Strona 1 z 1

Generalka

: 2015-03-14, 22:33
autor: salomon95
Witam chcę od razu powiedzieć że całkiem zielony w temacie nie jestem ale brakuje mi doświadczenia. WSK 125, problem jeden cieknie olej z uszczelni pomiędzy karterami. Muszę w końcu przepołowić silnik i cały uszczelnić. Teraz pytanie mam jedno jak to zrobić. Mam zamiar wymienić właściwie tylko tę uszczelkę ale nie wiem jak się to tego zabrać. Muszę przepołowić silnik ale nigdy tego nie robiłem, więc i nie wiem czy to takie trudne jak ludzie piszą czy wręcz bardzo proste. Jakie narzędzia będą mi potrzebne do takiej pracy? Czy poza uszczelkami potrzebny jest też silikon termiczny do złożenia całości? Bardzo proszę o instruktaż najlepiej ze zdjęciami :-> a przede wszystkim opis działań jakie należy wykonać żeby wszystko przebiegło dobrze. Czy muszę mieć jakieś specjalne urządzenia ?? Cały silnik chodzi dobrze nic nie wyskakuje nie puka tylko olej cieknie. Bardzo proszę o jakąś pomoc wskazówki, zdjęcia instruktaż. Za każdą podpowiedź serdecznie dziękuje, bo wierzę z Wami dam radę Dzięki :-) :-) :-)

Re: Generalka

: 2015-03-15, 09:15
autor: rss
zacznij od dokręcenia (mocnego) śrub ściskających połówki silnika - może się okazać ze nie musisz go rozpoławiać.
możesz wymienić śruby na imbusowe (ampulowe) o tej samej długości - te można bardziej dociągnąć i oszczędzisz sobie pracy.

samo rozpoławianie tez nie jest trudne i można to zrobić bez demontażu sprzęgła, zapłonu itp. (koło magnesowe jednak musisz zdjąć)
potrzebujesz trochę miejsca i najlepiej ściągacz do ściągnięcia prawej połówki karterów (tj prawego karteru z wału),
przyda się tez opalarka lub palnik do podgrzania okolic łożysk (karter łatwiej schodzi, ale potem lepiej wymienić simmering)
najwięcej uszkodzeń karterów pochodzi od wbijania między nie śrubokrętów, klinów itp podczas
rozpoławiania, więc tego unikaj

zastanów się też czy nie warto przy okazji rozbiórki powymieniać łożysk i simmeringów - wtedy warto wyjąc wszystko z karterów.

do złożenia silikon termiczny nie jest wymagany - warunkiem są równe i płaskie i odtłuszczone powierzchnie które chcesz uszczelnić

Re: Generalka

: 2015-03-15, 14:42
autor: salomon95
Opalarkę mam, stół również , a śruby mocno siedzą. Czy jak zdejmę koło magnesowe i podgrzeje jedną połówkę nie będę musiał bawić się ze sprzęgłem i zapłonem ? Powinno jako tako wyjść? Oczywiście wiem że nie wolno wbijać śrubokrętów i tych podobnych rzeczy . A żeby mi nic nie wyleciało rozumiem że silnik kładę na boku ze strony sprzęgła ? Czy mogę sam zrobić taki rozpoławiacz ?

Re: Generalka

: 2015-03-22, 12:03
autor: rss
w tej sytuacje lepiej zdemontować zapłon - po podgrzaniu wał powinien zostać w lewej połówce (wiec powinien leżeć na lewej).
Rozpoławiacz możesz zrobić sam (jak poszukasz na forum to znajdziesz rysunek) albo użyć np. ściągacza do bębnów hamulcowych w samochodach.

Re: Generalka

: 2015-03-22, 23:44
autor: salomon95
Dzięki :-) każda rada się przyda a w dodatku każda konkretna dzięki :-)

Re: Generalka

: 2015-03-24, 21:43
autor: guziec583
Pamiętaj żadnego nawalania młotkiem i innych z tych rzeczy najlepiej żebyś sie obchodzi bardzo ostrożnie z wałem i tłokiem wszystko przy dobrych narzędziach zejdzie bez problemu ;-) Co do łożysk i simeringów to najlepiej jest kupic nowe . W łożyska zainwestuj jakieś lepsze skf , fag .Sprawdź stan wszystkich poszczególnych elementów skrzynia , sprzęgło . Powodzenia w pracach ;-)

Re: Generalka

: 2015-03-27, 11:59
autor: salomon95
Świetnie nic na siłę . A co powiecie o klinach plastikowych tych do wstawiania okien ? nada się czy lepiej zrobić rozpoławiacz ?

Re: Generalka

: 2015-03-27, 15:13
autor: KubaZych
A posiadasz sciągacz do łożysk ? Ja wykorzystałem ściągacz do łożysk i 2, albo 3 stare tarcze sprzęgła z usuniętym korkiem. Sparwdza się idealnie. Tarcze przykręcilem do prawgo karterow tj. otworów na podstawę iskrownika i złapalem ściągaczem do łożysk z zewnętrznymi łapkami. Poszło gładko :-) W razie co, mam zdjęcie.

Re: Generalka

: 2015-03-27, 16:13
autor: Mateusz WSK
KubaZych pisze:A posiadasz sciągacz do łożysk ? Ja wykorzystałem ściągacz do łożysk i 2, albo 3 stare tarcze sprzęgła z usuniętym korkiem. Sparwdza się idealnie. Tarcze przykręcilem do prawgo karterow tj. otworów na podstawę iskrownika i złapalem ściągaczem do łożysk z zewnętrznymi łapkami. Poszło gładko :-) W razie co, mam zdjęcie.
Wrzuć fote, jestem ciekaw.

Re: Generalka

: 2015-03-27, 17:14
autor: brobmw
Mateusz WSK pisze:
KubaZych pisze:A posiadasz sciągacz do łożysk ? Ja wykorzystałem ściągacz do łożysk i 2, albo 3 stare tarcze sprzęgła z usuniętym korkiem. Sparwdza się idealnie. Tarcze przykręcilem do prawgo karterow tj. otworów na podstawę iskrownika i złapalem ściągaczem do łożysk z zewnętrznymi łapkami. Poszło gładko :-) W razie co, mam zdjęcie.
Wrzuć fote, jestem ciekaw.
Ja też.

Re: Generalka

: 2015-03-29, 12:52
autor: salomon95
Też bym bardzo poprosił o fotki z Waszych generalek :-) :-o