Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Odpowiedz
Irek.S.

Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Irek.S. » 2011-04-21, 18:58

Witam!
Otóż zerwał mi się gwint korka spustu oleju.... Sprawa wygląda tak: śruba wkręca sie do pewnego momentu dalej gdy chce mocniej dokręcić nie łapie, założyłem to na pakuły i ładnie trzyma nie cieknie lecz pakuły mogą wysokich temperatur nie wytrzymać .
Wpadłem na pomysł wkleić korek na klej Loctite. Jako że występują różne rodzaje tych klejów mógłby ktoś podać kod właściwego do tego celu kleju.
A może ma ktoś inny pomysł jak sprawę rozwiązać?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

A w karterze mam od spodu 2 takie śruby jedna ta wyżej wymieniona (w standardowym miejscu) a druga też wygląda jak korek spustowy i tyle że jest bliżej z przodu gdzieś na wysokości wału. Do czego ona służy? Czy to też korek spustowy?

http://www.cx80.pl/strona.php?l=pl&p=auto_weld myślałem też nad tym. Dobre będzie? Idzie dostać takie spoiwo normalnie w sklepie motoryzacyjnym?

Gumshield

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Gumshield » 2011-04-21, 19:17

Locite do gwintow 243

Irek.S.

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Irek.S. » 2011-04-21, 19:33

OK. Powinno dać rade ale gwint jest bardzo słabiutki :/

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Stary » 2011-04-21, 19:55

Zaspawaj i nawierć nowy. Ewentualnie tulejka.

Gumshield

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Gumshield » 2011-04-21, 19:56

Od razu spawać.

Jest specjalny klej do odbudowy gwintu. Zasmarowujesz klejem zerwany gwint. Jeśli jest przelotowa musisz dać z drugiej strony jakaś podkładkę by nie wylazł do środka, lub robic to dokładnie. Następnie wkręcasz śrubę po 5 minutach wykręcasz i podkładkę usuwasz. Po 12h masz elegancki gwint. Ciut duzy koszt - 40-50 pln, ale starczy na wiele rekonstrukcji gwintów.Tu jednak chyba bys musiał rozkręcać kartery, by dac ta podkładkę aby klej nie wlazl do środka a to dużo roboty. Wiec polecam WKŁADKĘ ( SPRĘŻYNKĘ ) DO NAPRAWY USZKODZONYCH GWINTÓW.
Sprężynki wyglądaja tak :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Irek.S.

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Irek.S. » 2011-04-21, 20:19

No wiem. Ale potrzebuje prostego sposobu chodzi mi o klej/spoiwo ;)
http://www.cx80.pl/strona.php?l=pl&p=auto_weld to będzie dobre? Idzie to dostać w sklepach motoryzacyjnych?

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 47
Rejestracja: 2010-02-15, 11:52
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1973r.
Lokalizacja: Sandomierz / Kielce
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: cichy » 2011-04-21, 21:04

U siebie też miałem zerwany gwint i gwintowałem na większy wymiar. Śrubę tylko trzeba dociąć na odpowiedni wymiar tzn długość i zmniejszyć wysokość łba żeby nie było problemu z wyjęciem śruby. Spust oleju jest umieszczony w miejscu gdzie pod spodem jest element ramy i jak się zrobi niewłaściwą długość śruby to nie będzie jej można odkręcić do końca jak silnik siedzi w ramie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Irek.S.

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Irek.S. » 2011-04-22, 09:06

Dobry pomysł lecz nie mam gwintownika 16x1,5 i wiertła tak grubego... :/
Nic mam pare pomysłów spróbuje dziś coś zdziałać.

Blesso1
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-02, 21:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Blesso1 » 2011-04-22, 10:16

Ja bym gwintował, aluminium nic lepszego nie wymyślisz, ewentualnie: pakuły, teflon, silikon ( jak dobrze odtłuścisz będzie trzymał) ale zawsze będziesz miał zabawę z tą śrubą.

Irek.S.

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Irek.S. » 2011-04-22, 17:49

Na pakułach pięknie trzyma stałą od wczoraj nic z niej nie leci potem pojeździłem nagrzała się i jest OK. Jakby coś sie działo pomyśle nad czymś innym ale jest OK więc nie ruszam.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4117
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: AudioBas » 2011-04-22, 22:06

Spuść olej - odtłuść powierzchnię i zaaplikuj:

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zerwany gwint korka spustu oleju. Kod kleju Loctite.

Post autor: Wojtek » 2011-04-23, 12:49

Ja dorabiałem większy korek, otwór został rozwiercony i nagwintowany. Magnesik ze starego korka wkleiłem do gniazda w nowym.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości