Strona 1 z 1
					
				Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-17, 20:58
				autor: Starboost
				Jako, że rozpocząłem swoją przygodę z WSK od części z dwóch silników na taczce, to musiałem kogoś zapytać o pewne rzeczy. Mam dwie głowice. Jedna jest wyższa od drugiej. Znajomy powiedział, że to zimowa i na lato. 
Czy to prawda, że do nowych WSK dawano 2 głowice?
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-17, 21:16
				autor: Szczepan
				Kolega robi sobie z ciebie jaja 

 
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-17, 21:23
				autor: Muciek
				Daj fotki, może masz jakiś rarytas 

 
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-17, 21:26
				autor: Szklanka
				Starboost pisze:
Czy to prawda, że do nowych WSK dawano 2 głowice?
Tak. Jedną kładzie się na głowę.
 
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-17, 21:27
				autor: zmyngut
				Zapytaj kolegi z kim ma mózg na spółkę i kiedy będzie jego kolej.
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-18, 08:11
				autor: Starboost
				W najwyższym punkcie jest 4-5 mm różnicy. Nie są uszkodzone. Zdjęcia może dam po pracy.
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-18, 09:49
				autor: Sebastian440
				Pewnie w punkcie G.
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-18, 11:03
				autor: Savier
				Kolega coraz ciekawsze tematy zakłada 

.
 
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-18, 11:58
				autor: Lukasz555
				Sebastian440 pisze:Pewnie w punkcie G.
Dokładnie w tym punkcie 

 (Górnym) 

 Też mam takie głowice i z tego co wiem to ta niższa była stosowana na początku produkcji ale nie jestem w 100% pewien więc dobrze by było, jakby ktoś się jeszcze wypowiedział.
 
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-18, 20:59
				autor: Starboost
				Kulturalnie chciałem wiedzieć. Po co te docinki? Chciałem sprawdzić tylko, czy to prawda. Wystarczyło krótkie "nie"  

 w PRL działy się różne rzeczy, więc to pytanie nie było bez podstaw 

 to może teraz obeznani koledzy powiedzą która i kiedy wyparla drugą? To też może być ciekawe. Ta wyższa, to zapewne lepsze chłodzenie, czyli nowsza?
 
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-18, 21:26
				autor: dąbek
				Starboost pisze: Ta wyższa, to zapewne lepsze chłodzenie, czyli nowsza?
Albo ta krótsza nowsza - kryzys gospodarczy i oszczędność materiałów 

 
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-18, 22:56
				autor: raflo87
				Wrzuć zdjęcia to będzie można rozmawiać.
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-19, 18:16
				autor: Starboost
				Co do oszczędności materiałów, to raczej wątpię. Wyprodukowano ich zbyt mało, żeby mówić o oszczędności, przynajmniej tak myślę.
Ale do rzeczy.
Na mniejszej głowicy widać napis ZMD LA4, na wyższej nie ma żadnych znaków
Mniejsza ma 6,5 cm wysokości w najwyższym punkcie, wyższa 7 cm. Tyle samo żeberek.
P.S.
Sorry za zdjęcia w rozdzielczości ZSRR HD, ale aparat mi padł, jak na złość
			 
			
					
				Re: Dwie głowice dawane do WSK?
				: 2014-09-19, 19:17
				autor: dąbek
				Nie wiem nad czym tu się spuszczać, zmieniali formy to i się minimalnie wymiary w różnych latach zmieniały, normalka w tamtych czasach. Nawet kiedyś założyłem tu podobny temat o cylindrach WFM - miałem 3 cylindry i każdy inne wymiary zewnętrzne - nawet do ponad 10 mm, grubość żeberek też się różniła. Znajomy zmierzył swój cylinder z takiego rocznika jak mój - i jeszcze inny wymiar.