Strona 1 z 1
Znak "Gige E" na kapie od zapłonu
: 2007-10-16, 21:12
autor: dudek
WITAM.
Nie zastanawiało Was może kiedyś co oznacza ten trójkąt w którym pisze " GIGE E " na deklu od strony magneta w nielicznych 125 ?
Czy to było coś lepszego ( ukryta moc ) czy po prostu aby był ładny silnik ?
Taki sam Widziałem u mego kumpla w romecie..
poniżej foto:
: 2007-10-16, 21:24
autor: szef1990
Kiedyś o tym myślałem. Słyszałem że może to być symbol jakości wg. Polskiej Normy- takie archaiczne ISO 9001. Mogę się mylić, nigdy tego nie sprawdzałem
: 2007-10-17, 08:57
autor: pawel15
Taki symbol nabijano(odlewano raczej

) na tych deklach w ostatnich latach produkcji. Możliwe że jeszcze w 1984r a raczej na pewno w 1985r.
OT: CZy to jest fotka silnika co był w takim zwieśniaczonym Baku na allegro?
: 2007-10-17, 11:25
autor: dudek
pawel15 pisze:
OT: CZy to jest fotka silnika co był w takim zwieśniaczonym Baku na allegro?
Tak to gdzies na allegro spotkalem ...
Taki symbol nabijano(odlewano raczej

) na tych deklach w ostatnich latach produkcji.
A nie wiesz raczej co to może oznaczać ??
: 2007-10-17, 15:17
autor: Dawid
: 2007-10-17, 15:32
autor: szef1990
W Rometowskich silnikach a nawet w kuchenkach azowych PREDOM jest napis GIGE-E. Faktycznie to znak jakości
: 2007-10-17, 17:57
autor: 1angel
z tego co wiem jest to nie znak jakości a jakiś atest
: 2007-10-17, 22:39
autor: Markiz
szef1990 pisze:...napis GIGE-E. Faktycznie to znak jakości
A dokładniej Atest Energetyczny czyli obowiązująca ówczas norma.
Coś jak dzisiaj ISO.
: 2007-10-17, 23:17
autor: ŻbiKu
Ciekawy jestem dlaczego 175 nie mają znaku atestu.
: 2007-10-17, 23:38
autor: Markiz
ŻbiKu pisze:Ciekawy jestem dlaczego 175 nie mają znaku atestu.
Bo im skrzynie padają?

: 2007-10-18, 07:42
autor: ŻbiKu
Ależ dowciapny jesteś. Ty byłeś, ty widziałeś..
Ktoś wie dlaczego nie ma ją tego znaku??
: 2007-10-18, 12:05
autor: Gaceczkos
Warto zauważyć, że znak "GIGE E" posiadają silniki o pojemności 125 (właściwie to same pokrywy iskrownika) z samej końcówki produkcji. Silniki o pojemności 175 produkowano, według literatury, do roku 1984, natomiast silniki 125 na pewno jeszcze przez 2 lata. Historii omawianej normy/atestu nie znam, ale można przypuszczać, że zaczęła ona obowiązywać dopiero w połowie lat 80, albo dopiero wtedy objęła silniki do jednośladów. Stąd moja hipoteza, że silniki 175 nie doczekały się tej normy.
: 2007-10-18, 22:24
autor: 1angel
atest ten był (i pewnie jest) wydawany przez Główny Inspektorat Gospodarki Energetycznej i Paliwowej , i dotyczył moim zdaniem w przypadku WSK normy spalin / zużycia paliwa itp. nie potrafię sprecyzować bo nie posiadam żadnych informacji o tym ateście a w necie nie znalazłem nic konkretnego
: 2007-10-19, 17:03
autor: dudek
ciekawa historia
a ja myślałem ze to ukryta moc
hehe Dzięki Wszystkim za info