Drgania silnika WSK 125
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-11-20, 22:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125m06b1, WSK125m06b3
- Lokalizacja: Ostrowy nad Okszą
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Niestety nie wiem. CX raczej nominał, a Aliena to R1.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-11-20, 22:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125m06b1, WSK125m06b3
- Lokalizacja: Ostrowy nad Okszą
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Na zestawie tłok ZMD + sworzeń 22g (najlżejszy zestaw) też drży.
- Walther77
- Posty: 237
- Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
- GG: 0
- Moje maszyny: B3-83 BYŁ: ROMET/XJ 600x3 /FZ 6/HONDA VT-600/Z-750 S/HD 883
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
U mnie na wolnych obrotach drży wszystko co jest luźniej zamontowane. Na razie olałem to i jeżdżę. Jak coś się rozsypie to będzie wiadomo co było ewentualnie niewyważone. Trudno. Kolejny raz silnika nie rozpoławiam. Wibracje czuje w czasie jazdy ale efektu drżenia rąk po jeździe nie mam a w GN 125 wibracje były większe więc chyba nie ma co panikować...
- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Drgania silnika WSK 125
sqerty pisze:Dokonałem pewnych pomiarów.
Waga starego sworznia ZMD 22,6g
Waga nowego sworznia 27,1g
Waga tłoka CX 122,5g
Waga tłoka ZMD 113g
Waga tłoka ALIEN 127g
Więc zestaw tłoka Aliena + nowy sworzeń to 154g, a tłok ZMD + Stary sworzeń to 135,6g.Więc różnica chyba spora. Teraz która waga jest prawidłowa?
Na Skuter Dębica sa sworznie 22g Sworzeń tłokowy (13x42x9mm 22,00gr) de lux
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1076
-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-11-20, 22:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125m06b1, WSK125m06b3
- Lokalizacja: Ostrowy nad Okszą
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Ale jakikolwiek sworzeń nie włożę nie robi to różnicy. Pozostaje mi przełożyc silnik do innej ramy.
- kaaaczooor
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-08-21, 14:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Yamaga Gryzzly 700 FI Suzuki DR 650 WSK
WFM
lelek
shl
s51 - Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Podłaczam sie do tematu, mam wsk 125 b3 po kapitalnym remoncie, założony nowy wal zmd,tlok I szlif oryginal,zapłon orginalny reszta zmd, w stanie bdb. jedzie się nią jak JAPONCZYKIEM i nie przesadzam, na wolnych obrotach drgania są delikatne, przy prędkosci 10-60km/h nic, powyżej tej predkosci zaczynają sie odzywac.
I mam wfm m06125 wal po regeneracji na oryginalnej korbie wycentrowany przy mnie,wskaznik zegarowy delikatnie sie odchylal przy pomiarze oczywiscie w granicach normy,korba stara i nowa wygladaly identycznie,tkok orginal I szlif-NIE DA SIE NA TYM JEZDZIC !drgania pojawiaja sie od samych wolnych obrotów do predkosci max.Wiem o czym mówi autor tematu bo tez zmieniałem kola rozbieralem silnik sprawdzalem,centrowalem wal jeszcze raz,zakładalem inne koła ,wreszcie załozyłem zaplon cdi,bo byslałem ze problem leży w niewyważonym kole i to nic nie dało
I mam wfm m06125 wal po regeneracji na oryginalnej korbie wycentrowany przy mnie,wskaznik zegarowy delikatnie sie odchylal przy pomiarze oczywiscie w granicach normy,korba stara i nowa wygladaly identycznie,tkok orginal I szlif-NIE DA SIE NA TYM JEZDZIC !drgania pojawiaja sie od samych wolnych obrotów do predkosci max.Wiem o czym mówi autor tematu bo tez zmieniałem kola rozbieralem silnik sprawdzalem,centrowalem wal jeszcze raz,zakładalem inne koła ,wreszcie załozyłem zaplon cdi,bo byslałem ze problem leży w niewyważonym kole i to nic nie dało

-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Wzmocnienie uchwytów silnika dosyć dużo pomaga, oczywiscie pod warunkiem, że rama nie pęknięta. Te wibracje u wfm były zawsze wieksze, ich wały były inaczej wyważane. Cudów nie ma ,jak wibruje poza normę musi coś bić. Pewną granicę drgań też można by ustalić, są aplikacje na telefony jakieś wibrometry można by mierzyć.
- kaaaczooor
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-08-21, 14:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Yamaga Gryzzly 700 FI Suzuki DR 650 WSK
WFM
lelek
shl
s51 - Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
wibracje w wfm sa takie ze przy okolo 50 km/h wskazówka od prędkościomierza zaczyna wariowac, licznik rozkręcił sie juz 2 razy, przy 60 po przejechaniu dłuższego kawałka,ma sie wrażenie ze silnik sie zaciera bo slabnie, a to poprostu od drgan nie da sie manetki utrzymac,lancuch obija o rame, no dzieja sie cuda. Mam 2 nowe wały zmd od wsk myslicie ze jak wymienie wał to cos sie zmieni ?? 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Spróbuj pobawić się jeszcze gaźnikiem i wyprzedzeniem zapłonu.
Pamiętam, że po zmianie gaźnika (mocowany na gumie) odczułem różnicę na plus
.
Z tłoka też zebrałem sobie kilka gram od spodu, też lepiej...
Oczywiście tutaj mówię tylko pod kątem praktycznym - czy to zgodne ze sztuką itp - nie wiem
Pamiętam, że po zmianie gaźnika (mocowany na gumie) odczułem różnicę na plus

Z tłoka też zebrałem sobie kilka gram od spodu, też lepiej...
Oczywiście tutaj mówię tylko pod kątem praktycznym - czy to zgodne ze sztuką itp - nie wiem

- kaaaczooor
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-08-21, 14:43
- GG: 0
- Moje maszyny: Yamaga Gryzzly 700 FI Suzuki DR 650 WSK
WFM
lelek
shl
s51 - Lokalizacja: Włocławek
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Gazniki podmienialem,regulowalem,zapłon został cdi,opuznilem przyspieszałem,wymienialem swiece,zmniejszałem zwiększałem przerwe na swiecy. Pomysły mi sie skończyły narazie i dałem za wygraną narazie. nie jeździłem inna wfm niż ta moja moze ten typ tak ma, ale nie sadze...
jedyne co mnie zastanawia to ze jak uruchamiam wsk to czuc kompresje,a w wfm no tak nie za bardzo .Słyszalem kiedyś ze teraźniejsze paliwo moze powodować spalanie stukowe w tych silnikach,dlatego podnosi sie stopien spreżania ? 


- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Jakbyś miał spalanie stukowe to na pewno byś to odczuł 

- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Drgania silnika WSK 125
A jaki masz tłok i po jakim szlifie R1-R4 ??.
Co do paliwa dodaj dodatek ołów w płynie.
Co do paliwa dodaj dodatek ołów w płynie.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Nie bardzo rozumiem co ma ołów w płynie do wibracji silnika? 

- daroohd
- Posty: 2305
- Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk Lelek.
- Lokalizacja: Skała
Re: Drgania silnika WSK 125
Do wibracji nic ale likwiduje spalanie stukowe i zmniejsza temp spalania.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
No nie
troche teraz mieszacie. Spalanie stukowe wystąpiło by przy zastosowaniu benzyny bardzo niskooktanowej np LO64. Ten silnik ma tak niski stopień sprężania, że wystarcza mu nawet ruska breja .
A teraz calkiem poważnie- w Polsce mamy benzynę o najniższej liczbie oktanowej 95 ,więc bez żadnych konsekwencji można podnieść stopien sprężania do 9ciu. Ponieważ konstrukcyjnie mamy 7,8 stopnia nawet przyjmując założenie zastosowania podłej allegrowej uszczelki pod głowicę podniesiemy stopien do ok 8,2 nie ma żadnej możliwości wystapienia spalania stukowego.
Tak że kolego kaczor jest zupelnie odwrotnie, dzisiejsze paliwo ma większą odporność na spalanie stukowe i można obniżyć głowicę do pewnych granic, ale to dla podniesienia mocy . Dla stosowania paliw o nizszej liczbie oktanowej np. Amerykańskich silniki się odpręża.

A teraz calkiem poważnie- w Polsce mamy benzynę o najniższej liczbie oktanowej 95 ,więc bez żadnych konsekwencji można podnieść stopien sprężania do 9ciu. Ponieważ konstrukcyjnie mamy 7,8 stopnia nawet przyjmując założenie zastosowania podłej allegrowej uszczelki pod głowicę podniesiemy stopien do ok 8,2 nie ma żadnej możliwości wystapienia spalania stukowego.
Tak że kolego kaczor jest zupelnie odwrotnie, dzisiejsze paliwo ma większą odporność na spalanie stukowe i można obniżyć głowicę do pewnych granic, ale to dla podniesienia mocy . Dla stosowania paliw o nizszej liczbie oktanowej np. Amerykańskich silniki się odpręża.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Apropos drgań podepnę się do tematu - Wasze drgania to pikuś przy tym co się dzieje z moją kobyłą
Ostatnio rozkręciła mi się tylna lampa - 15 minut na wolnych obrotach i klosz spadł na glebę 


-
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-11-20, 22:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125m06b1, WSK125m06b3
- Lokalizacja: Ostrowy nad Okszą
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Panowie!
Przełożyłem silnik do mojej drugiej WSK i nie drży. Czyli problem jest w ramię. Jak poprawi się pogoda to nagram filmik z tym samym silnikiem w innej ramię.
Przełożyłem silnik do mojej drugiej WSK i nie drży. Czyli problem jest w ramię. Jak poprawi się pogoda to nagram filmik z tym samym silnikiem w innej ramię.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 2012-01-21, 21:09
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk mo6 b1 2szt 68 i 70rok; mo6 b3 78r;m21w2 83r.
- Lokalizacja: częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Trochę odkop. Wystarczyło że w tej pierwszej ramie silnik trochę obluzował się na śrubach i drgał a teraz przekładając do drugiej ramy dokręciłeś na świeżo z odpowiednią siłą i problem znikł , to bym obstawiał.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Ja w mojej B3 miałem tak że po dodaniu gazu na luzie stojąc na podnórzkach szła do tyłu, miałem tłok RDI i aluminiowego Cxa po dłubaniu z kanałami, po zmianie na oryginalnego żeliwniaka i tłok Aliena problem zniknął.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: Drgania silnika WSK 125
Ech żubr przyznam się, że trochę cię podczas naszej ostatniej konwersacji w moim temacie testowałem. Zapytałem jak obliczyć wyważenie , gdy przeciwwaga jest lżejsza. No liczyłem ,że odpowiesz coś w stylu "no tak, ale wały ważymy bez korby, to przeciwwaga nie będzie cięższa".
Powiem ci wprost - nikt ci nie da na tacy procentowego wyważenia( a przynajmniej nie ja) ,bo fabryka nie podała a ktoś kto posiada takie dane czy dane do prawidłowej pracy silnika, włożył w to sporo zbyt dużo .
Powiem ci wprost - nikt ci nie da na tacy procentowego wyważenia( a przynajmniej nie ja) ,bo fabryka nie podała a ktoś kto posiada takie dane czy dane do prawidłowej pracy silnika, włożył w to sporo zbyt dużo .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość