Zapali i zaraz zgaśnie...

Odpowiedz
Wujek Edek

Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Wujek Edek » 2010-06-28, 19:08

Wczoraj zmieniłem w swoim motorze cewke zaplonową bo tamta nie dawała iskry. Dzisiaj gdy chcialem go rano zapalic to zapalil i zaraz zgasl. Poźniej kopalem chwile i znowu zapalila za trzy minuty i zgasla. Jak zapali to poźniej trzeba zaczekac do nastepnego palenia 2-3 minuty. Co jest tego przyczyna ? Czysciłem gaźnik, zapłon 3,1 mm przed ZZ, przerywacz na 0,30 mm ( tylko troche krzywo sie schodzi - prywaciarski ). Czy przyczyną może byc spalony kondensator ?

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: soltys_16 » 2010-06-28, 19:23

Cewka pewnie używana, nagrzewa się i dopiero jak ostygnie znów daje iskre. Dziękuje dobranoc.

Wujek Edek

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Wujek Edek » 2010-06-28, 19:30

A taka delikatna iskra a czubku świecy to tez wina cewki ?

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: wskocyklista04 » 2010-06-28, 19:33

a po tym jak zgaśnie to patrzyłeś czy jest iskra??
mogłeś też po zgaśnięciu zmienić świece i zobaczyć czy na innej zapali jeżeli iskra będzie.

SuLeK

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: SuLeK » 2010-06-28, 20:10

świece masz lipną jeśli jest taka malutka iskra poprostu masz przebicie na świecy

Wujek Edek

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Wujek Edek » 2010-06-28, 20:38

Nawet a nowej świecy jest taka mała iskra. A wiec to z 5 próbowałem i to samo. Jutro chyba wezmę cewke z brata WSK i zobaczymy co to będzie. Zmienie jeszcze kondensator i spróbuje dwóch : oryginalnego i 40 mikrofaradowego.
Dlaczego motor może palić cewki zapłonowe ?

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Maniekk » 2010-06-28, 21:35

Zostaw te kondensatory 0,22mF wystarczy. Masz cewkę lipną też tak miałem a śmieszniejsze że wymieniłem ich chyba z 10 i wszystkie były lipne musisz poćwiczyć zdejmowanie i zakładanie magneta . Po prostu przekładaj i sprawdzaj nie ma innej opcji. Cewka się grzeje i na ciepło nie odpali.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Wujek Edek

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Wujek Edek » 2010-06-29, 15:07

Teraz znowu cos siadło. Pali zimna czy ciepła na strzał ale jak sie doda gazu cały czas trzyma sie a niskich obrotach strzela, przerywa i nie chce sie wkręcic a wyższe. Co mogło paść ? Podejrzewam kondensator którego nie ruszałem...

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: wskocyklista04 » 2010-06-29, 15:51

Zacznijmy od tego że pisz wyraźniej, bo nie bardzo można zrozumieć to co piszesz.. Jeżeli wszystko zmieniłeś oprócz kondensatora no to na co dalej czekasz. Jeżeli wszystko wymienisz to wtedy będzie można się zastanawiać w czym tkwi problem a jeżeli nikt tego nie widzi to jak ma ci pomóż??

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Maniekk » 2010-06-29, 15:57

To strzelanie to przerwa na przerywaczu albo świecy. Albo zimny silnik. Najpierw ustaw zapłon w optymalnym położeniu możesz zmiejszyć przerwę na świecy poniżej normy na 0,4 lub 0,3.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Wujek Edek

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Wujek Edek » 2010-06-29, 17:01

Jak zapaliła pierwszy raz po zmianie cewki to jechała normalnie, pusciłem jej gazu z gory następnie chciałem dodać i wystepowały takie objawy.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Maniekk » 2010-06-29, 21:58

Weź przyjedź to ci zrobie bo tak to wiesz :-D Popróbuj to jest proste najpierw zrób zapłon na porządnie a po zagrzaniu silnika pomajstruj przy gaźniku.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Wujek Edek

Re: Zapali i zaraz zgaśnie...

Post autor: Wujek Edek » 2010-07-02, 20:15

WSK juz zrobiłem. Powodem był przerywacz ( a dokładnie jego styki i brak platyny na kowadełku-odpadła) ;-) Dziękuję wszystkim za pomoc ;D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości