Problem ze sprzegłem
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Problem ze sprzegłem
Witam
WSK po remoncie generalnym, przejechane 300km, wszystko było ok do dzisiaj, gdy odpaliłem moto po 2 tygodniowej przewie. Od razu coś było nie tak ze sprzęgłem bo ciągnęło. Tak więc wziąłem się za regulację, ale nic ona nie dała. Albo sprzęgło ciągnie, albo jest jego prawie brak. W możliwie najlepszym ustawieniu - podczas ruszania z silnika słychać głos jakby się jakieś elementy o siebie ocierały, no i zgrzyt podczas zmiany biegów. Ale wchodzą wszystkie, nie wypadają. Nie wiem, co to może być. Sprawdzałem popychacz, kulkę, zamontowałem też inną, nową linkę sprzęgła, ale za każdym razem to samo. Tak więc zlałem olej (lux10) i odkręciłem dekiel. Dorzucam filmik, proszę oceńcie czy tak ma pracować sprzęgło ?
https://www.youtube.com/watch?v=ZB7sPX1 ... e=youtu.be
Niepokoi mnie też luz na wałku który też pokazałem na filmie, chyba tak nie ma być? Coś mogło się posypać w skrzyni?
WSK po remoncie generalnym, przejechane 300km, wszystko było ok do dzisiaj, gdy odpaliłem moto po 2 tygodniowej przewie. Od razu coś było nie tak ze sprzęgłem bo ciągnęło. Tak więc wziąłem się za regulację, ale nic ona nie dała. Albo sprzęgło ciągnie, albo jest jego prawie brak. W możliwie najlepszym ustawieniu - podczas ruszania z silnika słychać głos jakby się jakieś elementy o siebie ocierały, no i zgrzyt podczas zmiany biegów. Ale wchodzą wszystkie, nie wypadają. Nie wiem, co to może być. Sprawdzałem popychacz, kulkę, zamontowałem też inną, nową linkę sprzęgła, ale za każdym razem to samo. Tak więc zlałem olej (lux10) i odkręciłem dekiel. Dorzucam filmik, proszę oceńcie czy tak ma pracować sprzęgło ?
https://www.youtube.com/watch?v=ZB7sPX1 ... e=youtu.be
Niepokoi mnie też luz na wałku który też pokazałem na filmie, chyba tak nie ma być? Coś mogło się posypać w skrzyni?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Zmieniacz biegów nie ma nic wspólnego z tym że sprzęgło ciągnie. Czy kosz ma luz na boki, w jakim stanie są tarcze?
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Kosz nie ma luzów. Nie mam ściągacza, aby sprawdzić tarcze, ale były montowane nowe, działały bez zarzutu.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Z współczesnych do 125 nie miałem okazji korzystać, ale czytałem opinię że są z zamiękkiego korka i się bardzo szybko zużywają. Powinieneś widzieć czy jest jakaś szpara pomiędzy przekłada, a tarczą, czyli właśnie korek
A sprawdziłeś wysokość sprężyny koszyka przed montażem, może masz już szmelc

- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Wiem, że to nie Twoja opinia na temat tarcz, ale ten co ją wygłosił to pewnie ich nie używał. Ja ich używam od 4 lat- tylko raz sprzęgło wymagało małej korekty- na samym początku. Do dzisiaj jest ok.halcik pisze:Z współczesnych do 125 nie miałem okazji korzystać, ale czytałem opinię że są z zamiękkiego korka i się bardzo szybko zużywają. Powinieneś widzieć czy jest jakaś szpara pomiędzy przekłada, a tarczą, czyli właśnie korekA sprawdziłeś wysokość sprężyny koszyka przed montażem, może masz już szmelc
Bociek- jaki masz popychacz sprzęgła ten długi? tzn. stary? nowy? jeśli nowy to jakiej długości? może za długi jest?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Dobrze wiedzieć, że jest jakaś inna opinia. Sam mam takie w na półce, ale chwilowo nie są jeszcze potrzebne
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
zmyngut pisze:Wiem, że to nie Twoja opinia na temat tarcz, ale ten co ją wygłosił to pewnie ich nie używał. Ja ich używam od 4 lat- tylko raz sprzęgło wymagało małej korekty- na samym początku. Do dzisiaj jest ok.halcik pisze:Z współczesnych do 125 nie miałem okazji korzystać, ale czytałem opinię że są z zamiękkiego korka i się bardzo szybko zużywają. Powinieneś widzieć czy jest jakaś szpara pomiędzy przekłada, a tarczą, czyli właśnie korekA sprawdziłeś wysokość sprężyny koszyka przed montażem, może masz już szmelc
Bociek- jaki masz popychacz sprzęgła ten długi? tzn. stary? nowy? jeśli nowy to jakiej długości? może za długi jest?
Hmm, nie wiem czym się różnią stary, a nowy ( silnik z '75) - może ktoś podać jaki powinien być wymiar? Mam jeszcze gdzieś popychacz z drugiego silnika, jak wrócę z pracy to przełożę i sprawdzę.
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Trochę źle się wyraziłem. To nie są dwa różne typy- stary to stary a nowy to ten który dzisiaj można kupić.Długi popychacz chyba 145mm a krótki 52mm (nie wiem czy dobrze pamiętam). Długi można łatwo zrobić samemu- ja musiałem zrobić dłuższy o kilka mm niż książkowa długość. Nie wiem dlaczego
, ale działa. A robi się go z pręta, który nazywa się "popychacz pompy paliwa do czinkłeczento (albo malucha
)" - do kupienia w sklepie z częściami do samochodów- utwardzony i odp. średnicy. Tylko długość dopasować - koszt 4zł


-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Zgadza się, a odpowiednia grubość jest taka, że korek musi wystawać poza obrys samej tarczy
choć nowa jest dość gruba

- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Korek oczywiście ma wystawać. W książce jest podana tylko minimalna grubość korka - chyba 4mm (?), natomiast nie ma podanej maksymalnej grubości korka. No ale my tu o tarczach a ciekawe jak tam Kolegi sprzęgiełko?
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Póki co nie mam jeszcze ściągacza i czasu, pewnie w weekend rozmontuje sprzęgło i obejrzę tarcze, zamówiłem już też nowe na wypadek wymiany. Tymczasem złożyłem całość na nowo, sprawdziłem wymiar popychacza i jest ok, zalałem olejem i sytuacja bez zmian,czy jak sprzęgło się ślizga - to wtedy tak głośno hałasuje? Bo po puszczeniu sprzęgła dźwięk jest nieprzyjemny
A dyskusja o korkach przydatna
Tak więc na weekend pewnie się odezwę czy coś udało się zrobić.


- Impala
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1980r
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Problem ze sprzegłem
Podłączę się z takim pytaniem:
Jak długo może stać silnik ze spuszczonym olejem, żeby nie skleiły się tarcze sprzęgła?
Jak długo może stać silnik ze spuszczonym olejem, żeby nie skleiły się tarcze sprzęgła?
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Problem ze sprzegłem
Powiem tak ra zakupiłem shl ke która stała masę czasu sprzęgło trzymało zalałem olejem pojeździłem na jedynce w koło z 10 min zostawiłem z ciepłym olejem i sprzęgło się pojawiło. Co do regulacji robię tak iż wbijam bieg na zgaszonym wciskam sprzęgło i pcham i puszczam i patrze jest nie ma , jak nie ma albo jest cały czas dokonuje korekty o pół obrotu śrubą w prawym deklu tzn śrubkę trzymasz kluczem a kręcisz śrubokrętem. Nie mecze na zapalonym skrzyni ani sprzęgła. max 5 min i po robocie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości