Uszczelnienie dekla - wałka startera
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Uszczelnienie dekla - wałka startera
Wiem, że postów na ten temat było kilka ale chciałbym to zebrać w jednym miejscu żeby w miarę to uporządkować. Jeżeli któryś z adminów będzie miał chęci to może połączy wszystkie posty związane z cieknącym deklem w jeden temat...
Jako, że przymierzam się do tego typu modyfikacji w swoich wieśkach poniżej przedstawię różne propozycje znalezione nie tylko tutaj.
Do najprostszych sposobów należy oczywiście wymiana oringu w deklu na grubszy - chyba, że dekiel nie ma miejsca na oring:).
Wiem, że nacinano również dodatkowe rowki na oringi na wałku ale czy zdaje to egzamin - trudno mi powiedzieć.
Podstawowa rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę to stan wałka oraz otworu w deklu - jeżeli będą zbyt wytarte to przeróbka niezbyt się sprawdzi. Kolejna sprawa to zachowanie osiowości pomiędzy otworem w deklu a karterem (dzięki halcik za zwrócenie uwagi) - jeżeli jej nie będzie to wałek albo będzie się zacinał albo po prostu stanie w miejscu. Oczywiście bez pomocy tokarza się nie obejdzie...
Co do klamotów potrzebnych do przeróbek do wyboru:
1. łożysko HK2016
2. tuleja 20x23x24,5
3. simmering 20x26x4 lub 20x26x3
Powyższe można stosować w różnych kombinacjach - ja znalazłem kilka:
1. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - tuleja,
2. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - łożysko,
3. Wewnętrzna strona dekla - po roztoczeniu do rowka na oring - simmering i łożysko, zewnętrznej strony nie ruszamy.
Znalazłem opinie, że zastosowanie łożysk nie ma sensu bo nie wytrzymają obciążeń - proszę o weryfikację.
Jeżeli coś pomieszałem - poprawcie, jeżeli macie swoje propozycje - piszcie.
Jako, że przymierzam się do tego typu modyfikacji w swoich wieśkach poniżej przedstawię różne propozycje znalezione nie tylko tutaj.
Do najprostszych sposobów należy oczywiście wymiana oringu w deklu na grubszy - chyba, że dekiel nie ma miejsca na oring:).
Wiem, że nacinano również dodatkowe rowki na oringi na wałku ale czy zdaje to egzamin - trudno mi powiedzieć.
Podstawowa rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę to stan wałka oraz otworu w deklu - jeżeli będą zbyt wytarte to przeróbka niezbyt się sprawdzi. Kolejna sprawa to zachowanie osiowości pomiędzy otworem w deklu a karterem (dzięki halcik za zwrócenie uwagi) - jeżeli jej nie będzie to wałek albo będzie się zacinał albo po prostu stanie w miejscu. Oczywiście bez pomocy tokarza się nie obejdzie...
Co do klamotów potrzebnych do przeróbek do wyboru:
1. łożysko HK2016
2. tuleja 20x23x24,5
3. simmering 20x26x4 lub 20x26x3
Powyższe można stosować w różnych kombinacjach - ja znalazłem kilka:
1. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - tuleja,
2. Zewnętrzna strona dekla - simmering x1 lub x2, wewnętrzna strona dekla - łożysko,
3. Wewnętrzna strona dekla - po roztoczeniu do rowka na oring - simmering i łożysko, zewnętrznej strony nie ruszamy.
Znalazłem opinie, że zastosowanie łożysk nie ma sensu bo nie wytrzymają obciążeń - proszę o weryfikację.
Jeżeli coś pomieszałem - poprawcie, jeżeli macie swoje propozycje - piszcie.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
Na grupach na FB ogłasza się gość o loginie Ivo Typek albo Iwo Typek o ile isę nie myle, natrzaskał takich pokryw już kilkadziesiąt i wszyscy ze lzami w oczach użytkują i cieszą się że nie leci. Koszt przerobki z tego co pamiętam w granicach 30-40zł + wysyłki. Sam przymierzam się wysłać mu pokrywę od swojej 175 i od kosa. Nie zostawiają kałuż co prawda, ale tam wiecznie jest spocne i ochlapane.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
Dzięki - poszukam i zapytam - może nie będę musiał latać po tokarzach:)
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
Iwo robił mi dekiel... wysłałem sam dekiel, założyłem i leciało. Twierdził, że to wina wałka startera. Przy okazji remontu silnika który mi robił, wymienił wałek, dał nowy uszczelniacz i leci dalej...Skinder pisze: ↑2018-08-30, 10:57Na grupach na FB ogłasza się gość o loginie Ivo Typek albo Iwo Typek o ile isę nie myle, natrzaskał takich pokryw już kilkadziesiąt i wszyscy ze lzami w oczach użytkują i cieszą się że nie leci. Koszt przerobki z tego co pamiętam w granicach 30-40zł + wysyłki. Sam przymierzam się wysłać mu pokrywę od swojej 175 i od kosa. Nie zostawiają kałuż co prawda, ale tam wiecznie jest spocne i ochlapane.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
No i cały misterny plan w pi...du 

-
- Posty: 95
- Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 '71
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
Czy Iwo Typek to przypadkiem nie forumowy plusminus? Chełm i Dubienka leżą blisko siebie, a i nr tel taki sam.
-
- Posty: 2257
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
Mi nie cieknie przy pierwszej opcji, ale ... stare wałki wycierają się i mają mniejszą średnicę. Ja od razu zastosowałem nowy i obecnie spokój. Dwóch innych kolegów z tym samym rozwiązaniem myślę, że mają zrobione już po około 1000 również mają spokój, a wałki zakładali również nowe.
Jeszcze jedna uwaga, to miejsce może nadal cieknąć, ale jest to wina oringu pomiędzy wałkiem kopniaka i zmiany biegów.
Jeszcze jedna uwaga, to miejsce może nadal cieknąć, ale jest to wina oringu pomiędzy wałkiem kopniaka i zmiany biegów.
- jjaworskyy
- Posty: 2080
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
Przecież plusminus to iwo typek. W swoim temacie pod zdjęciami napisal pozdrawiam iwo
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
A tego to nie wiedzialem, nie znam gościa, aż tak nie śledzę fór internetowych. Wałki akurat mam nowe, więc to nie problem, zobaczymy 

-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelnienie dekla - wałka startera
Chyba żubr robił taką przeróbkę i tu na forum ktoś pisał że jest zadowolony z jego roboty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości