Strona 1 z 1

Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby naprawy

: 2016-02-09, 21:14
autor: Impala
Ponieważ problem jest dość powszechny, pomyślałem, że możnaby było zebrać w jednym wątku wszystkie przyczyny cieknącego oleju z okolic trybu zbawczego i patenty zapobiegające temu problemowi ( zdjęcia z napraw, schematy, porady, opisy )

Na pewno wielu na Was przerabiało ten problem i wie jak zwalczyć to ustrojstwo.

Pozdrawiam.

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

: 2016-02-09, 23:32
autor: brobmw
Pierwsze słyszę o takim problemie,w moim przypadku zawsze wystarczała wymiana uszczelniacza na nowy.

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

: 2016-02-09, 23:56
autor: Impala
brobmw pisze:Pierwsze słyszę o takim problemie,w moim przypadku zawsze wystarczała wymiana uszczelniacza na nowy.
Akurat u Ciebie to tylko kwestia uszczelniacza, ale nie zawsze tak jest:

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=54&t=5735

Tulejka dystansowa trybu zdawczego

: 2016-02-16, 22:28
autor: Impala
Dziś wymieniając simering przy trybie zdawczym natknąłem się na taki problem: okazało się, że tryb się nie kręci po założeniu i dokręceniu. Przyczyną jest to, że po założeniu dekielka z uszczelniaczem, tulejka jest na równi z tym dekielkiem.
Z tego wynika, że tryb był cały czas nie dokręcony i dlatego się kręcił.

I tu moje pytania:

1. Jaka powinna być wysokość tej tulejki, ( u mnie jest 10,3mm ) ?
2. Czy pod deklem jest fabrycznie uszczelka, czy poprzedni właściciel dorobił ją sobie sam ( widać, że jest docinana )?
3. Czy jeśli całość nie była mocno skręcona ( łożysko - tulejka - tryb ) to mogła być przyczyna cieknącego oleju z okolic trybu?

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

: 2016-02-16, 22:46
autor: BikerDS
AD. 1 Wymiar wydaje się być prawidłowy
AD. 2 Tak
AD. 3 Tak

Czy oprawka simmeringa jest oryginalna, jak gruba jest uszczelka oprawki ( ta docięta ). W dodatku warto tam zastosować chociaż jednostronnie kryte gumą łożysko. Wkleić łożysko na klej. I gniazdo w karterze jak i sam tryb - nie ma prawa cieknąć. Po drugie zawsze troszkę będzie cieknąć ponieważ olej wydostaje się na styku wałka głównego i wałka zdawczego. Też znaczenie ma nacięcie w tulei wałka.

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

: 2016-02-17, 17:17
autor: Brodzik19
Zakładał ktoś tryb zdawczy z sd? Jak ma się jego jakość nie jest zrobiony z jakiegoś gównolitu?

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

: 2016-02-17, 18:34
autor: Impala
BikerDS pisze:AD. 1 Wymiar wydaje się być prawidłowy
Tu mam wątpliwości - w sprzedaży są tuleje do WSK o wysokości 11,5mm lub 12,7mm...

Co uszczelki to ma ona grubość ok 0.5mm.

Jest jeszcze jedna sprawa - łożysko jest tak osadzone, że jego zewnętrzna krawędź jest ok 1,5mm niżej niż powierzchnia krateru ( widać to na zdjęciu ) - czy tak jest zawsze, czy może łożysko jest za niskie lub za mocno wbite - bo skoro łożysko jest głębiej to i tuleja jest głębiej.

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

: 2016-02-17, 20:49
autor: rolecki
Brodzik19 pisze:Zakładał ktoś tryb zdawczy z sd? Jak ma się jego jakość nie jest zrobiony z jakiegoś gównolitu?
Ja mam zdawczy z sd ,póki co zrobiłem około 2 tys.km i nic się z nim nie dzieje.Chciałem do niego założyć oryginalny mało używany tryb z wałka pośredniego co z nim pracuje i nie było kolorowo nie ładnie się zazębiał i potrafił się zklinować,więc założyłem podjechany ten co był i się kręci.Może lepiej kupić zdawczy i ten na pośredni z sd to będzie lepszy efekt.Przed zakupem tego wałka też byłem na forum i ktoś odpowiedział że zrobił na nim kilka tys.km,więc na pewno jest lepszy niż Polska produkcja z końca lat 90-tych ,gdzie zdawczy wytrzymywał max.300km :-/
U mnie też cieknie olej mam wklejone łożysko muszę to rozebrać mam nadzieję że to tylko uszczelniacz.

Re: Tryb zdawczy - przyczyny nieszczelności i sposoby napraw

: 2016-02-18, 10:22
autor: Brodzik19
Wielkie dzięki za opinie.