wsk 125 '62. Zapłon płytki, czy głęboki?
: 2009-10-14, 00:17
hej.
Taka wątpliwość: czy w 1962 były w ogóle "płytkie" zapłony?
Jeżeli nie - to czym, poza karterami i zapłonem - różni się taki silnik? Wał jest taki sam/pasuje?
Jak wygląda eksploatacyjnie różnica między nimi? Któryś jest bardziej awaryjny, trudniejszy w regulacji i obsłudze? Dostępność części, jak się domyślam, raczej na korzyść tego nowszego, siłą rzeczy. Nigdy nie miałem silnika z głębokim zapłonem, nawet nie wiem dobrze jak taki zapłon wygląda, a naszło mnie, że jeżeli w 1962 roku nie było w ogóle płytkich zapłonów, to ja zupełnie niepotrzebnie szukam takich karterów do Sarny...Silnik, z którym kupiłem Sarnę, miał płytki zapłon, ale kto powiedział, że tak było oryginalnie? Z tabliczki można wyczytać, że silnik to S01-Z*, gdzie * oznacza najprawdopodobniej 2 - niestety tabliczka nie jest aż tak czytelna, żeby stwierdzić to ze zdjęcia na 100%.
Sami zobaczcie: http://picasaweb.google.pl/kuba.lacki/S ... 4569578370
--
pzdr
y
Taka wątpliwość: czy w 1962 były w ogóle "płytkie" zapłony?
Jeżeli nie - to czym, poza karterami i zapłonem - różni się taki silnik? Wał jest taki sam/pasuje?
Jak wygląda eksploatacyjnie różnica między nimi? Któryś jest bardziej awaryjny, trudniejszy w regulacji i obsłudze? Dostępność części, jak się domyślam, raczej na korzyść tego nowszego, siłą rzeczy. Nigdy nie miałem silnika z głębokim zapłonem, nawet nie wiem dobrze jak taki zapłon wygląda, a naszło mnie, że jeżeli w 1962 roku nie było w ogóle płytkich zapłonów, to ja zupełnie niepotrzebnie szukam takich karterów do Sarny...Silnik, z którym kupiłem Sarnę, miał płytki zapłon, ale kto powiedział, że tak było oryginalnie? Z tabliczki można wyczytać, że silnik to S01-Z*, gdzie * oznacza najprawdopodobniej 2 - niestety tabliczka nie jest aż tak czytelna, żeby stwierdzić to ze zdjęcia na 100%.
Sami zobaczcie: http://picasaweb.google.pl/kuba.lacki/S ... 4569578370
--
pzdr
y