Strona 1 z 1

Problem z silnikiem

: 2008-10-13, 08:35
autor: aniolekczarny
Witam znajomy mechanik poskładał mi silnik wymieniony został min. tłok na nowy. Silniczek został złożony dobrze jednak mam problem z 3 biegiem który mi co jakiś czas wyskakuje na luz miedzy 2 a 3 i nie wiem co z tym zrobic. Druga sprawa to prędkość jaką teraz rozwija - więcej jak 40km/h nie pojedzie, czy wynika to z wymiany tłoka i ile muszę go docierać.

Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Re: Problem z silnikiem

: 2008-10-13, 08:59
autor: gabste
więcej jak 40km/h nie pojedzie, czy wynika to z wymiany tłoka i ile muszę go docierać.
Co do biegów to nie wiem nie znam się :P ale jeśli chodzi o tłok to przypuszczam że wymieniłeś też pierścienie ?... i ttu jest coś takiego jak przy każdym motorku nie mozna odrazu odkecać manetki po wymianie tych elementów .Skończyłem remont mojej wiesi na wakacjach nie będę wypisywał co i jak bo pisalem o tym ale nawet nie zrobiłem nią 4km a i tak jezdze 40km/h i tak przynajmniej jeszce z 80km .Te podzespoły muszą się idealnie dopasować!!! ;)

Re: Problem z silnikiem

: 2008-10-13, 10:39
autor: aniolekczarny
tak zmienione byly i pierscienie i sworzen.
Co do trojki to poprostu wrzuce ją, przejade z 50 metrow i wyskakuje, czasem bezposrednio po wrzuceniu wyleci (co w takim razie musze wymienic?)

Re: Problem z silnikiem

: 2008-10-13, 21:01
autor: Wężu
Luz pomiędzy 2 a 3 czy to tzw. luz podróżny, wynika on z budowy wodzika. W instrukcjach do WFM i pierwszych Wuesek była o nim wzmianka, jest on w każdym silnku z rodziny S01 tylko nie każdy potrafi go za każdym razem wrzucić. docierać powinieneś na dobrym oleju, bogatszej mieszance. Jeśli chodzi o tą prędkość to może być taka przyczyna, nie próbuj jeździć szybciej, możesz źle dotrzeć silnik. Docieranie jest opisane gdzieś na forum tutaj masz cytat z Instrukcji Obsługi motocykla WSK M06 B3:

"Pierwszy okres docierania - do przebiegu 500km", W tym okresie motocykl eksploatować ostrożnie, bez pasażera i bagażu, raczej w terenie równinnym. Pamiętać należy, że szkodliwa jest jazda zbyt małymi prędkościami i małymi otwarciamy przepsutnicy.[...] Niedopuszczane jest jednak używanie pełnego otwarcia przepsutnicy. Prawidłowo należy postępować w ten sposób: rozpędić silnik do 3/4 otwarcia przepustnicy na poszczególnych biegach, jechać na takim otwarciu następnie na 3 giegu po ok 200m przymykać przepustnicę. W tym okresie docierania nalaży robić przerwy co 20km.
Drugi okres docierania - do przebiegu 1500km W tym okresie należy stosować taki sam system jazdy jak w pierwszym, ale przerwy w jeździe można robić rzadziej i stopniowo zwiększać czas jazdy na większych otwarciach przepustnicy. Po przebiegu 1500km czas docierania uważa się za zakończony.

Dopuszczalne szybkości na poszczególnych biegach:

na 1 biegu - 20 km/h
na 2 birgu - 40 km/h
na 3 giegu - 60 km/h

Re: Problem z silnikiem

: 2008-10-13, 21:31
autor: aniolekczarny
dzięki za wszystkie odpowiedzi ale męczy mnie sprawa tego wyskakującego biegu czyli trójki. Co z tym zrobić po rozebraniu silnika?