Szarpanie na 3 biegu :/

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-27, 20:51

Witam !
MAm problem ze swoją "wueską"
I bieg -jedzie normalnie
II bieg- na wyższych obrotach zaczyna delikatnie szarpać
III bieg -szarpie na całego ale czasami przez ok. 4m ujedzie bez szarpania .
Rozebrałem silnik myśląc ze nie ma zębów na kole 2i3 biegu faktycznie nie było 1 ząbka na kole 3 biegu ,lecz przecież od braku 1 zęba by tak nie szarpało :-) . Czytałem trochę na forum o takich przypadkach i dowiedziałem się, że może to być luz na łożysku wałka głównego, luz na tulejce mosiężnej lub zepsuty automat biegów.

Więc pytam was forumowicze czy da się sprawdzić automat biegów tak jakoś dokładnie( na pierwszy rzut oka wygląda normalnie na sucho biegi wskakują itp.)i drugie pytanie czy moze mieć zwiazek z tym ta tulejka ze śrutem pod automatem ? Proszę o pomoc i z góry dziękuję :] !

mati17_17
Posty: 214
Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
GG: 13417607
Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: mati17_17 » 2009-07-27, 22:15

przeważnie w tego typu sytuacjach to jest to wina automatu lub zmieniacza a dokładniej zuzytej przyczyny a mógłbys opisac problm dokladniej czyli jak to sie stalo ze tak sie dzieje albo czy to wynikło po remoncie itp

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: Brat » 2009-07-28, 01:58

możliwe ze wytarła się podkładka miedzy wałkiem głównym a zębatką zdawczą ( podkładka z 1 strony prosta a z 2 wklęsła) jeśli nie masz skąd takiej zdobyć to włóż podkładkę sprężynową, docisk będzie tak jakby sam dobrany.

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-28, 07:58

mati17_17 Wueskę już taka kupiłem podejżewam ze ta częsć się zużyła tak jak mówiłeś . Aktualnie robię remont wymienię automat łożysko tulejki mosiężne podkładki i powinno być dobrze .

Dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: piotrek7533 » 2009-07-28, 08:03

U mnie szarpało na 3 biegu i to było przez zużyty automat.Zamówiłem na SD automat oryginał i spokój mam nic nie szarpie ani nie wyskakuje :)

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-28, 08:25

Też zamawiam na skuter dębica :) Ale nie wiem czy sam automat czy zmieniacz też (chociaż on się raczej nie zużywa )?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: pawel15 » 2009-07-28, 08:58

Zamów jeszcze dodatkowo nową kulkę zmieniacza(śrut) i nową sprężynkę. Mam u siebie nowe(też wymieniałem przy okazji automat zmiany biegów, łożyska i tryby) i nie mam żadnych problemów z biegami.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: 1angel » 2009-07-28, 09:22

Brat pisze:możliwe ze wytarła się podkładka miedzy wałkiem głównym a zębatką zdawczą ( podkładka z 1 strony prosta a z 2 wklęsła) jeśli nie masz skąd takiej zdobyć to włóż podkładkę sprężynową, docisk będzie tak jakby sam dobrany.
Nie mogę się zgodzić , miałem również silniki w których podkładki wcale nie było i nie czuć było żadnej różnicy , poza tym logicznie rzecz biorąc brak tj podkładki może tylko sprawić głębsze zazębienie się kłów trybu 3 biegu z wałkiem zdawczym .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: Brat » 2009-07-28, 11:45

no tak ale dajmy że jego silnik nie jest nowy,i np wałek przesuwa się na łożysku bo jest już zużyty, sprzęgło tam trybi i trybi wałek się porusza osiowo i jest problem z biegami, napisałem tak też miałem problem z wypadającym biegiem i założenie podkładki sprężynowej pomogło.

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: Agresives » 2009-07-28, 18:21

Ja miałem kiedyś podobny problem w swojej wsk 125 tylko że byłem jeszcze młody i głupi więc motocykl sprzedałem gdy się biegi rozsypały. Problem wyglądał tak że na początku coś zaczęło zgrzytać na pierwszym biegu... za pare km na drugim biegu... aż w końcu po paru km brakło wogóle obu biegów. Miałem tylko bieg trzeci. Po rozebraniu silnika okazało się że zęby w skrzyni są praktycznie nienaruszone, zmieniacz wogóle nie miał żadnych luzów czy uszkodzeń. Silnik złożyłem ponownie lecz problem dalej występował. Zdenerwowany całą sytuacją pogoniłem motocykl. Znajomy który ją kupił również mordował sie z tym problemem aż wreszcie po kilku rozbiórkach silnika zauważyłem że w prawym karterze jest rozwalona obsada tulejki mosiężnej... cały otwór był pęknięty na dole i mocno powiększony więc tulejka mosiężna opadła z wałkiem pośrednim o około 2-3mm niżej przez co praktycznie nie zazębiały się tryby przekazujące 1 i 2 bieg a po włączeniu ich słychać było tylko jeden wielki zgrzyt... bieg trzeci z racji tego że ma przełożenie 1:1 do przekazania napędu wogóle nie wymaga wałka pośredniego bo tam następuje tylko zazębienie trybu Z-22 z wałkiem zdawczym więc ten bieg działał bez zarzutu bo pamiętam że właśnie na nim wróciłem po tej awarii do domu. Niewiem kolego jak u Ciebie wygląda ta skrzynia ale domniemuje że nie jest w najlepszym stanie skoro brakuje Ci jednego zęby na trybie. Najlepiej by było gdybyś po prostu zrobił dokładne zdjęcia skrzyni, zmieniacza i sprawdził czy nie są wybite obsady tulejek mosiężnych. Napisz mi jeszcze czy przypadkiem uszkodzony tryb u Ciebie to nie jest ten Z-22?

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-28, 21:38

Tulejka mosiężna ma luz w karterze widoczne slady jakby obracała się , w automacie biegów ten trzpień ma bardzo duży luz, na wałku pośrednim wyryte jakieś cos od kół zębatychlożysko ma też nie mały luz. Póżnie zarzucę fotki .wymiana wałków ok 55 koło 3 biuegu 25 i moze nadal będzie problem z pozostałymi kołami.Kupiłem na SD skrzynie kpl. tulejki. automat .śrut ze sprężynką. i coś tam jeszcze.Praktycznie całe wnętrze. Gdy złożę dam znać :)
dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: wujcio » 2009-07-28, 23:51

jeśli obróciło Ci tulejki w karterze to raczej kupno nowych nic nie da bo wejdą za luźno i będziesz miał to samo wydaje mi się że najlepiej tą jedną tulejkę dorobić na wymiar u kogoś bo będziesz miał pewność że na pewno się nie ruszy przy okazji może dorobić CI dystansy do skrzyni tak żeby ją ładnie zdystansować

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-29, 09:04

Tzn ja myślałem złożyć ją na klej lub podłożyć np puszkę po piwie ,ale klej był by lepszy .Mam dostep do tokarki ale nie znam fachowca:P , który by to zrobił dobrze.Złozę na klej tylko może powiedzcie mi jaki teraz jest najlepszy klej na rynku? bo teraz sie niw orientuję wiem, ze "technicol" (czy jakoś tak) był dobry ale moze teraz coś lepszego jest?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: pawel15 » 2009-07-29, 09:22

Ja bym dał i blaszkę z puszki po piwie i klej. Wtedy będzie na pewno dobrze. A co do kleju nie polecam Distala (wklejałem u brata ciotecznego tulejki na ten klej i po niewielkim przebiegu zrobiły się luźne z racji kleju). Kup klej z serii Loctite(bardzo dobry ale ma swoja cenę) tylko demontowalny(w razie czego żebyś mógł wymienić tulejkę).

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-29, 14:26

Cena ,ze tak powiem nie gra roli jeśli nie chcę rozbierać a nie chcę :D za 1 sezon to warto dołożyć i zrobić dobrze :) teraz przy okazji 2 pytanie co do cylindra ,mam cylek zeliwny brak II żeberek i jakich kolwiek napisów zdm czy N0 i nie wiem czy robić szlif tego cylka czy kupić nowy z AL-MOTU (gość który robi szlify powiedział ze jak mam orginał żeliwny to lepiej dać ten do szlifu niż kupować zamiennik,ale podejzewam też że wolał zarobić parę groszy na mnie zebym zrobił u niego szlif,rzecz jasna orginał to orginał ale nie wiem czy mój jest orginalny ) pytanie;
CZy firma al mot jest dobra czy robi dobre tłoki i cylindry
Z góry dzięki i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: wujcio » 2009-07-29, 15:00

jeśli luz nie jest zbyt duży można zastosować klej do zabezpieczania gwintów albo specjalny Loctite do zabezpieczenia obsadzeń czy coś takiego kosztuje on coś 50 zł ale myślę że wystarczy jakiś tańszy odpowiednik kleju do zabezpieczenia gwintów.
Testowałem ten klej i nałożyłem go niewiele na wał i włożyłem luźne łożysko to potem nie mogłem go w ogóle zdjąć siedziało bardziej niż takie które wchodzi ciasno na wał a miałem ten klej o średniej twardości

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: pawel15 » 2009-07-29, 15:02

Co do cylindra- jeżeli nie zależy Ci na wyglądzie to szlifuj żeliwny który masz i do tego kup tłok oryginalny w Skuterze. A jeżeli Ci zależy na wyglądzie to poszukaj oryginalnego żeliwnego cylindra z kompletem żeber i szlifuj też na oryginalnym tłoku ze Skutera.

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-29, 15:27

Jeżeli chodzi o silnik to wole go złożyć mniej estetycznie ale dobrze ,żeby nie zaglądać co raz i nie pierścionkować co 2 miesiące.Korzystając z okazji już nie będę zakładał nowego postu chciałem zapytać o ;

1.Łozyska na wał, nie wiem czy zakładać razem 2 łożyska(na 1stronę) czy jak robią niektórzy 3 (na 1 stronę) oczywiście bez tulejek i jaki rozkład łożysk i simmeringów gdyby dać 3 łożyska na stronę?
2.Czy uszczelik malować farbą przed złożeniem(dla lepszego uszczelnienia)?
3.Czy malowac wał żeby mieszanka nie wsiąkała zbytnio zadużo?
4.Czy na uszczelnienie startera dać tylko podkładkę dystansową czy dystans i oring (żeby nie ciekło)?

Brat składał niedawno wskę i dał 3 łożyka ,malował uszczelki i wał .Chcę się dowiedziec poprostu jakie są wasze opinie na ten temat czy zrobił dobrze czy to wogóle pomaga bo nie wiem czy złożyć tak jak on czy tradycyjnie. -młotkiem i przecinakiem :P

davidoff
Posty: 32
Rejestracja: 2009-05-14, 21:44
GG: 12656609
Lokalizacja: Kozłówka
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: davidoff » 2009-07-29, 15:53

Jeśli chodzi o uszczelki to daj z obu stron silikon i też będzie, nie widzę potrzeby smarowania uszczelek farbą czy czymś innym, chcesz to smaruj, nie powinno to przeszkadzać. Jeśli chodzi o wał to niby gdzie ma Ci tam mieszanka wsiąkać? Przecież to nie drewno, może chodziło Ci o wypełniacze czy coś podobnego? A co do kopniaka to daj nowy oring i po sprawie, żadnego dystansu nie trzeba. Pozdrawiam.

czaja555
Posty: 75
Rejestracja: 2009-07-12, 21:18
GG: 0
Lokalizacja: Poniatowa k.Lublina
Kontaktowanie:

Re: Szarpanie na 3 biegu :/

Post autor: czaja555 » 2009-07-29, 16:54

Sorki ,właśnie z tym wałem to sam się zastanawiałem bo mieszanka przecież się tam nie dostaje przez tłok ani przez te otwory do smarowania łożysk.Albo zrobił mnie w konia z tym wsiąkaniem albo moze chodziło mu o nagar dokładnie nie wiem może dałem się nabrać;/ ale sam jestem świadkiem że malował :p

co do ostrzeżenia "ŻbiKu" to s*#$%@& ...żarcik :p -juz nie będę;)
Dzięki wszystkim za pomoc pozdro

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości