Strona 1 z 2

Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-14, 17:48
autor: AndreVRG
Witam! Mam problem z moja WSK'ą. Odpala ładnie, chwile pochodzi, rozgrzeje się i ruszam. Jeżdze sobie jakies 15min. i motór mi gaśnie. Próbuje odpalić-nic z tego. Wykręcam świece i jest sucha, brązowiutka, nie zalana. Sprawdzam iskrę-jest. Z tych objawów wnioskuję, że w pewnym momencie przestaje podawać paliwo. Myślę, że to wina gaźnika. Był on czyszczony ale nic nie pomogło. Założony nowy kranik. Proszę o podpowiedzi. Co sprawdzić, czego to może być wina. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
EDIT: Zapomniałem dodać, że jak moto troszkę ostygnie to znów odpala normalnie.

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-14, 18:09
autor: Mieszko_94
Witaj może masz zatkaną dziurkę od korka wlewu i nie podaje do końca paliwa ,jeszcze możliwe ze masz brudny bak(rdza piasek itp) i kranik ci sie zatyka załóż filierek paliwa on kosztuje jakieś 5zł i będziesz wiedział bo przepuszcza troche syfu do gaźnika i go zatyka no i klapa

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 12:04
autor: Mateusz WSK
jeżeli zgaśnie to w ogóle już nie możesz odpalić ?
czy po kilku min. odpali ?
ja u siebie mialem że gdy jeździłem troche i nagrzała sie i gasła. po odczekaniu 2min odpalała.
wymieniłem cewke i kondensator na org. i znikło to.podobnie miałem gdy tłok mi puchł.gasła, ale mogłem od razu odpalić.

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 12:26
autor: AndreVRG
No jak zgaśnie to odpala dopiero jak ostygnie, czyli po 20-30min.
Co zrobić jeśli to bedzie wina tłoka? Ile może kosztować cewka i kondensator?

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 12:41
autor: wielki94
cewka około 30 zł a kondensator koło 9 zł

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 15:22
autor: AndreVRG
Ale to raczej nie bedzie to bo jak zgaśnie to jest iskra. Możliwe, że coś sie rozszczelnia po nagrzaniu? Np. uszczelka pod głowicą lub na łączeniu gaźnika i cylindra?

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 16:01
autor: Mateusz WSK
nie kupuj cewki ze sklepu, to podstawa.kup jakąś uzywaną org. bo te sklepowe to siadają po tygodniu nawet taki syf :lol: :lol: :lol: nie ma sensu wywalić 30zł na taką cewke jak to moze iskry nie mieć heh.za 30zł to mam iskrownik na allegro :]
ja już nawet org. kondensatory stosuuje bo te ze sklepu to miesiąc lub troche dłużej i do kosza.
u mnie iskra była gdy sie nagrzała i gasła.
skoro to wina tłoka to rozbierasz to co trzeba i kupujesz org. tłok ZMD i pewnie cylinder też do wymiany bo tłok już tarł tak jak u mnie.
ja obstawiam ze to cewka/kondensator, raczej wątpie że tłok, chociaż kto wie...
pozdr.

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 18:58
autor: AndreVRG
Zdjąłem cylinder. Tłok nie wygląda zbyt ciekawie. Bede robił kapitalke :-) Zobaczymy czy coś pomoże. Narazie dzięki chłopaki za pomoc.

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 19:20
autor: Lopez_92
Z tego co wnisokuje
Zimna-ok
Gorąca-nie ok


Typowy objaw puchnięcia tłoka, kiedy jest zimna wszystko jest ok, jednak kiedy się nagrzeje tłok puchnie motocykl chodzi słabiej aż w końcu niema siły ciągnąć- gaśnie.

Tłok do wymiany- dobrze by było gdybyś zastosował oryginalny tłok ze starych zapasów bądź inny stary używany, z nowymi tłokami jest jak z grą raz trafisz a raz nie...

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 20:07
autor: AndreVRG
Już szukam odpowiednich częsci :-D Ciężko dostać jakiś tłok ze starych zapasów :-/ Ale bede szukał dalej...

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-15, 20:19
autor: wsk rider
tylko czesci ZMD kupuj ja kupiłem nową cewke do wsk 125 za 40zł bo tyle już kosztuje u po miesiącu do kosza :razz:
a tłoki ostatnio na allegro były do 125 ZMD!!

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-02-16, 12:16
autor: Mateusz WSK
tak samo może być z cewką/kondensatorem, że gdy sie nagrzeje to gaśnie, zaczyna przerywać itd. miałem i puchnący tłok i cewke/kondensator.
gdy jechałem we dwie osoby to czułem że mi manetka uciekała, traciła właśnie moc.jechałem coś z 2km ciagle ok 60km/h, wtedy właśnie zaczęła uciekać manetka, tracić moc, zaczęło dzwonić w cylindrze i sama gasła.stanąłem, odpaliłem bez problemu i dalej można było jechać.
jak inni doradzają kup org. części ;)

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 10:09
autor: Żurek
Podczepię się pod temat bo wygląda na taki trochę bardziej ogólny.

Wczoraj postanowiłem ruszyć swoją B3 bo już się nastała, i co do czego nie mogę osiągnąć pełnych obrotów silnika przy otwartym kraniku... znaczy na jałowym się wkręca w miarę dobrze w czasie jazdy nieosiągalne jest 60 km/h jak dam gaz do końca tylko reaguje na jedyńce na 2 i 3 jakby zalewało świece ( kręci do pewnego momentu i hymm odcięcie zapłonu?? )... może się z tym uporam sam jednak jednego nie mogę pojąć... Jak zakręcę kranik na paliwie z gaźnika manetka do końca, osiągnęła takie obroty, że myślałem że korba pójdzie bokiem, to nie było możliwe jak na silnik WSK, wydawało mi się że mała z 7tys normalnie szczęka mi opadła, jak dzisiaj wyjdzie to nagram wam filmik...

silnik pracował podobnie do tego:
http://www.youtube.com/watch?v=PiUyaIgScg8

Był taki czuły na gaz ledwo pól manetki a ten jak kawasaki...

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 10:15
autor: Skinder
Ustaw przerywacz :) U mnie przerwa wynosiła 0.1mm i ledwo odpalał, przestawiłem i było znacznie lepiej.

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 10:19
autor: Żurek
a na czym można ustawić przerwę??( chodzi mi oto co włożyć między palatynki) jakiś patent bo nie mam szczelinomierza czy czegoś takiego ;]

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 11:45
autor: Skinder
Ktoś kiedyś wspomniał o żyletce albo o 2 żyletkach, teraz już nie pamiętam.

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 16:50
autor: Żurek
jak narazie wymieniłem świece na "lepszą" na sucho się o wiele lepiej wkręca ale po zamknięciu kranika dalej bardziej przypomina TZR nisz WSK... ;)

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 17:06
autor: wskocyklista04
noto źle??:D ciesz się chłopie :P bo mniej paliwa wypalasz a lepiej śmiga:P

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 17:14
autor: Żurek
aha! tu są 2 strony medalu bo na oparach grzeje jak TZR ale silnik się zużywa jak by był z plasteliny, muszę coś wykombinować żeby ta czułość się trzymała przy normalnej dawce ;] ( wtedy to tak ze 110 by poleciała ;) ) wieczorem nagram film jak na rozgrzanym silniku będzie reagować to powiecie czy to normalne obroty są chyba że nikt nie wkręcał wieśki na full :p

Re: Problem z WSK M06 B3

: 2009-07-22, 17:30
autor: wskocyklista04
koniecznie musisz nagrać filmik jak to chodzi bo ciekaw jestem.