Pamiętaj, że jeśli nie chcesz wymieniać WSZYSTKICH kół zębatych, to zawse musisz je wymieniać parami, te o które się zazębiają, to ci zagwarantuje długie przebiegi. Standardowo skrzynia przy normalnej, turystycznej eksploatacji powinna wytrzymać 2 naprawy główne silnika.
Dzwoń do skutera i zapytaj się czy wszystkie części do skrzyni mają oryginalne, jeśli nie to zapytaj się o jakość tych rzemieślniczych. Napisz tu na forum co i jak, jestem ciekawy co mają do powiedzenia o częsciach do skrzyni

Jeśli masz kase a skrzynia jest w kiepskim stanie zalecam wymienić wszystko, wałki, koła zębate, tulejki brązowe (te zeskutera wyglądają w miare ok), wałek zmieniacza biegów itd. Jedyna trudnodostępna jako nowa część ze skrzyni to masznka zmieniająca biegi.
Co do wypadającego zabezp. to jest tylko i wyłącznie jego wina. Sporo dziejszych zabezpieczeń to cienki, zaokrąglony drucik z zagiętą końcówką z jednej strony. To jest straszny syf. Szukaj czegoś takiego jak w załączniku, jest grube i twarde, także w rowku siedzi jak należy.
Prowizoryczny rysunek: