
Nie wkręca się na obroty, bądź robi to wolno
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Te od wfm wpadły mi w łapy przez Bartka Niedzielskiego. Były może ze dwa razy w swoim "życiu" otwierane - żadnego uszczerbienia karterów na stykach (widać że rozkładał je ktoś delikatnie) żadnych otarć nic. Te co są w B1 są ładne długo takich szukałem i też przez przypadek wpadły mi w łapy. Kolejne od wfm - po prostu uwierzyłem że są ładne gościowi który mi sprzedał w ciemno cały silnik - ale żal było nie brać za 140zł - okazało się że był niemal bliski ideałowi - opłacało się. Z ładniejszych jeszcze mam kolejne do wfm - też przez przypadek z zewnątrz tak na -db, w środku na dobry. Większość silników które miałem (same S01 z różnych lat produkcji) a było ich min. 20-30 nie miały nawet problemu z gniazdami - oczywiście pełno z nich miało gniazda uszkodzone (np. oryginalny silnik od mojej B1), ale większym problemem było to że ludzie na chama otwierali silniki - widać uderzenia śrubokrętem i innymi twardymi narzędziami na stykach karterów. Mało tego - uderzenia te bardzo silno niszczące kartery często znajdowały się od dołu silnika .... bezmyślność ludzka nie zna granic - a potem się powie, że wsk to h** sprzęt - jak są h** "mechanicy" to co się dziwić? Ja na dziś dzień mam 7 silniczków z czego niestety tylko 3 są idealne (M06B1, M06-64 (no może te gniazda nie są wspaniałe), jeden silnik do wfm), 4 kolejne - Kos, 2xWFM, oraz silnik "wysoko-wydajny" czekają na części i inne przeszczepy. Kilka silników skasowałem na złom - kartery były zniszczone bardziej przez użytkowników jak przez eksploatacje 

Ja mam 5 kompletów karterów w super stanie, lecz w jednych jest zrypany gwint korka spustu oleju- dlatego ja stosuje tam plastikowe korki. W drugim jest urwany kawałek aluminium przez łańcuch. Lecz w każdych tulejki i łożyska wchodzą super ciężko.
Moim zdaniem najczęściej jest upierdzielony kawałek aluminium, pod którym jest zębatka napędowa. Na zdjęciu 1 i 2 silnik rozbierał popier...lony skur....syn, złamany kut....s... z resztą sami zobaczcie poniżej. Na zdjęciu 3 są używane, zadbane kartery - idealne!
Moim zdaniem najczęściej jest upierdzielony kawałek aluminium, pod którym jest zębatka napędowa. Na zdjęciu 1 i 2 silnik rozbierał popier...lony skur....syn, złamany kut....s... z resztą sami zobaczcie poniżej. Na zdjęciu 3 są używane, zadbane kartery - idealne!
- lukiszka
- Posty: 131
- Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
- GG: 0
- Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
- Kontaktowanie:
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-04-07, 11:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Polska :)
- Kontaktowanie:
Mi jakoś jeszcze łańcuch nigdy nie rozpierniczył kartera. Ja wiem, że takie coś powstaje przez "mechaników", którzy nie mogą sobie poradzić ze zdjęciem zębatki i łańcucha jak nie ma spinki. Ja używam tylko wzmocnionych łańcuchów YBN - są super i się nie wyciągają.Xabingo ty chyba wskę masz od wczoraj co?? nie wiesz, że taki uszczerbek w karterze od strony magneta jaki pokazujesz powstaje na skutek spadnięcia łańcucha podczas jazdy.
- juzek1990
- Posty: 68
- Rejestracja: 2007-01-20, 22:31
- GG: 0
- Lokalizacja: opolskie
- Kontaktowanie:
co ty gadasz ja mam łańcuch jeszcze z prl ze starej produkcji i gdy spadł mi podczas jazdy to ułupało kawałek kartera j jeszcze magneto tak zabłokował ze czop wału się przestawił:D to są mocne łańcuchy,,,tylko szkoda mi karterów i wału,ale na szczęscie mam juz inne
w w w w w w w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w
w w w w w
w ww w w ww
ww ww wwww w w
Mocne jak plastelina. Dlaczego się zerwał? Bo te łańcuchy to też gówno! Jak wiesz, wszystko ma swoje wady i zalety. W czasach PRLu wymieniono kilka wad naszego kochanego motocykla, przytoczę jedną z nich:juzek1990 pisze:co ty gadasz ja mam łańcuch jeszcze z prl ze starej produkcji i gdy spadł mi podczas jazdy to ułupało kawałek kartera j jeszcze magneto tak zabłokował ze czop wału się przestawił:D to są mocne łańcuchy,,,tylko szkoda mi karterów i wału,ale na szczęscie mam juz inne
-słabej jakości łańcuch napędowy i sprzęgłowy.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
To nie byłem ja. Ja mam łańcuszek dorabiany, nie kupowany. No, ale wiadomo oryginalne sprzęgłowe były lepsze od dzisiejszego rzemiosła. A co do napędowego to tylko "wzmocniony" YBN - ja kupiłem na allegro.ŻbiKu pisze:a jeszcze w innym temacie pisałeś że jak zakładać łancuszek sprzęgłowy to tylko państwowy, a dzisiejsze są nic nie warte
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Oż kurde ale off topic <lol>
Wracając do karterów Xaba - 2 pierwsze albo wywal albo sprzedaj jakiemuś frajerowi na allegro jeśli jesteś wystarczająco nieczuły
Gniazda są pokiereszowane jak h*
Ale te ostanie są śliczniutkie 
Zaraz się przebujam po silnik do wfm ... moment ....
Już jestem .... gdzieś tu był aparat ...... o mam !
Na zdjęciach mamy silnik od góry (widać, że ktoś delikatnie rozbierał), oraz gniazda - na czerwono zaznaczony delikatny zadzior, na żółto brud (
) lub obtarcia. Wszystko wchodzi ciasno w trzy dupy
Będzie ładny silnik tylko niestety cylinder ma delikatnie ułamane dwa dolne żeberka 
Wracając do karterów Xaba - 2 pierwsze albo wywal albo sprzedaj jakiemuś frajerowi na allegro jeśli jesteś wystarczająco nieczuły



Zaraz się przebujam po silnik do wfm ... moment ....
Już jestem .... gdzieś tu był aparat ...... o mam !
Na zdjęciach mamy silnik od góry (widać, że ktoś delikatnie rozbierał), oraz gniazda - na czerwono zaznaczony delikatny zadzior, na żółto brud (



- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2007-04-07, 11:04
- GG: 0
- Lokalizacja: Polska :)
- Kontaktowanie:
Dzieki za zyczenia urodzinowe ale wkradl sie maly blad bo urodzinki mam 12.04.88:) mimo tego i tak dzieki, co do wski to rozebralismy silnik : lozyska w oplakanym stanie nawet niektore ciezko bylo w palcach obracac wal chyba ma zmieniony kat bo za chu.... nieszlo ustawic 3mm przed zz reszta byla ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość