Strona 1 z 1

Jakie pierścienie?

: 2008-05-09, 19:58
autor: gabste
Witam mam problem z pierścieniami mianowicie...
Składam silnik do mojej wsk 175 na oryginalnych częściach ... kupiłem ostatnio nowy tłok i pierścienie (nominał) ale jest mały problem. Fabrycznie był montowany pierwszy chromowany a drugi zwykły - czarny.
Mam dwa chromowane i tu pojawia się pytanie czy mogę dać dwa chromowane....(motor nie straci na osiągach albo na kompresji???) czy też kupić dzisiejszej produkcji pierścień i wymieszać stare-nowe z dzisiejszym wyrobem????
Jaka jest wasze zdanie plis pomóżcie :/

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-09, 20:19
autor: qwert45
Wsadz dwa chromowane, nie powinno zaszkodzić.

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-09, 22:07
autor: Brat
tzn wiesz chromowany pierścień jest twardszy niż tuleja w cylindrze wiec to będzie tak jakby "cylinder sie będzie docierał do pierścienia, a nie tak jak są zwykle pierścienie czyli : pierścień do cylindra"

wiec wybór należy, jak ja bym miał zakładać to mojego silnika bym założył 1 chromowany i 1 zwykły chociażby sklepowy ( prywaciarski) bo tak 2 chromowane to nie wiem co będzie jak by mogły być 2 chromowane to by seryjnie do wsk zakładali dwa, wiec coś to musi znaczyć.

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-10, 00:50
autor: ŻbiKu
Teoretycznie 2 chromowane pierścienie spowodują większe tarcie (większe nagrzewanie się silnika), a także szybsze zużycie tulei cylindra. Jednak to tylko teoria, nie wiadomo czy faktycznie ta większa temperatura i zużycie będą odczuwalne w trakcie eksploatacji silnika. Osobiście polecam pierścienie z firmy PRIMA - sam zamawiałem komplet x2 z Łodzi i jestem zadowolony, na razie w tym sezonie zrobiłem na nich 400km.

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-10, 01:06
autor: Alien
Osobiście polecam pierścienie z firmy PRIMA - sam zamawiałem komplet x2 z Łodzi i jestem zadowolony, na razie w tym sezonie zrobiłem na nich 400km.
Tez słyszałem same superlatywy o łódzkiej Primie, ale kiedy ostatnim razem przeglądałem katalog to mieli tam pierścienie tylko do 125 :zdziwko: a teraz coś mi się nie chce ten katalog otworzyć, spróbuje jeszcze jutro. Dawno je kupowałeś?
Teoretycznie 2 chromowane pierścienie spowodują większe tarcie (większe nagrzewanie się silnika), a także szybsze zużycie tulei cylindra
Zgodzę się , ale tylko z druga częścią. Szybsze zużycie jest związene z większą twardością chromu od żeliwa - jednak tarcie będzie mniejsze. Pozdrawiam

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-10, 07:56
autor: gabste
Ok dziex ale walsnie znalazlem na allegro orginalne z łodzi to bede je kupowal :]

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-10, 10:40
autor: ŻbiKu
Alien mają do WSK175 ale pod hasłem SHL. Kupowałem je w grudniu. Przy rozmowie telefonicznej należy poprosić o przekierowanie do chyba magazynu/hurtowni, która wysyła przez Pocztę Polską, wtedy koszty są dużo mniejsze, bo sama PRIMA wysyła tylko kurierem, co jest bez sensu przy kilku pierścieniach.

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-10, 22:20
autor: gabste
Żbiku a masz jakiś link do tej firmy??

Re: Pierścienie ........

: 2008-05-10, 22:30
autor: Alien
Google -> hasło: "Prima Łódź"