1angel pisze:No i nie przyczepił się nikt do tego mokrego wału...
zostawiliśmy to specjalnie dla ciebie

Tak, to prawda.
1.Odkręcamy tłumik i kolanko
2.odkręcamy gaźnik
3.odkręcamy dekiel od strony zapłonu
4.odkręcamy zębatkę przednią napędową, polozuwujemy tylne koło, tak aby zdjąć łańcuch z zębatek (UWAGA!: przy zdejmowaniu zębatki przedniej nie urywaj aluminium które będzie Ci przeszkaszać. Bo wielu kutasów to urywa, aby mieć łatwy dostęp do zębatki!! Więc ostrożnie i z cierpliwością)
5.Odkręcamy silnik (4 śruby, 2 z przodu i 2 schowane z tyłu)
6.wyjmujemy go i kładziemy na jakiś szmatach
7.spuszczamy olej (poprzez odkręcenie dekla olejowego)
8.odkręcamy i zdejmujemy głowicę
9.zdejmujemy cylinder (jak nie chce zejść to rozkręć kartery!)
-pamiętaj o wszystkich śrubach (jedna jest ukryta pod zapłonem, druga koło zębatki napędowej)
10.cylinder powinien zejść (można pomagać sobie tylko drewnem! Nie uderza i nie podwadzaj o żeberka, bo są kruche!!!)
11.wyjmujemy zabezpieczenia ze sworznia i wyjmujemy sworzeń i tłok
12.ściągamy koło magnesowe TYLKO ŚCIĄGACZEM (koszt ściągacza ok.10zł) Wielu niedorozwiniętych ćwoków magneto ściąga młotkiem, kluczem lub śrubokrętem!!!
13.można wyjąć zapłon, ale nie trzeba (jak chcesz przeczyścić to wyjmij)
14.rozpoławiamy kartery (możemy pomagać sobie drewnianymi klinami), w razie problemów można wybić tulejki centrujące kartery.
Silnik już rozebrany - nie pogub drobnych części!!!!!!
15.sprawdzamy czy na wałku pośrednim tryb pośredni (ten najmniejszy) czy nie ściąga się lekko z wałka, jak schodzi leciutko to trzeba kupić nowy tryb.
16.obejrzyj dokładnie skrzynię czy nie jest zniszczona.
17.sprawdź zmieniacz biegów czy jest ok.
18.rozbierz sprzęgło i je odkręć.
19.ściągnij zębatkę sprzęgłową z wału (uważaj, aby nie zniszczyć kartera!)
20.teraz wyjmij całe sprzęgło
21.sprawdź stan zębatek sprzęgłowych
22.wyjmij wał korbowy
23.sprawdź stan wału - czy miejsca na kliny są dobre, czy czopy nie są przestawione, sprawdź luzy korbowodu.
I narazie to koniec. Jak kupisz kilka części to napisze Ci jak złożyć silnik:
Musisz kupić to:
-łańcuszek sprzęgłowy - oryginalny (rzemiosło to chu...ostwo) - mogę Ci załatwić oryginała
-wytoczyć z brązu samosmarnego tulejkę korbowodu i tulejki wałka pośredniego (nie kupuj ich w sklepie! NIGDY!), prawa tulejka wałka ma być nieco dłuższa od oryginału. Wewnątrz tulejek biegów musisz zrobić 2 nacięcia, bo tam musi docierać olej.
-łóżyska - wszystkie. Na wał 4 sztuki, na wałek zdawczy i na wałek główny - razem 6 sztuk. Nie kupuj tandet! Kup tylko łożyska firmy SKF z luzem C3 - jak chcesz wiedzieć gdzie takie kupić to pisz na maila to Ci powiem.
-sworzeń tłokowy
-simmeringi - 2 na wał korbowy i jeden na wałek zdawczy
-oringi - na oś zmiany biegów i oś startera
-segery - zabezpieczenia sworznia tłokowego 2 sztuki - najlepiej takie jak zakrzywiony drut, 2 na wał i jeden na przed łożysko wałka głównego
-kabel do świecy - wysokiego napięcia. Najlepiej jakiś dobry np. firmy BOSCH na allegro można taki kupić przezroczysty
-świeca z krótkim gwintem
-uszczelek nie kupuj papierowych w sklepie! To najgorsze dziadostwo! Jak chcesz to mogę Ci załatwić komplet uszczelek olejoodpornych - jak by co to pisz na maila. Można też kombinować przy użyciu hermetyka, ale nic nie mówię, bo tego nie stosuję.
-tarcze sprzęgłowe - komplet
Czy coś jeszcze?
Jak na razie to chyba tyle, jak to kupisz to daj znać to Ci napisze co robić dalej.
PS: sprawdź, czy w nakrętce wlewu oleju jest szczelna dziurka, bo w razie jej braku, lub jeśli jest zatkana - musi być i już! Jeśli jest zatkana to będzie Ci pękał simmering na wałku zdawczym i olej będzie lał się cholernie bardzo!