-
Piórek
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-04-16, 19:51
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK-125
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Piórek » 2008-04-17, 20:58
Osobiscie leje do wlesek tylko stary poczciwy LUX10, najlepiej orlenowski barwy jasnozoltej. Nigdy nie mialem sytuacji abym zatarl silnik, mial nadmierne ilosci nagaru czy zarzucalo by swiece. Fakt ze motocykl dymi, ale jadac masz
zawsze swieze powietrze

Z paliwem tez nie ma co przesadzac, silnik wleski byl przeznaczony do pracy na paliwie LO78.
-
ŻyLuŚ_WSK
- Posty: 115
- Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
- GG: 0
- Lokalizacja: Suwałki
Post
autor: ŻyLuŚ_WSK » 2008-04-30, 17:56
ja używam poczciwego Miksolu S ! Wiem że troche kopci robi się nagar ale cóż.... Ja do baku leje benzynke 98 i dodatkiem Miksolu

Wsk 125 M06 B3 81 roku
-
porucznik_M_B
- Posty: 99
- Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
- Moje maszyny: M06B3 1980r
sv650S 1999r
- Lokalizacja: Dwikozy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: porucznik_M_B » 2008-05-01, 22:32
mam pytanko... Wczesniej jezdzilem na zwyklym mixolu a teraz chce pojezdzic na tym oleju z orlenu 2t. Czy przed pierwszym odpaleniem motoru na nowym oleju musze jakos wyczyscic cylinder? Trzeba tez odrazu zmienic uszczelniacze w silniku?
-
Fenix
- Posty: 494
- Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOBUZ
- Lokalizacja: Kielce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Fenix » 2008-05-01, 22:36
Nie musisz nic zmieniać, ani niczego czyścić: po prostu wlewasz nową porcję mieszanki benzyna-olej i jeździsz dalej. Bez strachu, że coś się stanie. Ja osobiście już dawno odstawiłem mixol (bardzo zasłużony co prawda, ale już bardzo starodawny) i każdemu zalecałbym odstawić go jako historię...
-
porucznik_M_B
- Posty: 99
- Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
- Moje maszyny: M06B3 1980r
sv650S 1999r
- Lokalizacja: Dwikozy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: porucznik_M_B » 2008-05-02, 12:15
Rozumiem

a Ty na czym teraz jezdzisz? jest jakas widoczna zmiana na nowym oleju?
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-05-02, 22:00
Jeżeli zrobiłeś znaczny przebieg na mixolu (np. 3tyś km) to zalecam zdjąć cylinder i wyczyścić kanały płuczące.
Jeżeli nie, to zdejmij samą głowicę, ładnie oczyść komorę spalania i ją wypoleruj, dzięki temu powinno odłożyć się na niej mniej nagaru.
-
ŻyLuŚ_WSK
- Posty: 115
- Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
- GG: 0
- Lokalizacja: Suwałki
Post
autor: ŻyLuŚ_WSK » 2008-05-03, 19:01
a co może spowodować nadmierne powstawanie nagaru w komorze spalania i kanałach płuczących

Wsk 125 M06 B3 81 roku
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-05-03, 23:24
Nagar zbierający się na wlocie kanału płuczącego zostaje wygładzony na równi z tuleją cylindra przez tłok, jednocześnie zmniejsza się mniej lub mocniej wlot do tego kanału bo nagar pomniejsza jego otwór, przez co może dojść do wyczuwalnego spadku mocy. Co 5 tyś km zaleca się wyczyszczenie kanałów płuczących. Można przyjąć, że co sezon jeśli zrobimy więcej kilometrów.
Nagar zbierający się w komorze spalania głowicy może doprowadzić do samozapłonu i sprawia, że głowica gorzej odprowadza ciepło.
-
Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Anzel » 2008-05-15, 12:01
Niedawno znajomy taksowkarz polecil mi stosowanie do paliwa,uwaga: oleju silnikowego zalecanego do silnikow wysokopreznych! wysmialem faceta,mimo ze 30 lat jezdzi na taryfie,w tym 20 zrobil 2taktem.Mial nadal tego Wartburga i zbiegiem okolicznosci sposobil sie do jego remontu.Dwusuwowy Wartburg jezdzacy jako taryfa (w polecany przez niego sposob z olejem do diesla) mial perfekcyjnie czyste cylindry,glowice i tłoki w dobrym stanie, jak na 2takt z przebiegiem 115tys.km bez generalki...trudno mi bylo uwierzyc.Wlasciciel twierdzil ze olej ten po porzadnym wymieszaniu nie osiada na dnie zbiornika...Ciekawe ciekawe...
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe® 
-
mwitek
- Posty: 32
- Rejestracja: 2008-02-27, 00:10
- Lokalizacja: Głowno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mwitek » 2008-05-16, 13:17
ja zrobilem tak.
jak kupowalem motor to ie zapytalem wlasciciela na jakim oleju jezdzil czy nba mixolu czy na luxie. niestety wtedy jesacze nie wiedzialem co i jak z tymi wskami jest bylem kompletnie zielony i z tego powodu nie zapytalem

