pozatym sprawdź ząbki grzechotki (koło zebate pod koszem sprzęgłana spręzynie)jeśli są mocno podtarte do wymiany.
Co do samej skrzyni sprawdź czy kły na kołach zębatych nie są zuzyte- zbyt duże zuzycie może powodować wyskakiwanie biegu

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-28, 23:53
autor: tosyu
Ok, dzięki ogromne za podpowiedzi, nie zdążyłem dziś wszystkiego sprawdzić niestety, ale:

- cylinder, palcem wyczuwam mały zeskok od góry wnętrza cylindra, tak z 6-7mm od krawędzi na moje oko, czy to jest właśnie próg? (coś jak to brązowe koło wewnątrz jak na zdjęciu http://img198.imageshack.us/img198/9703/obraz065bc.jpg (zdjęcie nie moje więc nie wrzucam jako załącznik)) rozumiem że szlif, mierzyłem pi razy oko suwmiarką elektroniczną wnętrze wyszło jakieś 52,30mm strzelam że to już będzie szlif na R2?
- tarcze, nie miałem w rękach nowej tarczy, ciężko porównać, ale wydają się dość płaskie,wymienię
- wał, delikatne stukanie słysze i czuje lekki luz kiedy lekko szarpie za korbowód góra-dół, akurat nie czekając zamówiłem nowy wał, ze względu na moje nieświadome jeszcze błędne ściąganie pierścieni, wolałbym go już nie zakładać, kupiłem nowy z blachami stąd http://allegro.pl/show_item.php?item=4419472200 nie ma na nim luzu
- kartery wyglądają ok, miejsce styku równe, łożyska siedziały tam mega ciasno (teraz ich nie włożę bez podgrzewania), nie widziałem znaków kleju

Reszty nie udało mi się. Ale jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.

I pytanie jeszcze, czy lepszy owalizowany tłok almot czy WSK Poznań, bo mam takie w zasięgu ręki? Wiem że temat był wałkowany, ale prosiłbym o prostą i jasną odpowiedź. Z góry dzięki

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-29, 10:34
autor: Wojtek3362
To jest właśnie ten próg ;) Załatw tłok, oddaj do tokarza i niech szlifują.

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-07-29, 10:37
autor: tosyu
Ale który tłok byś wybrał, ten Almotu czy ten Poznański?


BTW. Poniżej załączam link do zdjęć wyższej rozdzielczości (forum nie zezwala na takiej wielkości zdjęcia), byłaby jeszcze wyższa ale mam 3g, szkoda mi limitu :)

https://www.sites.google.com/a/antoszek ... tof/czesci

Re: Pomoc żółtodziobowi w ocenie elementów

: 2014-08-20, 20:41
autor: artur2885
Witam , dołączając się do tematu chciałbym zapytać o jedną sprawę . Remontuje WSK 125 z 1985 .mam już do wymiany tulejkę na korbowodzie tą górna co trzyma sworzeń na jałowych obrotach dzwoni z cylindra wiec wnioskuje że to ona , i teraz tak skoro wymienię tą tulejkę chcę zrobić całą kapitalkę i doradźcie co zrobić z wałem luzów nie mam góra dół żadnych na dolnym sworzniu ale motocykl nalatane ma 14000 k. wiec może być tak że zrobię kap. remont a po 1000 km . właśnie siądzie wał ,jak z tymi wałami jest ? po jakim przebiegu dostają luzów?