-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-29, 21:03
http://www.youtube.com/watch?v=e9rmzm-mlYk drgania widać na lince prędkościomierza, chlapaczu, i później na lusterkach. W 0:31 i 0:38 słychać trzepoczący od drgań łańcuch o osłonkę

I specjalnie dla kolegi WSK test z łożyskiem

Na wolnych te drgania są znośne, ale przy większych obrotach jest masakra. Na 3 biegu do 55km/h jedzie się ok, potem jakbym wibratorory w rękach trzymał

-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-29, 22:46
a Ten tłumik jest oryginalny? przecież jest od Kobuza.... Spróbuj odpalić bez tłumika na samym kolanku.
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-29, 23:36
Nie wpływa to w moim przypadku na drgania. Mam też oryginalny tłumik, nie dawno dopiero założylem od kobuza, na kolanku też paliłem i nie ma różnicy.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-29, 23:50
musi to być wina wału.
To że założyłeś nowy wał wcale nie świadczy o tym że jest dobry.
Nie chce mi się wracać do czytania całego wątku ale jaki dałeś wał oryginalny czy obecnej produkcji?
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-29, 23:55
Obecnej produkcji, ale nie ten "pelny" ,tylko z blachami jak w oryginale.
Przypominam że w tym silniku mam już 3ci wał i na każdym było tak samo.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-29, 23:58
hm no ale to że ma blachy nie świadczy o tym że jest wyważony jak oryginalny....
może być w górnej części za bardzo odchudzony a w dolnej za ciężki lub na odwrót...
próbowałeś na oryginalnym wale?
-
mati17_17
- Posty: 214
- Rejestracja: 2008-06-19, 11:42
- GG: 13417607
- Moje maszyny: Wsk 175 1974r
Mz etz 83r
- Lokalizacja: Książenice woj.śląskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mati17_17 » 2009-06-30, 00:05
przecież mówi ze dał juz trzy wały i nic nie pomaga
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-06-30, 00:12
no ale jakie 3 wały ;] różnego typu czy te same
Te drgania po prostu takie muszą być i koniec pozostaje jedynie wymiana silnika na inny....
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-30, 00:14
Pierwszy był oryginalny, drugi był od wfm 125 (nieznacznie się różnią) a trzeci jest ten nowy.
-
Kamil
- Posty: 197
- Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
- GG: 8246388
- Moje maszyny: Kilka WSK
Komar
Pony 301
- Lokalizacja: Mazowsze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kamil » 2009-06-30, 16:20
ja miałem drgania w swojej M06B3 przez to że był rozciagniety łańcuszek sprzęgłowy
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-30, 16:39
Ja swoją paliłem bez łańcuszka i było to samo.
-
Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tukan » 2009-06-30, 16:42
A jak masz łożyska od strony sprzęgła? Tak jak powinno być czyli łożysko(odkrtyre)-simmering-seger-łożysko-wał czy inaczej? Zakładanie w innej kolejności to dość często popełniany błąd.
-
adik204
- Posty: 11
- Rejestracja: 2008-02-06, 15:17
- GG: 3722240
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adik204 » 2009-06-30, 16:58
Założone jak mówisz - od strony walu: łożysko, seger, simmer, łozysko.
-
pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel15 » 2009-06-30, 19:54
Tukan pisze:A jak masz łożyska od strony sprzęgła? Tak jak powinno być czyli łożysko(odkrtyre)-simmering-seger-łożysko-wał czy inaczej? Zakładanie w innej kolejności to dość często popełniany błąd.
Mi się wydaje, że kolejność łożysk nie powinna mieć znaczenia.
-
Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Anzel » 2009-06-30, 20:15
Byc może rozstaw w tym przypadku ma znaczenie.Zauważmy że w silnikach które fabrycznie posiadają wał korbowy podparty w 3 punktach drgania są znacznie większe niż w 5-cio punktowo podpartym wale.Fabryka odpowienio rozmieściła łożyska względem wału a od strony iskrownika zastosowała specjalną tulejkę dystansującą.Dobrze by było zwrócic na to uwagę.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe® 
-
pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel15 » 2009-06-30, 20:25
Anzel pisze:Byc może rozstaw w tym przypadku ma znaczenie.Zauważmy że w silnikach które fabrycznie posiadają wał korbowy podparty w 3 punktach drgania są znacznie większe niż w 5-cio punktowo podpartym wale.Fabryka odpowienio rozmieściła łożyska względem wału a od strony iskrownika zastosowała specjalną tulejkę dystansującą.Dobrze by było zwrócic na to uwagę.
Może być to przyczyną. Ale ja w swoim silniku mam taki rozstaw- wał, łożysko, seger, łożysko, simmering. I nie mam żadnych problemów z drganiami. I w WSK których robiłem silniki taki rozstaw stosowałem i nie było żadnych problemów.
-
Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Anzel » 2009-06-30, 23:42
Silnik silnikowi nie równy.Patrząc na jakosc odbróbki silników S01 nie sądze żeby można było rozpatrywac kilka silników pod tym samym kątem.W tym przypadku każdy silnik to osobna historia

Reasumując,upewnij się jak masz łożyskowany wał i czy łożyska są odpowiednio "rozstawione".
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe® 
-
kamil_Ziomek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil_Ziomek » 2009-07-03, 11:14
A może niech weźmie wage i artykuł Tomasza Sałka i wyważy cały układ tłokowo korbowy.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem

-
sqerty
- Posty: 69
- Rejestracja: 2015-11-20, 22:43
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK125m06b1, WSK125m06b3
- Lokalizacja: Ostrowy nad Okszą
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sqerty » 2016-06-14, 17:21
Panowie temat stary ale pozostał bez odpowiedzi której bardzo oczekuje.
Mam identyczny problem jak autor tego wątku.Wymieniłem nawet kartery na nowe a wał do regeneracji. Podmieniłem magneto, wymieniłem zębatkę i łańcuszek sprzęgła i nadal drgania takie że motor na stopkach jedzie do tyłu po odkręceniu manetki.
-
sbanys
- Posty: 1210
- Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
- Lokalizacja: Wolbrom
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sbanys » 2016-06-14, 17:45
Co należy rozumieć po określeniu "odkręceniu manetki". Masz na mysli gaz do oporu, czy na wolnych obrotach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość