Strona 1 z 1
					
				nie ma głupich pytań
				: 2016-01-11, 21:38
				autor: Kosi_Mazaki
				Witam,
Mam pewien problem, demontuje silnik s01 po raz pierwszy i nie mam pojęcia jak zdemontować wałek zmiany biegów... ani z jednej ani z drugiej strony dzwignia nie chce przejśc przez otwór w karterze (średnica dzwigni jest większa) być może dla wielu z was to głupie pytanie ale zawsze jest ten pierwszy raz  

 
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-11, 21:42
				autor: halcik
				Wałek zmiany biegów daje się wyjąć, ale po rozpolowieniu silnika do środka silnika. Popatrz i pokombinuj
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-11, 21:44
				autor: Kosi_Mazaki
				silnik mam już rozpołowiony. wygląda to tak jak na załączonym zdjęciu (dopiero co załączyłem - pardon )
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-11, 21:54
				autor: zmyngut
				Musisz zsunąć sprężynę (zaznaczyłem czerwonym kółeczkiem 

) 
sss.png
ze zmieniacza i wałek wysunie się "do wewnątrz" silnika- patrząc na Twoje zdjęcie w lewą stronę.
 
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-11, 21:56
				autor: jakemdural
				pociągnij do strony karteru wewnętrznego...
Tam gdzie sa te ,,łapki" pociągnij...
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-12, 19:50
				autor: Kosi_Mazaki
				Moglibyście mi też odpowiedzieć na pytanie.
czy w momencie jak mam taką "jape" na karterach dociągnięcia śrubami  + uszczelka + silikon dadzą radę to uszczelnić ? dodam że w innych miejscach się licują kartery po przyłożeniu.
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-12, 20:35
				autor: czankete
				...prawdę mówiąc jak dla mnie Kolego to te kartery nadają się tylko do wymiany, oczywiście możesz nawalić silikonu i próbować to składać a czy zda to egzamin sam się przekonasz 

 ...
...swoją drogą to ktoś niezbyt mądry potraktował je z konkretną siłą by ja tak zdeformować - obawiam się, że mogą być jeszcze odkształcone w innych miejscach - ciekawe czy nie będzie problemu z prawidłowym zamontowaniem wału  

 
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-12, 20:42
				autor: Kosi_Mazaki
				też mi się wydaje że z tych karterów nic nie będzie 

 chociaż jak kupowałem ten silniczek to sprzedawca zapewniał że cały czas chodził 

 
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-12, 20:48
				autor: halcik
				Jak się tak rozchodzi, to pewnie zapierają o siebie któreś tryby albo nie trafiłeś wałkiem pośrednim w otwór karteru. Jeśli nie dociśniesz tego ręką, to śrubokrętem sobie odpuść
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-12, 20:56
				autor: Kosi_Mazaki
				jeszcze trybów nie wkładałem tzn. silnik jest pusty
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-12, 21:26
				autor: pyra81
				A czy wybiłeś tulejki ustalające? Jak nie masz trybów w środku ani wału to nie ma opcji żeby się nie składały?
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-13, 18:20
				autor: Kosi_Mazaki
				Wybiłem tulejki. Na prawdę nie ma żadnej metody na "wyprostowanie" ? imadłem ? nie wiem
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-13, 18:59
				autor: daroohd
				Jak by mi w robocie kazali to bym skręcił imadłem zagrzał palnikiem i poczekał jak ostygnie co się stanie w lepszym stanie kup wydaj parę dyszek i spr  gniazda łożysk czy są dobre aby znów nie kombinować jak je naprawić.
te tulejki co są w miejscach przykręcania silnika do ramy wyciągałeś. 
Wstaw foto jak są puste te kratery czy maja te same nr i wej je połóż na stole raz jeden raz drugi i sprawdź jak do niego przylegają.
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-13, 20:11
				autor: halcik
				Rozkładałeś ten silnik? Wcześniej było ok? A co jak zaczniesz składać połówki od drugiej strony. Coś mi się nie chce wierzyć że tak się zdeformowaly
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-13, 21:20
				autor: Kosi_Mazaki
				takie kartery już kupiłem - nie wpadłbym na to że kartery mogą być tak zdeformowane żeby nie dało się ich przyłożyć równolegle :l
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-13, 23:56
				autor: Mateusz WSK
				Masakra. Składałem pare wueskowych silników w swoim życiu ale nawet z całą zawartością w karterach na pierwszy rzut nie było takich różnic w szczelinach.
Te pseudo papierowe uszczelki nie zdają egzaminu przy składaniu/uszczelnianiu silnika jak jest wszystko ok z karterami więc nawet kilo sylikonu nie podoła temu zadaniu.
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-14, 00:34
				autor: Muciek
				Ofrezować i dać o tyle grubszą uszczelkę na środku. Weź daj jakieś normalne zdjęcia które nie są wielkości znaczka pocztowego i pokaż jak te przylgnie wyglądają.
			 
			
					
				Re: nie ma głupich pytań
				: 2016-01-14, 18:29
				autor: cezary603
				Skręć gołe kartery  śrubami z łbem imbusowym  podgrzej kartery i znowu dokręć , grzej i dokręcaj do skutku , jak pekną to nic nie tracisz bo tak jak koledzy wyżej napisali .