Strona 1 z 1

Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem

: 2024-08-31, 23:13
autor: Wojti_
WSK 125 M06B3
Witam, ostatnio jechałem wską i nie mogłem wbić 3. biegu, pchałem do góry i nie byłem w stanie wbić 3. Po dociśnięciu nogą wajchy i przesunięciu jej do góry weszła 3., ale nie mogłem później wbić 1 biegu. Docisnąłem ręką wajchę, nacisnąłem w dół i 1 weszła, ale znów nie było 3. i tak w kółko. Wie ktoś może co się mogło dokładnie stać i czy obejdzie się bez rozpoławiania silnika? Tak na koniec dodam, że podobno już kiedyś dziadek miał podobny problem z biegami i jako tako jeździł, ale później nie było żadnego biegu, oddał silnik do mechanika :)

Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem

: 2024-09-01, 00:17
autor: adamsky771
Wojti_ pisze:
2024-08-31, 23:13
Po dociśnięciu nogą wajchy
Czyli jak rozumiem dociskasz ją w w stronę silnika tak?
Po pierwsze tam luz osiowy powinien być tzw montażowy czyli 0,3-0,4 mm - dystansuje się to podkładkami na wałku od środka silnika - bynajmniej ja tak robię.
Bez rozpołowienia silnika się nie obejdzie. Warto to zrobić chociażby biorąc pod uwagę jakość poprzedniej naprawy/remontu.

Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem

: 2024-09-01, 09:18
autor: halcik
Winny luz na wałku zmiany biegów. Jeśli ma promieniowy to nie zazębia się prawidłowo z mechanizmem wybieraka i tyle. A jeśli źle zrozumiałem i należy dociskać głębiej to luz na kamieniu, brak dystansowania skrzyni lub wyrobione zęby kłowe.

Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem

: 2024-09-01, 13:58
autor: Wojti_
halcik pisze:
2024-09-01, 09:18
Winny luz na wałku zmiany biegów. Jeśli ma promieniowy to nie zazębia się prawidłowo z mechanizmem wybieraka i tyle. A jeśli źle zrozumiałem i należy dociskać głębiej to luz na kamieniu, brak dystansowania skrzyni lub wyrobione zęby kłowe.
A jeśli na wałku nie ma żadnego luzu ?

Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem

: 2024-09-01, 14:00
autor: Wojti_
adamsky771 pisze:
2024-09-01, 00:17
Wojti_ pisze:
2024-08-31, 23:13
Po dociśnięciu nogą wajchy
Czyli jak rozumiem dociskasz ją w w stronę silnika tak?
Po pierwsze tam luz osiowy powinien być tzw montażowy czyli 0,3-0,4 mm - dystansuje się to podkładkami na wałku od środka silnika - bynajmniej ja tak robię.
Bez rozpołowienia silnika się nie obejdzie. Warto to zrobić chociażby biorąc pod uwagę jakość poprzedniej naprawy/remontu.
Jeździłem nią dobre 4 miesiące i dopiero teraz mi się to stało, wcześniej normalnie wszystkie biegi wchodziły

Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem

: 2024-09-01, 20:49
autor: sylwekseat
Silnik do rozpolowienia -remontu

Re: Brak 3 i pierwszego biegu, problemy z wbijaniem

: 2024-09-01, 21:51
autor: halcik
Wojti_ pisze:
2024-09-01, 13:58
A jeśli na wałku nie ma żadnego luzu ?
To po rozgrzaniu silnika stawiałby dęba. Co byś nie napisał i nie zrobił silnik trzeba rozpołowić żeby dowiedzieć się prawdy, chyba że problem rozwiązuje wyciągnięcie ośki zmiany biegów, to wtedy można się ratować zniwelowaniu tego luzu na zewnątrz silnika, ale to raczej rozwiązanie na chwilę.