Witam.
Potrzebuje zastosować w moim silniku WSK 175 następujące części
-wałek pośredniczący z=15 zamiast z=16
-kółko zdawcze z=27 zamiast z=26
-koło zębate II biegu z=19 i z=23
Prosiłbym o napisanie od jakich motocykli mógłbym dobrać te części.
Pozdrawiam bing17.
Od czego dobrać te elementy skrzyni biegów ??
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Od czego dobrać te elementy skrzyni biegów ??
bing, Ty nie czytałeś własnego tematu o najkrótszej skrzyni przecież tam wszystko jest napisane .
Wałek pośredni i tryb zdawczy od gazeli, a trybu od dwójki nie zmienisz jest wszędzie taki sam .
Jak będziesz pasował wodziki to zwróć uwagę na ich grubość były dwa rodzaje i nie są zamienne .
Był jeszcze trzeci rodzaj wodzików ale jest prawie niedostępny, zresztą nikomu ich nie polecam, nie były odkuwane .
Wałek pośredni i tryb zdawczy od gazeli, a trybu od dwójki nie zmienisz jest wszędzie taki sam .
Jak będziesz pasował wodziki to zwróć uwagę na ich grubość były dwa rodzaje i nie są zamienne .
Był jeszcze trzeci rodzaj wodzików ale jest prawie niedostępny, zresztą nikomu ich nie polecam, nie były odkuwane .
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: Od czego dobrać te elementy skrzyni biegów ??
Andi, co do zestawienia trybów: 27z -15z i 26z-16z to się zgodzę. Ale co do trybów od dwójki to nie zgodzę sie z Tobą.
Są dwa rodzaje :
23z pośr - 19z głów
22z pośr - 20z głów
Kiedyś pisałem Ci na ten temat. A zaczęło się to gdy rozebrałem silnik od gazeli i zobaczyłem tę różnice.
Są dwa rodzaje :
23z pośr - 19z głów
22z pośr - 20z głów
Kiedyś pisałem Ci na ten temat. A zaczęło się to gdy rozebrałem silnik od gazeli i zobaczyłem tę różnice.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Od czego dobrać te elementy skrzyni biegów ??
Mam całą torbę różnych gratów ze skrzyni biegów od wsk. Kiedyś robiłem porządki i układałem sobie tryby według rodzaju. Okazało się że wszystko było bardzo pomieszane i trudno było coś skompletować. Z kilkudziesięciu trybów złożyłem tylko jedną nadającą się do użytku skrzynię pośredni-zdawczy 16-26z pośredni-główny 22-20z. Tryby to jeszcze nie koniec układanki. Tryb 22z był przystosowany do wodzików o mniejszej grubości. Odchudzenie wodzika odpadało. Wybór padł na odpowiednie stoczenie trybu. Rowek prowadzący wodzik został poszerzony do 3,75mm po tyle samo z każdej strony. Został również pogłębiony nie pamiętam dokładnie o ile. Skrzynia o dziwo pracuje prawidłowo. Andi w swojej maszynie zastosowałeś tylko tryb zdawczy i wałek pośredni od gazeli? Wypadało by na to że jedynka i trójka jest dłuższa a dwójka krótka. Mylę się? Sam miałem kłopoty z dojściem do ładu i mieszały mi się ilości zębów. Wychodzi na to że po części można zmieniać przełożenia każdego biegu z osobna. Jeszcze jedna uwaga. Z moich pomiarów wychodzi że zdawczy 26z jest o 0,4mm szerszy od 27z. Doprowadziło to do tego że nie mogłem złożyć silnika, ponieważ nie chciała obracać się skrzynia. Więc zdawczy został profilaktycznie stoczony o 0,5mm dając ok.0,1mm luzu na wałku zdawczym.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Od czego dobrać te elementy skrzyni biegów ??
Zależy jeszcze jaki masz typ wodzików. Miałem ten sam problem ze zdawczym w W2A, po założeniu 27z był za blisko wodzika.
W silniku Kobuza tego problemu nie ma.
To prawda, jedynka i trójka jest wyraźnie dłuższa, dwójka krótka. Mi te przełożenia bardzo odpowiadają w porównaniu do starych. Modyfikację mam też wg. pomysłu Andiego, pośredni 16z, zdawczy 26Z, zębatka łańcucha napędowego 14z.
Prędkość przelotowa III biegu to 60km/h, maxymalna coś koło 80km/h? Prędkość podróżna IV biegu to bez problemu 90km/h. W połączeniu z modułem zapłonowym daje to całkowity zanik dziury w momencie obrotowym po wrzuceniu trójki, po jego odłączeniu silnik jest trochę mniej elastyczny na tym biegu.
W silniku Kobuza tego problemu nie ma.
To prawda, jedynka i trójka jest wyraźnie dłuższa, dwójka krótka. Mi te przełożenia bardzo odpowiadają w porównaniu do starych. Modyfikację mam też wg. pomysłu Andiego, pośredni 16z, zdawczy 26Z, zębatka łańcucha napędowego 14z.
Prędkość przelotowa III biegu to 60km/h, maxymalna coś koło 80km/h? Prędkość podróżna IV biegu to bez problemu 90km/h. W połączeniu z modułem zapłonowym daje to całkowity zanik dziury w momencie obrotowym po wrzuceniu trójki, po jego odłączeniu silnik jest trochę mniej elastyczny na tym biegu.
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Od czego dobrać te elementy skrzyni biegów ??
faktycznie pisałeś, sory kolego masz rację .master_26 pisze:Andi, co do zestawienia trybów: 27z -15z i 26z-16z to się zgodzę. Ale co do trybów od dwójki to nie zgodzę sie z Tobą.
Są dwa rodzaje :
23z pośr - 19z głów
22z pośr - 20z głów
Kiedyś pisałem Ci na ten temat. A zaczęło się to gdy rozebrałem silnik od gazeli i zobaczyłem tę różnice.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości