Strona 1 z 2
Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-14, 17:48
autor: AndreVRG
Witam! Mam problem z moja WSK'ą. Odpala ładnie, chwile pochodzi, rozgrzeje się i ruszam. Jeżdze sobie jakies 15min. i motór mi gaśnie. Próbuje odpalić-nic z tego. Wykręcam świece i jest sucha, brązowiutka, nie zalana. Sprawdzam iskrę-jest. Z tych objawów wnioskuję, że w pewnym momencie przestaje podawać paliwo. Myślę, że to wina gaźnika. Był on czyszczony ale nic nie pomogło. Założony nowy kranik. Proszę o podpowiedzi. Co sprawdzić, czego to może być wina. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
EDIT: Zapomniałem dodać, że jak moto troszkę ostygnie to znów odpala normalnie.
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-14, 18:09
autor: Mieszko_94
Witaj może masz zatkaną dziurkę od korka wlewu i nie podaje do końca paliwa ,jeszcze możliwe ze masz brudny bak(rdza piasek itp) i kranik ci sie zatyka załóż filierek paliwa on kosztuje jakieś 5zł i będziesz wiedział bo przepuszcza troche syfu do gaźnika i go zatyka no i klapa
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 12:04
autor: Mateusz WSK
jeżeli zgaśnie to w ogóle już nie możesz odpalić ?
czy po kilku min. odpali ?
ja u siebie mialem że gdy jeździłem troche i nagrzała sie i gasła. po odczekaniu 2min odpalała.
wymieniłem cewke i kondensator na org. i znikło to.podobnie miałem gdy tłok mi puchł.gasła, ale mogłem od razu odpalić.
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 12:26
autor: AndreVRG
No jak zgaśnie to odpala dopiero jak ostygnie, czyli po 20-30min.
Co zrobić jeśli to bedzie wina tłoka? Ile może kosztować cewka i kondensator?
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 12:41
autor: wielki94
cewka około 30 zł a kondensator koło 9 zł
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 15:22
autor: AndreVRG
Ale to raczej nie bedzie to bo jak zgaśnie to jest iskra. Możliwe, że coś sie rozszczelnia po nagrzaniu? Np. uszczelka pod głowicą lub na łączeniu gaźnika i cylindra?
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 16:01
autor: Mateusz WSK
nie kupuj cewki ze sklepu, to podstawa.kup jakąś uzywaną org. bo te sklepowe to siadają po tygodniu nawet taki syf

nie ma sensu wywalić 30zł na taką cewke jak to moze iskry nie mieć heh.za 30zł to mam iskrownik na allegro
ja już nawet org. kondensatory stosuuje bo te ze sklepu to miesiąc lub troche dłużej i do kosza.
u mnie iskra była gdy sie nagrzała i gasła.
skoro to wina tłoka to rozbierasz to co trzeba i kupujesz org. tłok ZMD i pewnie cylinder też do wymiany bo tłok już tarł tak jak u mnie.
ja obstawiam ze to cewka/kondensator, raczej wątpie że tłok, chociaż kto wie...
pozdr.
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 18:58
autor: AndreVRG
Zdjąłem cylinder. Tłok nie wygląda zbyt ciekawie. Bede robił kapitalke

Zobaczymy czy coś pomoże. Narazie dzięki chłopaki za pomoc.
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 19:20
autor: Lopez_92
Z tego co wnisokuje
Zimna-ok
Gorąca-nie ok
Typowy objaw puchnięcia tłoka, kiedy jest zimna wszystko jest ok, jednak kiedy się nagrzeje tłok puchnie motocykl chodzi słabiej aż w końcu niema siły ciągnąć- gaśnie.
Tłok do wymiany- dobrze by było gdybyś zastosował oryginalny tłok ze starych zapasów bądź inny stary używany, z nowymi tłokami jest jak z grą raz trafisz a raz nie...
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 20:07
autor: AndreVRG
Już szukam odpowiednich częsci

Ciężko dostać jakiś tłok ze starych zapasów

Ale bede szukał dalej...
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-15, 20:19
autor: wsk rider
tylko czesci ZMD kupuj ja kupiłem nową cewke do wsk 125 za 40zł bo tyle już kosztuje u po miesiącu do kosza
a tłoki ostatnio na allegro były do 125 ZMD!!
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-02-16, 12:16
autor: Mateusz WSK
tak samo może być z cewką/kondensatorem, że gdy sie nagrzeje to gaśnie, zaczyna przerywać itd. miałem i puchnący tłok i cewke/kondensator.
gdy jechałem we dwie osoby to czułem że mi manetka uciekała, traciła właśnie moc.jechałem coś z 2km ciagle ok 60km/h, wtedy właśnie zaczęła uciekać manetka, tracić moc, zaczęło dzwonić w cylindrze i sama gasła.stanąłem, odpaliłem bez problemu i dalej można było jechać.
jak inni doradzają kup org. części

Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 10:09
autor: Żurek
Podczepię się pod temat bo wygląda na taki trochę bardziej ogólny.
Wczoraj postanowiłem ruszyć swoją B3 bo już się nastała, i co do czego nie mogę osiągnąć pełnych obrotów silnika przy otwartym kraniku... znaczy na jałowym się wkręca w miarę dobrze w czasie jazdy nieosiągalne jest 60 km/h jak dam gaz do końca tylko reaguje na jedyńce na 2 i 3 jakby zalewało świece ( kręci do pewnego momentu i hymm odcięcie zapłonu?? )... może się z tym uporam sam jednak jednego nie mogę pojąć... Jak zakręcę kranik na paliwie z gaźnika manetka do końca, osiągnęła takie obroty, że myślałem że korba pójdzie bokiem, to nie było możliwe jak na silnik WSK, wydawało mi się że mała z 7tys normalnie szczęka mi opadła, jak dzisiaj wyjdzie to nagram wam filmik...
silnik pracował podobnie do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=PiUyaIgScg8
Był taki czuły na gaz ledwo pól manetki a ten jak kawasaki...
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 10:15
autor: Skinder
Ustaw przerywacz

U mnie przerwa wynosiła 0.1mm i ledwo odpalał, przestawiłem i było znacznie lepiej.
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 10:19
autor: Żurek
a na czym można ustawić przerwę??( chodzi mi oto co włożyć między palatynki) jakiś patent bo nie mam szczelinomierza czy czegoś takiego ;]
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 11:45
autor: Skinder
Ktoś kiedyś wspomniał o żyletce albo o 2 żyletkach, teraz już nie pamiętam.
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 16:50
autor: Żurek
jak narazie wymieniłem świece na "lepszą" na sucho się o wiele lepiej wkręca ale po zamknięciu kranika dalej bardziej przypomina TZR nisz WSK...

Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 17:06
autor: wskocyklista04
noto źle??:D ciesz się chłopie

bo mniej paliwa wypalasz a lepiej śmiga:P
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 17:14
autor: Żurek
aha! tu są 2 strony medalu bo na oparach grzeje jak TZR ale silnik się zużywa jak by był z plasteliny, muszę coś wykombinować żeby ta czułość się trzymała przy normalnej dawce ;] ( wtedy to tak ze 110 by poleciała

) wieczorem nagram film jak na rozgrzanym silniku będzie reagować to powiecie czy to normalne obroty są chyba że nikt nie wkręcał wieśki na full :p
Re: Problem z WSK M06 B3
: 2009-07-22, 17:30
autor: wskocyklista04
koniecznie musisz nagrać filmik jak to chodzi bo ciekaw jestem.