Witam,
Męczę się z ustawieniem mojej WSK ponieważ cały czas ją zalewa. Jest tak że nawet ładnie odpala i pracuje na wolnych ale na średnich już zaczyna ją dusić, a wysokich obrotów praktycznie nie ma. Paliwa dochodzi zdecydowanie za dużo. odpalam i testuje bez filtra bo z filtrem paliwo wlewa się wiadrami do cylindra. Zapłon ustawiony i pewny. Gaźniki mam dwa. Stary g 20 wszystko na starych podzespołach. I współczesny. w obu ustawiony poziom paliwa na 20 mm (za pomocą dorobionego przyrządu). Opuszczanie iglic nic nie pomaga. Ale podczas jazdy zakręciłem kranik i chwilę jeszcze pomulił i już dobrze się wkręcał. Tak było na obu gaźnikach. Więc tak jakby zły poziom paliwa, ale na 100% poziom taki jak książka pisze. No i teraz moje podejrzenie schodzi na słabą kompresje. Założyłem do współpracującego wcześniej ze sobą kompletu tłok-cylinder nowe pierścienie. Bez robienia szlifu. cylinder był ładny bez progu więc nie zrobiłem szlifu. Czy to może być przyczyna? Czy szczelina między tuleją cylindra i okrągłymi pierścieniami może być na tyle duża, że będzie problem z rozdrobnieniem mieszanki? pytanie ogólne. Czy słaba kompresja powoduje ciągłe zalewanie? A może wydech zatkany? jeszcze tego nie sprawdziłem.
WSK 125 cały czas zalana
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Skoro po zakręceniu kranika po chwili reagował już poprawnie i podczas jazdy udało Ci się go na chwilę wkręcić to ja bym pooglądał jednak jeszcze gaźnik i zawór paliwa. Może przepuszcza lub nie zamyka wcale dopływu.
Sam silnik możesz sprawdzić podlewając trochę paliwa (bez gaźnika lub bez przepustnicy) i zapalając go. Powinien wkręcić się na obroty.
Sam silnik możesz sprawdzić podlewając trochę paliwa (bez gaźnika lub bez przepustnicy) i zapalając go. Powinien wkręcić się na obroty.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Paliwo podlewałem i reaguje dobrze. Zawór paliwa jest sprawny, a pływak się nie zawiesza. Raczej nie możliwe żeby dysze główne były za duże w obu gaźnikach. Jak mogę sprawdzić rozmiary dysz?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Znajdź wydatek dyszy i zrób weryfikację. Butelka umieszczona metr powyżej dyszy i ilość paliwa która przesączy się w ciągu minuty.
Dla pegaza dysza o oznaczeniu 170 ma wydatek 140 lub na odwrót lub coś takiego, dla pegaza nie znam, a nie można liczyć z proporcji.
Dla pegaza dysza o oznaczeniu 170 ma wydatek 140 lub na odwrót lub coś takiego, dla pegaza nie znam, a nie można liczyć z proporcji.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Ilość wody w butelce bez znaczenia? Butelka z odpowietrzeniem?
Co z ciśnieniem hydrostatycznym?
Co z ciśnieniem hydrostatycznym?
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Butelka musi mieć odpowietrzenie, inaczej byłoby bez sensu, sam przyznaj
Ilość cieczy nie ma znaczenia, tylko wysokość słupa, a wcześniej podałem, że ma być 1 metr.
Ciśnienie hydrostatyczne, przeczytaj o czym przed chwilą pisaliśmy. Wysokość słupa jest, gęstość jest stała dla benzyny, lub wody. W takie szczegóły jak temperatura zewnętrzna podczas pomiaru już nie wchodzę bo nie o taką dokładność na pewno walczysz. Nie pamiętam co jest punktem odniesienia przy pomiarze "w oryginale", ale jak znajdziesz tą wartość to możliwe, że będzie podane czy benzyna, czy woda.

Ciśnienie hydrostatyczne, przeczytaj o czym przed chwilą pisaliśmy. Wysokość słupa jest, gęstość jest stała dla benzyny, lub wody. W takie szczegóły jak temperatura zewnętrzna podczas pomiaru już nie wchodzę bo nie o taką dokładność na pewno walczysz. Nie pamiętam co jest punktem odniesienia przy pomiarze "w oryginale", ale jak znajdziesz tą wartość to możliwe, że będzie podane czy benzyna, czy woda.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2020-06-28, 21:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 cały czas zalana
Pomierzyłem. W starym gaźniku, stara dysz ma wydatek 150 ml (powinno być 120). Na współczesnym gaźniku zamienniku, współczesna dysza ma 115 ml czyli powinno być ok. Ale jeździłem na obu gaźnikach i na obu wsk zalewa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości