Strona 1 z 1
Generalka
: 2015-03-14, 22:33
autor: salomon95
Re: Generalka
: 2015-03-15, 09:15
autor: rss
zacznij od dokręcenia (mocnego) śrub ściskających połówki silnika - może się okazać ze nie musisz go rozpoławiać.
możesz wymienić śruby na imbusowe (ampulowe) o tej samej długości - te można bardziej dociągnąć i oszczędzisz sobie pracy.
samo rozpoławianie tez nie jest trudne i można to zrobić bez demontażu sprzęgła, zapłonu itp. (koło magnesowe jednak musisz zdjąć)
potrzebujesz trochę miejsca i najlepiej ściągacz do ściągnięcia prawej połówki karterów (tj prawego karteru z wału),
przyda się tez opalarka lub palnik do podgrzania okolic łożysk (karter łatwiej schodzi, ale potem lepiej wymienić simmering)
najwięcej uszkodzeń karterów pochodzi od wbijania między nie śrubokrętów, klinów itp podczas
rozpoławiania, więc tego unikaj
zastanów się też czy nie warto przy okazji rozbiórki powymieniać łożysk i simmeringów - wtedy warto wyjąc wszystko z karterów.
do złożenia silikon termiczny nie jest wymagany - warunkiem są równe i płaskie i odtłuszczone powierzchnie które chcesz uszczelnić
Re: Generalka
: 2015-03-15, 14:42
autor: salomon95
Opalarkę mam, stół również , a śruby mocno siedzą. Czy jak zdejmę koło magnesowe i podgrzeje jedną połówkę nie będę musiał bawić się ze sprzęgłem i zapłonem ? Powinno jako tako wyjść? Oczywiście wiem że nie wolno wbijać śrubokrętów i tych podobnych rzeczy . A żeby mi nic nie wyleciało rozumiem że silnik kładę na boku ze strony sprzęgła ? Czy mogę sam zrobić taki rozpoławiacz ?
Re: Generalka
: 2015-03-22, 12:03
autor: rss
w tej sytuacje lepiej zdemontować zapłon - po podgrzaniu wał powinien zostać w lewej połówce (wiec powinien leżeć na lewej).
Rozpoławiacz możesz zrobić sam (jak poszukasz na forum to znajdziesz rysunek) albo użyć np. ściągacza do bębnów hamulcowych w samochodach.
Re: Generalka
: 2015-03-22, 23:44
autor: salomon95
Dzięki

każda rada się przyda a w dodatku każda konkretna dzięki

Re: Generalka
: 2015-03-24, 21:43
autor: guziec583
Pamiętaj żadnego nawalania młotkiem i innych z tych rzeczy najlepiej żebyś sie obchodzi bardzo ostrożnie z wałem i tłokiem wszystko przy dobrych narzędziach zejdzie bez problemu

Co do łożysk i simeringów to najlepiej jest kupic nowe . W łożyska zainwestuj jakieś lepsze skf , fag .Sprawdź stan wszystkich poszczególnych elementów skrzynia , sprzęgło . Powodzenia w pracach

Re: Generalka
: 2015-03-27, 11:59
autor: salomon95
Świetnie nic na siłę . A co powiecie o klinach plastikowych tych do wstawiania okien ? nada się czy lepiej zrobić rozpoławiacz ?
Re: Generalka
: 2015-03-27, 15:13
autor: KubaZych
A posiadasz sciągacz do łożysk ? Ja wykorzystałem ściągacz do łożysk i 2, albo 3 stare tarcze sprzęgła z usuniętym korkiem. Sparwdza się idealnie. Tarcze przykręcilem do prawgo karterow tj. otworów na podstawę iskrownika i złapalem ściągaczem do łożysk z zewnętrznymi łapkami. Poszło gładko

W razie co, mam zdjęcie.
Re: Generalka
: 2015-03-27, 16:13
autor: Mateusz WSK
KubaZych pisze:A posiadasz sciągacz do łożysk ? Ja wykorzystałem ściągacz do łożysk i 2, albo 3 stare tarcze sprzęgła z usuniętym korkiem. Sparwdza się idealnie. Tarcze przykręcilem do prawgo karterow tj. otworów na podstawę iskrownika i złapalem ściągaczem do łożysk z zewnętrznymi łapkami. Poszło gładko

W razie co, mam zdjęcie.
Wrzuć fote, jestem ciekaw.
Re: Generalka
: 2015-03-27, 17:14
autor: brobmw
Mateusz WSK pisze:KubaZych pisze:A posiadasz sciągacz do łożysk ? Ja wykorzystałem ściągacz do łożysk i 2, albo 3 stare tarcze sprzęgła z usuniętym korkiem. Sparwdza się idealnie. Tarcze przykręcilem do prawgo karterow tj. otworów na podstawę iskrownika i złapalem ściągaczem do łożysk z zewnętrznymi łapkami. Poszło gładko

W razie co, mam zdjęcie.
Wrzuć fote, jestem ciekaw.
Ja też.
Re: Generalka
: 2015-03-29, 12:52
autor: salomon95
Też bym bardzo poprosił o fotki z Waszych generalek