aczkolwiek wątpie żeby jezdzil na polsyntetykach

zaczalem jezdzic na luxie (narazie prazerobilem niecaly litr) i nie wiem co dalej czy ryzykowac orlen 2t semisyntetyk czy nie. ryzykowac tzn mowie o wlaniu poprostu bez czyszczenia cylindra kanałów itp itd jak uważacie?
-
Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tukan » 2008-05-16, 16:03
Lepiej wyczyścić, przynajmniej będziesz miał pewność, że silnik ma "czysto" co wpływa korzystnie na jego prace.
OT: Proponuje przykleić temat by później nie pojawiła się setka tematów typu "jaki olej lac do paliwa???"
-
Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek » 2008-05-17, 00:54
Orlen także zostawia nagar. Nie spodziewaj się że po minucie pracy nagle cały syf odpadnie z denka tłoka i z głowicy i motocykl się zepsuje. Ryzykiem jest dalsza jazda na luxie

Orlenem nic nie ryzykujesz. A jak cię to męczy to kup nową uszczelkę pod głowicę i zeskrob nagar z denka i z komory spalania.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
-
porucznik_M_B
- Posty: 99
- Rejestracja: 2007-06-10, 19:03
- Moje maszyny: M06B3 1980r
sv650S 1999r
- Lokalizacja: Dwikozy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: porucznik_M_B » 2008-05-17, 10:53
a przed zastosowaniem nowego oleju mozna umyc cylinder i tlok w nafcie?
-
Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wężu » 2008-05-18, 00:11
Ja w Wuesce miałem Castola, 2T z Orlenu, 2T ze Statoila oraz Lux w jednym baku. Kilka tygodni po tym jak zdjąłem głowicę nie zauważyłem ani za dużej ilości nagaru ani żadnych uszkodzeń mechanicznych za wyjątkiem zwykłych rys użytkowych

Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
-
Ignacy_Robert
- Posty: 18
- Rejestracja: 2007-10-27, 17:37
- Lokalizacja: Pasłęk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Ignacy_Robert » 2008-05-19, 13:21
Ja od paru lat smigam na castrol TTS 2 takt-syntec - racing. Gorąco polecam, robie mieszanke 1:50 i nic sie nie dzieje nie kopci nie grzeje sie i odjazd tez ma zdrowy. Wczesniej smigalem jeszcze na mobil 1 wedlug mnie jeszcze lepszy niestety skonczyl sie i zostaly mi same casrol:).Jedyna wada tych smarowidelek to cena;/ nie wiem ile dokladnie kosztyja bo ja dostalem od wujka

za free.
-
malutki22_12
- Posty: 25
- Rejestracja: 2007-11-26, 15:00
- GG: 0
- Lokalizacja: mazowsze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: malutki22_12 » 2008-05-24, 21:38
Najlepiej nie kombinować z olejami i nie dolewać żadnych wynalazków. Ja jeżdże na mixolu i jest ok.
WSK= Wiejski Sprzęt Kaskaderski
-
Michal_TM
- Posty: 21
- Rejestracja: 2007-12-06, 16:47
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_TM » 2008-06-17, 18:16
Ja w moich kilku dwusuwach próbowałem już każdego oleju i powiem wam że do seryjnego silnika jest bardzo dobry MIXOL S.
polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,251/28631
-
Mieszko_94
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-06-17, 12:01
- GG: 0
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mieszko_94 » 2008-06-17, 21:31
jeśli olej to tylko Mobil1Racing 2T Człowieku nie ten motor jest zrywniejszy nie bierze nagar jest 100% dobry do wsk
W Moich Żyłach płynie benzyna Zamiast Serca Świszczy Turbina
-
Michal_TM
- Posty: 21
- Rejestracja: 2007-12-06, 16:47
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_TM » 2008-06-18, 00:01
Mieszko_94 pisze:Mobil1Racing 2T
Ciekawe czy jak produkowali WSK to czy był taki olej i paliwo 95oktanów..
Mixol starczy do seryjnego silnika, moje zdanie
polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,251/28631
-
Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mateusz WSK » 2008-06-19, 12:48
a co sądzicie o takim zielonym oleju, są również jego odmiany do kosiarek, dałem za niego 22zł.co o tym sądzicie ? pisze na nim że do silników dwusuwowych, jest tam narysowana piła i coś jeszcze.zauważyłem że zostawia dużo mniej nagaru niż mixol

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość