Strona 2 z 2

Re: Tulejki karterów - wykonanie...?

: 2015-07-15, 21:03
autor: Merfi
Karlicek pisze:Skoro tulejki są dobre to raczej nie ma sensu ich wymieniać. Za to koniecznie zdystansuj skrzynię (na obu wałkach) uwzględniając grubość uszczelki.
I tak też zrobię ... uszczelka z gambitu 0,5 mm Ogólnie po złożeniu
z uszczelką luz osiowy w granicach 1,1 - 1,2 mm. Trzeba będzie
obadać z której strony dać podkładki i jakie grube co by zazębienie było dobre
i wodzik nie przycierał ... Jakieś sugestie Kamraty ?
Tak na marginesie nosek wodzika miał spory luz ... zaklepałem go i dodatkowo
napunktowałem ... troszku to pomogło ... nie chcę mocniej go zaklepywać gdyż
skutki mogą być wiadome ... Czy ten luz wpływa znacząco na jego działanie ?

Re: Tulejki karterów - wykonanie...?

: 2015-07-15, 21:19
autor: Karlicek
Wg. mnie najlepiej podłożyć pomiędzy koło 27z i tulejkę na wałku pośrednim i pomiędzy koło 15z a łożysko na wałku głównym. Wówczas zostaje maksymalnie zbliżona para zazębiająca pierwszy bieg.

Re: Tulejki karterów - wykonanie...?

: 2015-07-16, 10:39
autor: Merfi
Karlicek pisze:Wg. mnie najlepiej podłożyć pomiędzy koło 27z i tulejkę na wałku pośrednim i pomiędzy koło 15z a łożysko na wałku głównym. Wówczas zostaje maksymalnie zbliżona para zazębiająca pierwszy bieg.
Strzeliłem gafę i nie napisałem o jaki silnik chodzi ....
Składam fumkę czyli S01 ...
Fakt dział nie ten ....
Jednak temat tulejek zbliżony ...
Z tego co zauważyłem to tulejka od strony zębatki zdawczej
w nienagannym stanie ... z drugiej strony widać przytarcie od koła
pierwszego biegu ... Luz będę kasował do około 0,4 mm ...
W junaku robię skrzynię na 0,2 i hula aż miło ...