Strona 1 z 4

Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 20:39
autor: bodzio92
Witam kolegów, robię generalny remont WSK-i 125 którą odziedziczyłem po dziadku, cylinder po szlifie, regeneracja wału, nowe łożyska itp... lada dzień silnik będzie złożony, kupiłem świecę irydową oraz olej do mieszanki Mobil 1 Extra 2T Semi synthetic i tu moje pytanie, w jakiej proporcji robić mieszankę z tym olejem w okresie docierania i w późniejszej eksploatacji? Chyba ówczesne nowoczesne oleje muszą być mieszane w innych proporcjach niż stary LUX10 czy mixol? Proszę o podzielenie się waszymi proporcjami mieszanki :)

Pozdrawiam Bodzio.

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 22:11
autor: termin21
Oleje nowe,ale silniki starego typu... Już były kozaki co robiły mieszanki jak do nowoczesnych 2T i pozacierali maszyny... Rób 1:25-30.... WSK ma dymić!! I wszelkim filozofiom na ten temat dziękuje ,zwłaszcza jeśli chodzi o silnik S01,mam wiele kilometrów nastukanych wg.swoich/fabrycznych teori i śmiało mówie . Stosować fabryczne mikstury.

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 22:42
autor: Savier
Ja również przejeździłem dużo kilometrów S01 (około 3k) w bardzo zmiennych warunkach, żeby nie powiedzieć podczas katowania na polnych i leśnych drożynach. Lałem olej fulmix, czyli bez kosmicznych technologi, za całe 20?21zł w stosunku 1:40, 1:45. Obeszło się bez problemów.
Za to w silniku W2A przy generalnym remoncie, wał, szlif, nowy tłok gorzyca, zastosowałem takie same proporcje mikstury, ale podniosłem iglicę w gaźniku o jeden rowek - wydaje mi się, że to jest ważniejsze niż rozkminki ile oleju lać. Po prostu nie może być za dużo powietrza względem mieszanki paliwo-olej. Styl jazdy też ma sporo do powiedzenia. Ja odkręcałem manetkę na takim zestawie w SHLce (czyli W2A) i nie udało mi się niczego zatrzeć. Napisałem "nie udało", bo trochę przeginałem... ;-) 110km/h na 1km, jazda bez większych przerw, potem pod górkę na trójce i stosunkowo niskiej prędkości obrotowej (sytuacja, w której tłok lubi łapać) i ciągle zero problemów, sama przyjemność z jazdy :-).
Także takie są moje odczucia w tej kwestii - zrobisz jak uważasz, pamiętaj jednak, że docieranie to DOCIERANIE a jak dasz kosmiczny olej w dużym stosunku to smarowanie będzie zbyt dobre.

PS. Co jakiś czas przepałować na biegach, nie pozwalać chodzić na biegach z małym gazem, częste przystanki - takie moje podpowiedzi co do jazdy w czasie docierania ;-)

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 22:43
autor: auriol77
Też jestem takiego zdania jak termin. Dymienia można uniknąć prawie całkowicie jeśli dobrze wyregulujemy gaźnik. Jak silnik zimny czy odkręci się mocno gazu ,to zawsze zakopci wiadomo. Na docieranie lejąc półsyntetyki stosowałem 1.30 ,a później 1.35

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 23:15
autor: termin21
auriol77 pisze:Też jestem takiego zdania jak termin. Dymienia można uniknąć prawie całkowicie jeśli dobrze wyregulujemy gaźnik. Jak silnik zimny czy odkręci się mocno gazu ,to zawsze zakopci wiadomo. Na docieranie lejąc półsyntetyki stosowałem 1.30 ,a później 1.35
Polać Mu!! ;)

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 23:36
autor: AudioBas
termin21 pisze:Już były kozaki co robiły mieszanki jak do nowoczesnych 2T i pozacierali maszyny...
Jak Ci pierdolnę to zobaczysz :)
Nie wypisuj głupot!
Ja zatarłem maszynę bo nalałem duuużo za mało oleju bo innego wyjścia nie miałem.
A motor i tak w dupe dostawał cały czas!

To, ze Ty lejesz wiadro oleju na bak to nie znaczy, że każdy tak ma robić.

Nie jestem zwolennikiem lania dużej ilości.
Wiadomo podczas docierania trzeba lać go ciut więcej, ale nie przesadzajmy :)
Na dotarciu lej na 1 litr 28 ml oleju :)

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 23:38
autor: Szczepan
@ Audiobas szkoda, że nie można tutaj podziękowac :what:
Według mnie 1:40.

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 23:40
autor: Savier
Jak Ci pierdolnę to zobaczysz :)
No jak tutaj naszego Kamilka nie lubić ;D ;D

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-21, 23:41
autor: AudioBas
Borewicz pisze:Według mnie 1:40.
Czyli wychodzi, że na 1 litr 25 mm oleju, no ja na dotacie polecam ciut więcej czyli 28 (prawie 1:35 proporcja)!

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-22, 00:08
autor: zmyngut
Po 300km jazdy na mieszance 1:40 u mnie nie dzieje się nic! Silnik nie jest na dotarciu- przed remontem ale ma nowy tłok i pierścienie (tylko po to żeby nie siedzieć i nie przyglądać się na moto w garażu). Przy docieraniu myślę, że 1:35 spokojnie powinno wystarczyć. Lekki dymek ma być- a nie zasłona dymna i 3 kg nagaru i zapieczone pierścienie.

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-22, 00:52
autor: Alien
A niech leja i 1:20! :D jak ktoś jeździ na pokaz albo w niedziele koło komina to co mu zależy jak tam silnik chodzi, czy go muli czy nie...A później 10 tematów że świeca NGK jest zła bo pada po 10km. Mi też padała jak lałem książkowo oleju - teraz jeżdżę cały czas na 1:35 i świecy nie dotykam.

Wcześniej klucz i 5 zapasowych świec w schowku to był standard wyjazdu gdziekolwiek.

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-22, 01:00
autor: AudioBas
Alien pisze:i świecy nie dotykam.
Bo masz CDI!
:evil: :evil: :evil: :evil:

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-22, 16:01
autor: bodzio92
No to chyba dochodzę do wniosku ze proporcja 28ml oleju na litr benzyny będzie dla mnie najlepsza :) Panowie a jak tam kwestia paliwa 95 czy 98? Czy jest jakaś różnica odczuwalna mocy po wlaniu 98? Co radzicie?

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-22, 17:09
autor: Szczepan
Nie ma różnicy, stopień sprężania silnika S01 był przystosowany do benzyny 78 oktanowej.

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-22, 20:52
autor: AudioBas
Lej 95 :)

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-24, 16:10
autor: Mateusz WSK
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... RiqbtBQ6Fs
Ja tam nie wiem czy było podczas spotu 1:35, wygląda mi to na 1:20 :P :-D

Ja tam leję jak Świdnik nakazał 1:30 po dotarciu, do 80km/h troszeczke dymku, powyżej wiadomo wraz z prędkością troche więcej, przy 100-110km/h zostawiam taką zasłone jak na filmiku. Świecy nie wykręcam w trasie, może z 5 razy w sezonie, kontrolnie.
Org. zapłon ( nie wiem co ma CDI do wykręcania świec, uświadomcie mnie :) ), oliwa to popularny Orlen 2t semisynthetic czy jakoś tak :)

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-24, 16:39
autor: Alien
Na spocie miałem w baku mieszankę robioną na oko na stacji benzynowej wiec nie ma co wymagać dobrych proporcji ;-)

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-25, 12:57
autor: wujcio
ja leje 120 ml na 5 l i wszystko jest OK.
Przy 100 ml na 5l było trochę za słabe smarowanie.

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-06-25, 14:14
autor: Lukas
Jak poznałeś że smarowanie było za słabe?

Re: Proporcję mieszanki podczas stosowania olei nowego typu?

: 2012-08-22, 17:13
autor: bayu
Witam Uważam ze stosujac dobry olej mozna smialo zwiekszyc proporcje czyli lac mniejsza ilość oleju, W latach swietnosci Swidnika jak i WSKi:) byl dostepny gorszy olej niz w tym momencie, pozatym weźmy np MZ tam jest zalecany 1:50. wiec 1:35 czy nawet 1:40 na dobrym oleju a przytym mniej kopcenia, wydaje mi sie rozsadną dawką. Co do docierania na półsyntetyku, to tak sie zastanawiam, w silnikach 4T zaleca sie docieranie na oleju gorszej jakosci, taki jest zalany w fabryce do nowego silnika to jest mikstura własnie na dotarcie, filozofia polega na tym ze lejac gorszy olej do silnika w czasie docierania, skracamy czas jego trwania, czesci szybciej sie układaja wobec siebie, ze wzgloedu na troche gorsze własciwosci smarne czyli szybciej sie zuzywaja wygładzając itd, dopasowując do siebie, dopiero po tym okresie nalezy wlac wysokiej klasy olej aby zapobiegac tarciu. Wykres zużycia silnika wyglada tak ze najwiekszy jest przez "pierwsze kilometry", potem sie stabilizuje poniewaz czesci juz sie ulozyły i nalezy lac dobty olej, a pod koniec zywotnosci silnika znowu drastycznie wzrasta ze wzgledu na zwiekszone luzy.:) i z tego wynika ze nalezalo by tez docierac 2t na gorszym oleju oczywiscie go nie katując ale rzecz jasna zrobic to trzeba tez dobrze, a potem lac syntetik czy pól syntetyk w optymalnej proporcji:)