Strona 1 z 2

Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-03, 22:16
autor: emil93
Hej.Niedawno kupiłem wsk 125.Jeżdzi wszystko ok biegi są itp nic nie wyskakuje ale zauważyłem, że kartery nie są do pary tj numery na nich.Noszę się z zamiarem pełnego remontu motocykla ale nurtują mnie te kartery czy nie będe miał kłopotu gdy wszystkie łożyska itp będą nowe nie będą miały luzu a kartery nie będą do pary.Słyszałem, że w takim przypadku może dojść do bardzo szybkiego zużycia elementów.To prawda?

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-03, 22:34
autor: matitima1985
Z kolega czesto tak skladalismy silniki i nie bylo problemu. Dobre pytanie zadales, ciekawe jak wypowiedza sie inni.

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-03, 23:16
autor: Savier
Zależy od klasy remontu :D. Też miałem ulepy na takich mieszankach i chodziło to to, ale jak robisz poważny remont to warto tę stówkę odżałowac na inne kartery i mieć spokojną głowę :-) .

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-04, 08:33
autor: szef100
Połówki nie od pary mogą nie mieć współosiowości gniazd łożysk, tulejek z brązu.

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-04, 09:58
autor: Oktan175
Mogą ale nie muszą ważne by zorientować się z których lat produkcji są i po prostu dopasowywać młode do młodych a stare do starych . Łączenie karterów np z lat 60-tych a 80-tych może okazać się niewypałem .

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-04, 10:59
autor: qpa
Po czym wnosisz że masz różne kartery? Numery form numerami form, ale są jeszcze bite oddzielne numery oznaczające że obrabiane były w parze.

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-04, 17:11
autor: emil93

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-09-04, 17:38
autor: qpa
Czyli sprawa jasna, moim zdaniem warto kupić obie nowe połówki.

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-04, 14:41
autor: emil93
Znalazłem silnik z połówkami do pary ale mam pytanie co do typu tego silnika, otóż oprócz korka spustowego oleju posiada też korek w skrzyni korbowej.Czy to wgl jest oryginalne rozwiązanie?Jak tak to w jakich latach produkowali te silniki

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-04, 14:59
autor: Savier
Normalne rozwiązanie dla młodszych silników.

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-04, 15:12
autor: pawel15
emil93 pisze:Znalazłem silnik z połówkami do pary ale mam pytanie co do typu tego silnika, otóż oprócz korka spustowego oleju posiada też korek w skrzyni korbowej.Czy to wgl jest oryginalne rozwiązanie?Jak tak to w jakich latach produkowali te silniki
Rozwiązanie w pełni oryginalne. Stosowane w końcowych latach produkcji(na pewno po 1980r).

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-04, 21:08
autor: emil93
Nie wiadomo czy rocznik 80 "Łapał" się już na to ?

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-05, 21:03
autor: kuba063
80 raczej nie

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-06, 21:03
autor: profss
kuba063 pisze:80 raczej nie
mój wujaszek w 82r miał już ta śrubkę z komory wałowej

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-07, 20:15
autor: kuba063
Ja mam 82 i nie mam tej sruby jeszcze ;/

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-07, 22:41
autor: emil93
może silnik z "Przed"

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-07, 22:43
autor: emil93
Kurcze szkoda, że w tym roku jednak na pewno nie było takiego silnika ponieważ dąże jak naj bardziej do oryginału

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2015-10-07, 22:51
autor: profss
jestem pewien ze mial z 82r i srube pod walem,chyba ze zmienil silnik.

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2016-04-03, 14:14
autor: zombek301
Tak to wygląda u mnie. Czy różnica dużych cyfr znaczy nieparne kartery?
Obrazek

Re: Kartery silnika nie do pary.

: 2016-04-03, 14:17
autor: Savier
Wybijane cyfry muszą się zgadzać, a z tego co widzę tak tuta jest.