Strona 1 z 1
Jak naprawić zerwany gwint pod szlipki cylindra?
: 2008-10-12, 19:54
autor: KoSzU
Powiedzcie jaki sposób macie na rozwalony gwint w kraterach. Da się to zrobić bez gwintowania??
Czy poxipolina pomoże?? A może dało by się wpasować szpilki od 175? Jaka jest różnica średnicy szpilek?
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-12, 20:06
autor: 175mirek
Cześć.Po pierwsze to nie Poxipolina tylko Poxilina albo Poxipol(to to samo tylko w innej postaci)Poxilina raczej nie pomoże bo jest za gęsta ale Poxipol może pomóc.Posmaruj gwint szpilki Poxipolem i kapnij trochę do gwintu w karterze,potem zakręć szpilkę i odczekaj 24h i złóż wszystko w kupę uważając z siłą dokrecenia tej klejonej szpilki.A jak nie pomoże to musisz prze gwintować.Pozdro.

Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-12, 21:55
autor: adasiek185
Koszu, je**j te kleje. Zrób to dobrze. Taka tulejka to chwila. Znajdź rurkę żeby miała z 11mm średnicy, 12 to góra. W środku około 6-6,5. W bloku zrób gwint m10, na zewnątrz tulejki to samo. W środku m7. Ale nie wiem czy taki gwintownik znajdziesz. W 175 szpile są m8. Spróbuj zrobić taki gwint w bloku, może będzie dobrze
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-13, 09:03
autor: KoSzU
Najszybciej to mi bedzie na szpilki 175 nawet gwintownik mam taki tylko chodzi o skok jaki jest w tych szpilkach gwintownik mam ze skokiem 1.25
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-13, 10:46
autor: adasiek185
To jest gwint metryczny. Skok chyba 1.25. Zrób z ta tulejka jak pisałem. Wtedy masz oryginalne szpile. A żeby założyć szpile od 175 to musisz przewiercic cylinder i głowice bo nie przejdzie inaczej
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-13, 11:32
autor: Wojtek
Możesz użyć zestawu do naprawy gwintów Helicoil. Rozwierasz odrobinę otwór, gwintujesz go i wkręcasz w niego sprężynkę Helicoil.
http://www.boellhoff.cz/test/images/helicoil_vrezu.jpg" target="_blank
http://www.uucmotorwerks.com/flywheel/i ... licoil.jpg" target="_blank
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-13, 16:27
autor: pawel15
Wojtek testowałeś może takie rozwiązanie? Jak się sprawdza? Czy można to samemu wykonać czy trzeba komuś oddać(jeżeli tak to ile to kosztuje)? Jaka jest trwałość takiego rozwiązania?
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-13, 19:17
autor: Wojtek
Nie testowałem. Można wykonać samemu. Patent zebrał pozytywne opinie doświadczonych mechaników na Forum Motocyklistów. Wskazany jest specjalny przyrząd aby wkręcić sprężynkę i uciąć fragment idący po średnicy, służący do wkręcania jednak jeśli ktoś jest pomysłowy to poradzi sobie z tym w domowych warunkach.
Ja zerwawszy gwint śrubą mocującą dekiel w CZ 380 rzeźbiłem gwinty M7 i śrubki strugałem z M8. Wniosek jest taki że to raczej gówniana robota. Narzynka jak i gwintownik M7 to towar niespotykany, długo szukałem zanim znalazłem. Co więcej śruby M8 po przegwintowaniu mają nieco wyszczerbiony gwint a ponadto trzeba zeszlifować nadmiar materiału na odcinku bez gwintu aby śruba zmieściła się w otworze. Na dzień dzisiejszy odrazu wybrałbym Helicoil.
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-16, 19:44
autor: Ardzik
Mi też się gwint zdarł w karteże . Kupiłem pręta 8 przegwintowałem zakręciłem i jest git.
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-16, 20:09
autor: adasiek185
A ja i tak zostanę przy swoich tulejkach. Jak jest dobrze zrobione to nawet nie ma śladu że jest coś zmienione i przede wszystkim-zostają oryginalne śruby i nic nie trzeba wiercic ani zmieniać w cylindrze i głowicy
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-16, 20:29
autor: Kermit
A ja mam rozwalony gwint od śruby spuszczania oleju hmmm jakiś taki tokarz od piętnastu boleści mi to zrobi bo innego u siebie nie mam a może da się to właśnie zrobic tym zestawem Helicoil tylko gdzie to można kupic i ile to kosztuje bo na jeden gwint to nie wiem czy mi się to sie opłaca a ja mam dopiero 16 lat i nie zarabiam a tatuś już mi wiele części kupił

Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-16, 23:23
autor: adasiek185
Ostro śmierdzi wt, ale na zerwany gwint tam pasuje świeca zapłonowa. Możesz coś popróbować. Albo nagwintuj na m14-16 i dopasuj tam taka śrube. Podkładka miedziana bądź alu pod to i będzie szczelnie. Ze świecą to nie mój patent. Zobaczyłem to po jakimś czasie jak wiesie kupiłem i zajrzajem pod silnik. Wcześniej nie widziałem. Ważne że olej nie leciał a pod silnik i tak nikt Ci nie będzie zaglądać

Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-17, 15:21
autor: Wojtek
Ja już na wstępie miałem uszkodzony gwint przy spuście oleju. Nie wiem jak u innych ale u mnie ten gwint był bardzo krótki. Tokarz wykonał nowy większy gwint i nowy korek. Ze starego wyjął magnes który wkleiłem sobie w nowym korku.
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-17, 18:48
autor: pawel15
matafix6 pisze:Też mam zerwany ten gwint ale mój patent jest banalny po prostu na gwint śruby od spustu ojeju nakładam większą ilość silikonu silnikowego zakręcam czekam aż zastygnie zalewam i mam spokój

A jeżeli chcesz wymienić olej to najpierw go spuszczasz, wylewasz olej, zaklejasz(czekasz kilka godzin aż wyschnie) i dopiero zalewasz

. Trochę to długo trwa

. Ja mam u siebie na nakrętkę nawinięte pakuły ale trochę to puszcza niestety

.
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-17, 20:16
autor: adasiek185
Świeca, świeca, świeca. Wystarczy odciąć izolator od góry i po krzyku. Trochę więcej tego korka odstaje od silnika ale 3ma. A od wewnątrz można też izolator wybić i magnes tam dać, na silikon na przykład aby nie puszczało gdzieś bokami jak izolatora nie będzie
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-17, 20:37
autor: aronek
ej panowie po co tam magnes? mi tez sie zrąbał tam gwint, to wzialem plastiokowy korek z drugiego silinka i zrobilem jak matafix6. obkleilem gwint korka silikoenm i jazda-trzyma sie.po co ten magnes?
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-17, 20:44
autor: aronek
a jak go nie bede mial to te opilki moga mi sajgonu narobic?
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-17, 22:37
autor: adasiek185
Z magnezu się dużo tu nie zrobi. Magnes jest potrzebny. Najlepiej neodym. Gdyby nie trzeba było to by go nie było. To jest jakby filtr oleju z metalicznych drobin. Nieraz po wykręceniu go ukazuje się piękna rzeźba z opiłków

Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-17, 23:04
autor: Wojtek
Jaka świeca? Jak macie dawać takie rady to nic nie piszcie. Korek musi być z prawdziwego zdarzenia z uszczelką miedzianą. Magnes przyciąga metalowe opiłki z kół zębatych, które usuwamy przy zmianie oleju. Uszczelnienie gwintu taśmą teflonową czy innymi sposobami dopuszczalne ale bez przesady.
Re: Szpilki rozwalony gwit w kraterach ;/
: 2008-10-18, 09:24
autor: adasiek185
Po prostu Wojtek. Stara świecie uciąć i wkrecić. Będzie 3mało. Wiem że ciągnie tu wt ale to może być rozwiązanie tymczasowe, na pewno lepsze niż pół tuby silikonu