Strona 1 z 1

uszkodzone kartery

: 2014-09-28, 19:14
autor: polimer
Witam,
czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć po czym się poznaje rodzaj zapłonu tj. głęboki czy płytki po tych karterach? I druga sprawa chce kupić drugi karter, bo ten ma uszkodzone gniazdo tam gdzie idzie tulejka mosiężna pod wałek pośredni od skrzyni biegów, te drugie są takie same tylko mają jeden dodatkowy korek w komorze wału(tak były chyba robione w ostatnim wypuście) i nie wiem po co ten dodatkowy korek jest i czy można przełożyć wnętrzności z jednego tego uszkodzonego bez tego korka do drugiego dobrego z tym korkiem?

Re: uszkodzone kartery

: 2014-09-28, 20:22
autor: kuba063
Kartery za zdjęć są pod płytki zapłon. Kartery musza mieć te same numery technologiczne czyli po prostu musza byc od pary. Kartery z dodatkowym korkiem są z końcowych lat produkcji ale nie pamietam juz dokładnie, był to spust z komory korbowej.

Re: uszkodzone kartery

: 2014-09-28, 20:23
autor: kuba063
P.S kolego nie ten dział ;)

Re: uszkodzone kartery

: 2014-09-28, 20:34
autor: polimer
ale czy można to przełożyć tzn. bebechy z jednych do drugich karterów, są oczywiście z jednej pary? Po co był to spust z komory korbowej? Przepraszam, ale dopiero się uczę..

Re: uszkodzone kartery

: 2014-09-28, 21:12
autor: kuba063
W sumie to nie wiem po co. Możesz przełożyć ale zwróć uwagę żeby wszystko chodziło i działało poprawnie.

Re: uszkodzone kartery

: 2015-01-07, 23:14
autor: Dario.G
Spust jest pomocny w przypadku mocno zalanego silnika. Ewentualnie jeśli ktoś zalewa silnik olejem na zimę to można tamtędy spuścić na wiosnę nadmiar tegoż oleum ;-)