Strona 1 z 1

Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-06-13, 12:06
autor: Raptus
Panowie, krótkie pytanie:
Czy pomiar kompresji daje nam jakąś informację o szczelności skrzyni korbowej pod tłokiem (stan simeringów uszczelka)?
Albo inaczej:
Czy 8,5kg/cm2 zmierzone nad tłokiem gwarantuje mi,że simeringi i uszczelka są szczelne?

Podejrzewam, że nie ale wolę zapytać.
Chyba szykuje mi się rozpoławianie silnika ale chcę najpierw wykluczyć wszystko inne :-/

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-06-13, 18:37
autor: Alien
8.5 bara to wynik dla zdrowego silnika. Z tym że ciśnienie sprężania mierzone w otworze świecy nijak się ma do ciśnienia w skrzyni korbowej - w momencie w którym zyskuje ono maksymalną wartość, obszar jest absolutnie odizolowany od skrzyni.

Ciśnienie/szczelność w korbowej ma wpływ na to z jaką sprawnością świeży ładunek zostanie zassany z dolotu, a później wtryśnięty przez płuczące. Jeśli korbowa ma przedmuchy to powinien być problem z zaciągnięciem mieszanki, będzie bardzo słabo palił z kopa.

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-06-14, 09:04
autor: Raptus
Tak też myślałem :-/
~8.5bara wyszło z pomiaru i to na sucho bez oleju-aż sam się zdziwiłem.
Z kopa pali PRZEWAŻNIE* bez problemu,tyle że zaraz po uruchomieniu są problemy z ruszeniem-musi się trochę rozgrzać i dopiero wtedy da radę jechać.
Na luzie wchodzi na obroty bez problemu.
Śrubka od dodatkowego powietrza w gaźniku wykręcona raptem pół obrotu, bo jak wykręcę więcej to w ogóle nie ma siły-tak jakby za ubogo miał (choć na luzie pracuje ładnie)
Po paru km. jazdy świeca brązowiutka-czyli niby mieszanka powinna być dobra.
Vmax takie sobie-niby raz jechałem ~70km/h a innego dnia pod małą górkę miałem problem podjechać.
Jak przystawiam ucho w pobliże silnika, to tak jakby gdzieś coś syczało, ale za pierona nie mogę rozeznać co-prędzej ogłuchnę od brzęczenia silnika niż wyczaję gdzie to syczy (gaźnik i króciec już ze 100x dociągałem)

*Bywało że odpalić nie chciała, tylko wywalała mieszankę do filtra a świeca była sucha- z tego co czytałem klasyczny objaw nieszczelnej skrzyni korbowej :-/

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-06-29, 13:32
autor: dario75
Witam!
Mam podobnie. Nie zasysa paliwa, tylko pluje nim w filtr powietrza a świeca suchutka, jak Sahara. Wskazywałoby to na nieszczelność komory korbowej, ale Simmery dałem nówki. I co? Nico! To samo i cholera wie o co mu się tak naprawdę rozbiega. Wyrzuciłem dziada w kąt, wstawiłem drugi i śmigam. Jesienią go znowu rozbiorę.
Pozdro

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 09:02
autor: Raptus
Ostatnio jak zaczęło mi ciec paliwo z filtra, wnerwiłem się, zdjąłem gumę łączącą gaźnik z filtrem a na gaźnik naciągnąłem woreczek foliowy i recepturkę....jakież było moje zdziwienie i radość zarazem, jak o mało co nie wessało mi tego wora do cylindra :->
Czyli jednak podciśnienie jest, tylko chyba w G20 coś się chrzani, lub to tylko kwestia jego regulacji 8/

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 10:12
autor: wujcio
Raptus pisze:Ostatnio jak zaczęło mi ciec paliwo z filtra, wnerwiłem się, zdjąłem gumę łączącą gaźnik z filtrem a na gaźnik naciągnąłem woreczek foliowy i recepturkę....jakież było moje zdziwienie i radość zarazem, jak o mało co nie wessało mi tego wora do cylindra :->
Czyli jednak podciśnienie jest, tylko chyba w G20 coś się chrzani, lub to tylko kwestia jego regulacji 8/
Gratuluje pomysłowości... :sciana:

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 10:45
autor: Łukasz S.
A co jeśli wkręcilibyśmy czujnik zamiast korka spustowego skrzyni korbowej? Nie dałoby nam to dokładnego pomiaru ciśnienia?

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 10:57
autor: Alien
A jaka jest zależność pomiędzy ciśnieniem w skrzyni biegów, a ciśnieniem w skrzyni korbowej?

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 11:15
autor: dario75
Alien - odpowiadając na to retoryczne pytanie i dla tych, którzy nie wiedzą to ŻADNA. Jedno ma się nijak do drugiego. Proste jak drucik!

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 11:25
autor: Alien
dario75 pisze:Alien - odpowiadając na to retoryczne pytanie i dla tych, którzy nie wiedzą to ŻADNA. Jedno ma się nijak do drugiego. Proste jak drucik!
Polać mu! :D

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 11:28
autor: Savier
Przecież Łukasz nie ma na myśli spustu ze skrzyni biegów tylko ze skrzyni korbowej mośki :-D .

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 11:46
autor: dario75
Brawo Savier za błyskawiczną odpowiedz (a może podpowiedz! :mrgreen: )

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 11:52
autor: Adrian.
Niektórzy mogli nie załapać o co biega , bo nie wszystkie silniki posiadają śrubę spustową w skrzyni korbowej :o

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 14:31
autor: Raptus
wujcio pisze:
Raptus pisze:Ostatnio jak zaczęło mi ciec paliwo z filtra, wnerwiłem się, zdjąłem gumę łączącą gaźnik z filtrem a na gaźnik naciągnąłem woreczek foliowy i recepturkę....jakież było moje zdziwienie i radość zarazem, jak o mało co nie wessało mi tego wora do cylindra :->
Czyli jednak podciśnienie jest, tylko chyba w G20 coś się chrzani, lub to tylko kwestia jego regulacji 8/
Gratuluje pomysłowości... :sciana:
Spokojnie, spokojnie, aż tak głupi nie jestem.
Założyłem worek i pomału "kopałem" najpierw ręką a potem dopiero nogą-przepustnica była zamknięta.
Większego niebezpieczeństwa nie było.
Przytykanie wlotu ręką nic nie da, bo niby coś tam syka, ale nie wiadomo w którą stronę.
Dokładny pomiar podciśnienia moim zdaniem i tak nic nie da, bo nie wiadomo jaka wartość jest prawidłowa.
Na jakimś filmiku widziałem, jak gość robił taki sam eksperyment, ale jemu ewidentnie wypychało worek na zewnątrz.

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 15:06
autor: dario75
Łukasz S. pisze:A co jeśli wkręcilibyśmy czujnik zamiast korka spustowego skrzyni korbowej? Nie dałoby nam to dokładnego pomiaru ciśnienia?
A czy ktoś wie jaka powinna być wartość prawidłowa tego ciśnienia?

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 16:11
autor: Łukasz S.
Może ktoś kto ma trójke na chodzie mógłby to zweryfikować, mielibyśmy jakiś punkt zaczepienia.

PS Poczytajcie co to jest skrzynia korbowa, bo widzę, że chyba za mało łopatologiczne się wyraziłem...

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2012-07-02, 19:49
autor: Alien
No racja, myślę niestety silnikiem 0-59 który takich cudów jak spust korbowej nie posiada.

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2013-07-22, 18:32
autor: final
Człowieku :D To na 100% nie simmer i skryznia bo za ch*@*@ byś tego nie usłyszał. Prawdopodobnie Głowica ma przedmuch Tam masz największe ciśnienie i to jedyna opcja żebyś to usłyszał. Jedyny przypadek miałem zeby było słychać simer był w simsonie bo jakiś idiota wsadził karter z simerem to piekarnika i ten simer pierdział :D

Re: Kompresja a szczelność skrzyni korbowej

: 2013-07-22, 18:58
autor: Muciek
Alien pisze:przez Alien » poniedziałek, 2 lip 2012, 19:49
final pisze:Człowieku :D To na 100% nie simmer i skryznia bo za ch*@*@ byś tego nie usłyszał. Prawdopodobnie Głowica ma przedmuch Tam masz największe ciśnienie i to jedyna opcja żebyś to usłyszał. Jedyny przypadek miałem zeby było słychać simer był w simsonie bo jakiś idiota wsadził karter z simerem to piekarnika i ten simer pierdział :D
Datę widzisz? Górniku złoty.....