wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
hej.
Taka wątpliwość: czy w 1962 były w ogóle "płytkie" zapłony?
Jeżeli nie - to czym, poza karterami i zapłonem - różni się taki silnik? Wał jest taki sam/pasuje?
Jak wygląda eksploatacyjnie różnica między nimi? Któryś jest bardziej awaryjny, trudniejszy w regulacji i obsłudze? Dostępność części, jak się domyślam, raczej na korzyść tego nowszego, siłą rzeczy. Nigdy nie miałem silnika z głębokim zapłonem, nawet nie wiem dobrze jak taki zapłon wygląda, a naszło mnie, że jeżeli w 1962 roku nie było w ogóle płytkich zapłonów, to ja zupełnie niepotrzebnie szukam takich karterów do Sarny...Silnik, z którym kupiłem Sarnę, miał płytki zapłon, ale kto powiedział, że tak było oryginalnie? Z tabliczki można wyczytać, że silnik to S01-Z*, gdzie * oznacza najprawdopodobniej 2 - niestety tabliczka nie jest aż tak czytelna, żeby stwierdzić to ze zdjęcia na 100%.
Sami zobaczcie: http://picasaweb.google.pl/kuba.lacki/S ... 4569578370
--
pzdr
y
Taka wątpliwość: czy w 1962 były w ogóle "płytkie" zapłony?
Jeżeli nie - to czym, poza karterami i zapłonem - różni się taki silnik? Wał jest taki sam/pasuje?
Jak wygląda eksploatacyjnie różnica między nimi? Któryś jest bardziej awaryjny, trudniejszy w regulacji i obsłudze? Dostępność części, jak się domyślam, raczej na korzyść tego nowszego, siłą rzeczy. Nigdy nie miałem silnika z głębokim zapłonem, nawet nie wiem dobrze jak taki zapłon wygląda, a naszło mnie, że jeżeli w 1962 roku nie było w ogóle płytkich zapłonów, to ja zupełnie niepotrzebnie szukam takich karterów do Sarny...Silnik, z którym kupiłem Sarnę, miał płytki zapłon, ale kto powiedział, że tak było oryginalnie? Z tabliczki można wyczytać, że silnik to S01-Z*, gdzie * oznacza najprawdopodobniej 2 - niestety tabliczka nie jest aż tak czytelna, żeby stwierdzić to ze zdjęcia na 100%.
Sami zobaczcie: http://picasaweb.google.pl/kuba.lacki/S ... 4569578370
--
pzdr
y
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
62 to głęboki zapłon(31-05), płytkiego wtedy nie było, dopiero wprowadzili go w 1967. Trudno do niego o dobry przerywacz a cewki świetlno-ładowaniowe ta masakra. Ja podpisuję się rękami i nogami pod 31-06(płytkim).
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:59
- GG: 1046705
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Kupiłem ostatnio taki silniczek do mojej b3ki. Wiem, że mało zgodny z oryginałem, bo powinienem mieć płytki zapłon, ale jest w bardzo fajnym stanie. Z zewnątrz nie odróżni płytkiego od głębokiego.
Zdjęcia głębokiego dałem w tym temacie http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=57&t=4907. Wtedy jeszcze nie miałem cewek świetlno-ładujących.
Do zalet niewątpliwie można zaliczyć fakt, że da się wymienić kondensator bez ruszania zapłonu całego i ponownej regulacji.
Cewki dostałem bez problemu większego na alledrogo. Ostatnio widziałem nawet takie nowe w sklepie ze starych zapasów. Przerywacz do dostania od ręki, w niezłym wykonaniu. (prosisz do WFMki).
I co najfajniejsze. Wg mnie ten silnik ma lepszy "dół" dzięki zastosowaniu pełnego (cięższego) koła magnesowego. Przyjemnie się na nim jeździ.
Zdjęcia głębokiego dałem w tym temacie http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=57&t=4907. Wtedy jeszcze nie miałem cewek świetlno-ładujących.
Do zalet niewątpliwie można zaliczyć fakt, że da się wymienić kondensator bez ruszania zapłonu całego i ponownej regulacji.
Cewki dostałem bez problemu większego na alledrogo. Ostatnio widziałem nawet takie nowe w sklepie ze starych zapasów. Przerywacz do dostania od ręki, w niezłym wykonaniu. (prosisz do WFMki).
I co najfajniejsze. Wg mnie ten silnik ma lepszy "dół" dzięki zastosowaniu pełnego (cięższego) koła magnesowego. Przyjemnie się na nim jeździ.
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Witaj,
Kupiłeś nowy przerywacz ?
Jak z jego wykonaniem ?
Pozdro
Kupiłeś nowy przerywacz ?
Jak z jego wykonaniem ?
Pozdro
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Powinieneś mieć zwykły silnik od WSK M06-Z(2)yahoo pisze:hej.
Taka wątpliwość: czy w 1962 były w ogóle "płytkie" zapłony?
Jeżeli nie - to czym, poza karterami i zapłonem - różni się taki silnik? Wał jest taki sam/pasuje?
Jak wygląda eksploatacyjnie różnica między nimi? Któryś jest bardziej awaryjny, trudniejszy w regulacji i obsłudze? Dostępność części, jak się domyślam, raczej na korzyść tego nowszego, siłą rzeczy. Nigdy nie miałem silnika z głębokim zapłonem, nawet nie wiem dobrze jak taki zapłon wygląda, a naszło mnie, że jeżeli w 1962 roku nie było w ogóle płytkich zapłonów, to ja zupełnie niepotrzebnie szukam takich karterów do Sarny...Silnik, z którym kupiłem Sarnę, miał płytki zapłon, ale kto powiedział, że tak było oryginalnie? Z tabliczki można wyczytać, że silnik to S01-Z*, gdzie * oznacza najprawdopodobniej 2 - niestety tabliczka nie jest aż tak czytelna, żeby stwierdzić to ze zdjęcia na 100%.
Sami zobaczcie: http://picasaweb.google.pl/kuba.lacki/S ... 4569578370
--
pzdr
y
Tutaj jest trochę o tym napisane, ponieważ jednostką napędową WSK-M06-64 był przez pewien okres czasu silnik który odziedziczyła po M06-Z
--->
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=9&t=147&start=60
Części do zapłonu 31-05 można dostać bez problemu, popostu zawsze pytaj o zapłon do WFM i po sprawie, niewiem jak z cewkami ale zawsze z tego co wiem pojawiają się często na allegro.
pzdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Może i jest dużo ale znajdź sprawne cewki świetlno-ładwaniowe albo przerywacz... Jak przerywacze do 31-06 da się dopasować i długo na nich pojeździć tak te do 31-05 to porażka stulecia.Części do zapłonu 31-05 można dostać bez problemu, popostu zawsze pytaj o zapłon do WFM i po sprawie, niewiem jak z cewkami ale zawsze z tego co wiem pojawiają się często na allegro.
pzdr.
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Sory, wprowadziłem Cię trochę w błąd, w Sarence jednostką napędową jest silnik S01-Z2S,więc tutaj silnik powinien być taki jak w M06-L, a zatem dół silnika taki sam jak w WFM, lecz kanały większe pod cylinder od WSK,
Z "Świata motocykli" 4/97':
WSK MR15 Sarenka
W zakresie produkcji sprzętu wyczynowo-rajdowego WSK nie kontynuowała prac prowadzonych w WFM i Centralnuym Ośrodku Doświadczalnym PZMot. Powstała własna oryginalna konstrukcja klasy 125 ccm- legendarna MR15 Sarenka, która wjechała na trasy rajdów w 1962r Pierwsza seria Sarenki (nie licząc egzemplarzy prototypowych i próbnych) liczyła 46 sztuk (1962r) a druga 25 sztuk (1966r), Był to motocykl rajdowy z otwartą ramą grzbietową soawaną z dwóch symetrycznych wytłoczek, spokrewniony z przygotowywanym modelem użytkowym (który nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji). Rajdowe Sarenki pierwszej seri były wyposażone w trzybiegowe silniki S01Z2S o pojemności 125ccm3 i mocy 7KM, podwieszane od przodu na wieszaku z rurki stalowej. Użytkowa sarenka miała być wyposażona w 4 biegowy silnik Delfin o mocy 9KM z tylnym mocowaniem (który także nie wszedł do seryjnej produkcji)
Na zdjęciach można wyraźnie spostrzec że są jest to silnik taki sam jak w M06-L, tzn kartery WFM'kowe lecz kanały powiększone pod cylinder kwadratowy, wg, mnie była jeszcze jedna różnica takich karterów z wfmkowskimi, mianowicie ten od L miał jeden wypust na kable z Zapłonu lecz szerszy a nie tak jak w późniejszych WFM i WSK wypust na kilka dziur na kable. Ale to tylko domniemania.
Z "Świata motocykli" 4/97':
WSK MR15 Sarenka
W zakresie produkcji sprzętu wyczynowo-rajdowego WSK nie kontynuowała prac prowadzonych w WFM i Centralnuym Ośrodku Doświadczalnym PZMot. Powstała własna oryginalna konstrukcja klasy 125 ccm- legendarna MR15 Sarenka, która wjechała na trasy rajdów w 1962r Pierwsza seria Sarenki (nie licząc egzemplarzy prototypowych i próbnych) liczyła 46 sztuk (1962r) a druga 25 sztuk (1966r), Był to motocykl rajdowy z otwartą ramą grzbietową soawaną z dwóch symetrycznych wytłoczek, spokrewniony z przygotowywanym modelem użytkowym (który nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji). Rajdowe Sarenki pierwszej seri były wyposażone w trzybiegowe silniki S01Z2S o pojemności 125ccm3 i mocy 7KM, podwieszane od przodu na wieszaku z rurki stalowej. Użytkowa sarenka miała być wyposażona w 4 biegowy silnik Delfin o mocy 9KM z tylnym mocowaniem (który także nie wszedł do seryjnej produkcji)
Na zdjęciach można wyraźnie spostrzec że są jest to silnik taki sam jak w M06-L, tzn kartery WFM'kowe lecz kanały powiększone pod cylinder kwadratowy, wg, mnie była jeszcze jedna różnica takich karterów z wfmkowskimi, mianowicie ten od L miał jeden wypust na kable z Zapłonu lecz szerszy a nie tak jak w późniejszych WFM i WSK wypust na kilka dziur na kable. Ale to tylko domniemania.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2008-10-02, 15:59
- GG: 1046705
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Co do opinii o współczesnych przerywaczach do wfm, to się nie zgodzę. Kupiłem nowy i działa pięknie. Jedyna modyfikacja polegała na dopasowaniu średnicy otworu pod ośkę. Przerywacz chodził za ciasno ale parę minut z pilniczkiem i już mam na nim zrobione ponad 600km bez dotykania w międzyczasie.
Ten co kupiłem ma ślizgacz i mocowanie na ośkę zrobione z brązowego tworzywa. W sklepie gdzie kupowałem było kilka rodzajów. Wziąłem ten najdroższy (na oko najlepiej wykonany) za jakieś 8 czy 9zł.
Ten co kupiłem ma ślizgacz i mocowanie na ośkę zrobione z brązowego tworzywa. W sklepie gdzie kupowałem było kilka rodzajów. Wziąłem ten najdroższy (na oko najlepiej wykonany) za jakieś 8 czy 9zł.
Przerywacz jak wyżej. Cewki kupiłem na allegro bez problemu. (50zł z przesyłką za cały kompletny zapłon-sprawny). Dziś w sklepie na Brzeskiej w Warszawie widziałem, że mają oryginalne takie ceweczki w cenie około 40zł.Wężu pisze:Może i jest dużo ale znajdź sprawne cewki świetlno-ładwaniowe albo przerywacz... Jak przerywacze do 31-06 da się dopasować i długo na nich pojeździć tak te do 31-05 to porażka stulecia.Części do zapłonu 31-05 można dostać bez problemu, popostu zawsze pytaj o zapłon do WFM i po sprawie, niewiem jak z cewkami ale zawsze z tego co wiem pojawiają się często na allegro.
pzdr.
- yahoo
- Posty: 118
- Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Nie mogę powiedzieć, żebym był jakoś dużo mądrzejszy ;)WSK pisze:Sory, wprowadziłem Cię trochę w błąd, w Sarence jednostką napędową jest silnik S01-Z2S,więc tutaj silnik powinien być taki jak w M06-L, a zatem dół silnika taki sam jak w WFM, lecz kanały większe pod cylinder od WSK,
W mojej Sarnie były kartery "płytkie". Patrzę na Sarnę Macieja Hyły, o której mniemam, że jest całkowicie oryginalna - i z jej zapłonu wychodzą trzy przewody:
Kartery moje, wueskowe, z ostatniego wypustu: Kartery w Sarnie Macieja Hyły: Wydaje się, że kształty kanałów na odlewie bloku silnika są różne. Cylinder mam, o ile się wyznaję, zwykły wueskowy. Czy kanały w karterach pod starszy typ zapłonu podejdą pod kanały w cylindrze? Czy wał jest taki sam?
Generalnie sprawa sprowadza się do tego, że od dłuższego czasu bezskutecznie poszukuję nowych karterów na płytki zapłon, ale takich bez nadlewu na śrubę spustową skrzyni korbowej - a tu może się okazać, że powinienem szukać jeszcze starszych, które akuratnie (nowe) namierzyłem ;) Ale jak ma to się skończyć szukaniem także cylindra, to wolę nowsze ;)
--
pzdr
y
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
Wiedziałem, że Stary gdzieś zamieścił temat z dogłębnymi różnicami a oto ten temat:
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=57 ... wfm#p43047
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=57 ... wfm#p43047
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości