Tłok przy ostroj jeździe to 30 motogodzin w przypadku crossowych cz. Więc silnik za długo w jeden kupie nie stoi chyba, że się przekręcie to i jeszcze mniejAlien pisze: częściej zaglądasz do garnka i raczej nie doprowadzisz do nagromadzenia syfu.


Tłok przy ostroj jeździe to 30 motogodzin w przypadku crossowych cz. Więc silnik za długo w jeden kupie nie stoi chyba, że się przekręcie to i jeszcze mniejAlien pisze: częściej zaglądasz do garnka i raczej nie doprowadzisz do nagromadzenia syfu.
płaciło się za 50,100ml oleju zależy ile tankowałeś do wski czy wartburga.oczywiście mogłeś kupić paliwo jak miałeś kartkiAudioBas pisze:zmyngut, a jak było w tamtych czasach z olejem?
Dopłacało się do benzyny? Czy po prostu cena paliwa miała wliczony olej?
No tu żeś mnie zastrzeliłAudioBas pisze:zmyngut, a jak było w tamtych czasach z olejem?
Dopłacało się do benzyny? Czy po prostu cena paliwa miała wliczony olej?
Też jestem zaskoczony że 16 zł a nie bliżej 30. Czerwony semisyntetyk jest złotówkę droższy.26zł raczej jak 16
ja tez polecam, tez ten olej stosuje tylko ze ja dalem 35 zl w sklepiejanuszf_1992 pisze:ja polecam Orlen Platinum moto 2T 27zł półsyntetyk wszystko fajnie troszke kopci jak przesadzimy z mieszanką nie śmierdzi jak odkrecimy korek pachnie jak... stary zbożowy spichlerz po za tym sprawdzony u mnie w jawce i jawka ani wsk sie na nim nie grzeją a mam cały środek silnika nowe i zrobiłem dopiero wiesią 150km ale tłok nie puchnie. Olej ten jest przeznaczony bardziej pod konserwacje czyli ochrone.
Po przeczytaniu tego posta padłem ze śmiechu. Jeździcie Szwajcarskimi zegarkami czy Wueskami? Lejesz poziomki (albo orlenoski platinum) 1:30 lub 1:50 i cieszysz się jazdą uważając żeby nie przegrzać silnika.bayu pisze:W temacie o proporcji mieszanki były podobne dewagacje
Docierać na oleju mineralnym!!!! Dopiero po dotarciu właściwym można zmienić olej na pół, lub pełny syntetyk
1:20-1:25 czyli 200ml na 5l, czyli 40ml na 1l docieranie statyczne i wstępne
1-30 czyli 166ml na 5l, czyli 33ml na 1l docieranie właściwe
1:35 czyli 142ml na 5l czyli 28ml na 1l docieranie końcowe i jazda właściwa w okolicy 1:35-1:40max! przy tulejce
1:40 czyli 125ml na 5l czyli 25ml na 1l pierwszy etap po dotarciu na igle
1:45 czyli 111ml na 5l czyli 22ml na 1l drugi etap po dotarciu na igle i jazda właściwa
1:50 czyli 100ml na 5l czyli 20ml na 1l po dotarciu na igle jak ktoś chce spróbować ale 1:45 to optymalna mieszanka na igle
trzeba tez pamietac ze wsk mogla by miec lepsze chlodzenie, i nie ma tam takiego radiatora jak np MZ,
oczywiście po dotarciu chcąc zmniejszać ilosc oleju lejemy dobry olej:) nie LUX10 jak za PRLu
wiele zalezy jaki ma sie wal, (jak bardzo ewentualnie zostanie podniesiona moc), jak sie użytkuję silnik, w jakich warunkach, i ile chce sie wydać na olej,
Ale to każdy użytkownik musi dobrać indywidualnie zarówno olej jak i mieszankę w zależności właśnie od tych czynników:)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość