"Nowy" silnik, dziwny zapłon.
: 2009-06-09, 13:28
Witajcie,
Kupiłem sobie ostatnio "nowy" silniczek do mojej b3ki. Pierwsze oględziny wskazują, że może być niezły. Oryginalny hermetyk, nie ma śladów rozpoławiania, wszystko jak fabryka przykazała. Wielokliny kopnika i zmiany biegów dziewicze. Podobno chodził jako napęd dmuchawy do paleniska u jakiegoś kowala. Tłok i cylinder śliczne. Kompresja taka że ledwo przekręcam ręką za koło magnesowe.
Kupiłem rychło w czas bo wczoraj wiesia się na mnie obraziła na drodze i silnik stanął dęba. (miał prawo- dzwonił już jak ruski budzik). Grzecznie wróciliśmy na sznureczku za ojca samochodem do garażu.
Dobra koniec chwalenia się
Po zdjęciu koła magnesowego z nowego zakupu zobaczyłem, że zapłon mam całkiem inny niż w drugim silniku. Pytanie co to jest i ile ma lat
. Na kole magnesowym wybite mam 1965. Kartery oba numerki 485 i na jednym duże Z.
Tu są niestety słabe fotki tego zapłonu.
http://img32.imageshack.us/img32/5467/pic0014f.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2580/pic0015v.jpg
Pytanko, czy da się przełożyć kompletny "niski" zapłon zamiast tego razem z podstawą? Jeśli nie to czy cewki są wymienne między nimi?
Dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam
Kuszman.
Kupiłem sobie ostatnio "nowy" silniczek do mojej b3ki. Pierwsze oględziny wskazują, że może być niezły. Oryginalny hermetyk, nie ma śladów rozpoławiania, wszystko jak fabryka przykazała. Wielokliny kopnika i zmiany biegów dziewicze. Podobno chodził jako napęd dmuchawy do paleniska u jakiegoś kowala. Tłok i cylinder śliczne. Kompresja taka że ledwo przekręcam ręką za koło magnesowe.
Kupiłem rychło w czas bo wczoraj wiesia się na mnie obraziła na drodze i silnik stanął dęba. (miał prawo- dzwonił już jak ruski budzik). Grzecznie wróciliśmy na sznureczku za ojca samochodem do garażu.
Dobra koniec chwalenia się

Po zdjęciu koła magnesowego z nowego zakupu zobaczyłem, że zapłon mam całkiem inny niż w drugim silniku. Pytanie co to jest i ile ma lat

Tu są niestety słabe fotki tego zapłonu.
http://img32.imageshack.us/img32/5467/pic0014f.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/2580/pic0015v.jpg
Pytanko, czy da się przełożyć kompletny "niski" zapłon zamiast tego razem z podstawą? Jeśli nie to czy cewki są wymienne między nimi?
Dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam
Kuszman.