Strona 3 z 4

: 2007-03-07, 07:32
autor: irek
Oki sprawdziłem, jest. Będe zamiawiał, tylko musze wiedzieć czemu w WSK był tylko jeden pierścień chromowany (górny), czemu tylko jeden a nie obydwa, no i czemu w ogóle był. Jest mi to potrzebne bo nie wiem ile jakich zamówić.

: 2007-03-07, 08:34
autor: andi
Dobrze że jesteś taki dociekliwy! ale na Twoje pytanie tak naprawdę już nikt nie odpowie z całkowitą pewnością .
Mogę powiedzieć tylko tyle , że w tamtych czasach przy tamtych jakościach oleju i benzyny , zatarte pierścienie na tłoku to była normalka .
Oryginalne pierścienie produkowane w tamtych czasach to był naprawdę chłam , pamiętam że był problem założyć je na tłok , kupowało się więcej bo nigdy nie udało się założyć ich nie łamiąc choć jednego .
Zakładaj oba chromowane do tego dobry olej do benzynki i nie zastanawiaj się więcej nad tym .

: 2007-03-07, 15:15
autor: ŻbiKu
Dobra sprawa Sobi z tym sklepem, do którego dałeś link. Widze że od razu w komplecie jeden pierścień chromowany (oznaczenie CR) ?

: 2007-03-07, 22:20
autor: irek
andi pisze:Dobrze że jesteś taki dociekliwy! ale na Twoje pytanie tak naprawdę już nikt nie odpowie z całkowitą pewnością .
Mogę powiedzieć tylko tyle , że w tamtych czasach przy tamtych jakościach oleju i benzyny , zatarte pierścienie na tłoku to była normalka .
Tak własnie myślałem, że nie otrzymam odpowiedzi dlaczego jeden, no ale bajka. Teraz wiem, że pierścienie chromowane są jednak lepsze od zwykłych i to bezapelacyjnie.

Dla nie zorientowanych powtórze, że zmniejszają one tarcie, przez co spada temperatura silnika, zwiększa się moment obrotowy i moc (nie znacznie ale zawsze coś), cylinder sie tak szybko nie zużywa i to chyba tyle. Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie.
Pozdrawiam

: 2007-03-07, 22:27
autor: RaPi
puma pisze:Dla nie zorientowanych powtórze, że zmniejszają one tarcie, przez co spada temperatura silnika, zwiększa się moment obrotowy i moc (nie znacznie ale zawsze coś), cylinder sie tak szybko nie zużywa i to chyba tyle. Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie.
Pozdrawiam
Zgodzam sie ale nie do końca, w współczesnych 2t pierścienie chromowe stosuje sie do cylindrów w nikasilu, do zwyklych cylindrów idą pierścienie żeliwne(oczywiście są wyjątki), pierścienie chromowe są twardsze-daja wiecej mocy ale i cylinder zużywa się szybciej

: 2007-03-07, 22:48
autor: irek
Sory RaPi ale ja bym sie kłócił tutaj. Owszem są twardsze ale jednocześnie zmniejszają tarcie więc moim zdaniem zużycie cylindra pozostaje na podobnym poziomie a co najwyżej minimalnie zmniejsza się jego żywotność, przynajmniej ja tak uważam.

: 2007-03-07, 23:51
autor: RaPi
Chodzi o to ze w zwykłych żeliwnych pierścieniach masz tzw "pory" (takie mikrodziurki) gdzie znajduje sie olej, pierścienie chromowe są gładsze i bardziej przylegają do cylindra - za tą teorie głowy sobie uciąć nie daje ale tak mi sie wydaje. Co do tego że pierścienie chromowe zużywają szybciej cylinder żeliwny nie mam wątpliwości, nie wiem o ile zwiększa to zużycie ale na pewno coś takiego jest.

: 2007-03-08, 00:05
autor: irek
No teraz to sie mogę zgodzić, możesz mieć racje z tym co napisałeś, ale sądzę, że to minimalna różnica.

: 2007-03-08, 00:10
autor: RaPi
Własnie nie taka mała, jak chciałem kupić pierścienie w hurtowni chromowane do sportowego silnika w żeliwnym cylindrem to pogadałem sobie z kolesiem i mi mówił ze juz były takie praktyki ale ze to długo nie pochodzi, W wsk nie ma az takich obrotów i silnik nie jest az taki wyżyłowany więc nie ma wielkich przeciwwskazań aby założyć sobie 2 chromowe pierścienie

: 2007-03-08, 15:01
autor: Xabingo
Chwilka... czyli najlepsze są żeliwne do wyżyłowanych silników?

: 2007-03-08, 20:56
autor: irek
Raczej właśnie chromowane, tylko jesli RaPi ma racje to też będzie zależało od cylindra.

: 2007-03-13, 10:38
autor: mafioza
Czyli są lepsze pierścionki chromowane czy nie?

: 2007-03-13, 18:16
autor: irek
Lepsze są chromowane i to bezapelacyjnie. Jeśli jest możliwość wyboru to zakładać tylko chromowane. A powody i zalety chromowanych pierścieni są już wypisane wyżej.

: 2007-03-19, 21:02
autor: Endriu
Ja kupiłem sobie pierścienie chromowane do wsk. Były one droższe od zwykłych prawie o połowę, ale moim zdaniem są lepsze.

: 2007-03-26, 15:31
autor: irek
Właśnie przed chwilką zamówiłem sobie pierścienie chromowane z Primy. Podam wam numer na hurtownie do nich: 6598120. Numer podaje dlatego, że wszędzie indziej z tumanami sie nie dogada. To mi już mówiło dwóch gości ze sklepów i hurtowni którzy u nich zamawiają. Dzwońcie pod ten numer, tam zastaniecie kogoś kompetentnego. Pierścienie chromowane u nich kosztują 3 zł za sztukę. Ja zamówiłem sobie 4 sztuki. Wysyłają mi za pobraniem i wynosi mnie to 12 za przesyłkę plus pierścienie. Jak dostane je już do domu to wam napisze jak wyglądają itp. zdjęć raczej nie zrobię bo mam aparat tylko w telefonie, ale jeśli by w miarę dobrze wyszły to wrzucę na forum.

: 2007-03-26, 15:35
autor: ŻbiKu
Badz tak miły i kierunkowy jeszcze podaj ;)

Czyli jednak zakładasz do 175 dwa pierścionki chrom? Ja jak będę zmieniał to chyba zostane przy oryginalej kombinacji 1chrom, 1 normalny..

: 2007-03-26, 15:56
autor: irek
Kierunkowy to 0-42 no i numer przypominam 6598120.

Tak, zakładam dwa pierścienie chromowane. Zastanawiałem sie czy nie założyć zgodnie z oryginałem ale zamówiłem 4 chromowane, bez żeliwnych no więc już sprawa jasna. Tak na marginesie to jak sie zamawia na hurtownie to mają pakowane po 50 sztuk w rulonie ale nie o tym chciałem pisać. Konkretnie mi chodzi, że dla osób prywatnych mają pakowane po 2 sztuki w pudełku, jeden żeliwny i jeden chromowany, czyli nawet wiedzą jak było w silniku oryginalnie. ale nie ma problemu z zamówieniem sobie tak jak ja tylko chromowanych.

: 2007-03-26, 16:05
autor: Firewall
Posłuże się zdjęciem z Allegro, aby zobrazować jak wygląda pierścień chromowany, a jak zwykły.

: 2007-03-26, 18:19
autor: Sobi
Ten z fotki to troche już przejechał. I jak, jednak dorabiane lesze co :-) Uparciuchy :P

: 2007-03-26, 18:21
autor: RaPi
Myślę, że śmiało można montować 2 pierścienie chromowane do wsk, kiedyś były kiepskie oleje i mogly mieć zły wpływ takie pierścienie, ale dzisiaj nie ma chyba wielkich przeciwwskazań, o których pisałem wcześniej.