Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Jeżeli chcemy mieć starszą wersję skrzyni, trzeba założyć wałek zdawczy na 26Z w komplecie z wałkiem pośrednim , dlatego że koło zębate współpracujące z wałkiem zdawczym jest wyfrezowane bezpośrednio na tym wałku, ma ono o jeden ząb więcej niż koło na nowszym wałku .
rozwiązanie jest jedno trzeba szukać takich części na Allegro lub u kolegów, na pewno taką skrzynię miały Gazele oraz Shl-ki 4 biegowe z silnikiem wiatr .
rozwiązanie jest jedno trzeba szukać takich części na Allegro lub u kolegów, na pewno taką skrzynię miały Gazele oraz Shl-ki 4 biegowe z silnikiem wiatr .
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
i właśnie tego w tej chwili nie mogę Ci powiedzieć , moja pamięć jest też zawodna w takich sprawach, nasuwa mi się na myśl ilość 16 lub 17, ale głowy za to nie dam.
będę mógł Ci odpowiedzieć dopiero po wizycie w moim garage .
edit.
no i byłem - pomyliłem się , tryb w wersji starszej ma 16 zębów zaś w nowszej 15 zębów.
czyli starszy komplet to odpowiednio 16Z ==26Z oraz nowszy 15Z==27Z
pozdrawiam serdecznie .
będę mógł Ci odpowiedzieć dopiero po wizycie w moim garage .
edit.
no i byłem - pomyliłem się , tryb w wersji starszej ma 16 zębów zaś w nowszej 15 zębów.
czyli starszy komplet to odpowiednio 16Z ==26Z oraz nowszy 15Z==27Z
pozdrawiam serdecznie .
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re:
Panowie, zgodzę się z wami, że w pierwszych silnikach 175, tryb zdawczy miął (26z) i z nim zazębiający na wałku pośrednim (16z).andi pisze:i właśnie tego w tej chwili nie mogę Ci powiedzieć , moja pamięć jest też zawodna w takich sprawach, nasuwa mi się na myśl ilość 16 lub 17, ale głowy za to nie dam.
będę mógł Ci odpowiedzieć dopiero po wizycie w moim garage .
edit.
no i byłem - pomyliłem się , tryb w wersji starszej ma 16 zębów zaś w nowszej 15 zębów.
czyli starszy komplet to odpowiednio 16Z ==26Z oraz nowszy 15Z==27Z
pozdrawiam serdecznie .
Ale też było inne przełożenie na trybach:
Pierwsze silniki:
tryb II biegu na wałku głównym 20z
tryb II biegu na wałku pośrednim 22z
nowsze silniki
tryb II biegu na wałku głównym 19z
tryb II biegu na wałku pośrednim 23z
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
To zestawienie które opisałeś pochodzi z tej samej skrzyni, ta zebatka 23 zęby jest od włączania 3 i 4 biegu , albo masz całkowicie rozłożone wałki i pomyliłeś sie przy zakładaniu albo już wcześniej ktoś to zrobił .
porównaj dwie zębatki (22 i 23 z) z bocznymi kłami zazębiającymi, jedne powinny być węższe ( 3-4 bieg) a w drugiej szersze(1-2 bieg) jeżeli je zamienimy miejscami nie będzie zazębiać się 4 bieg , kły są za szerokie w stosunku do otworów w zębatce zdawczej .
Jeżeli masz inaczej opisz to dokładnie jak wygląda u Ciebie Choinka z zębatek na poszczególnych wałkach.
Czekam z niecierpliwością na Twój opis
Twój post nasunął mi pewien pomysł ale najpierw muszę to wyliczyć i sprawdzić czy jest wykonalne .
porównaj dwie zębatki (22 i 23 z) z bocznymi kłami zazębiającymi, jedne powinny być węższe ( 3-4 bieg) a w drugiej szersze(1-2 bieg) jeżeli je zamienimy miejscami nie będzie zazębiać się 4 bieg , kły są za szerokie w stosunku do otworów w zębatce zdawczej .
Jeżeli masz inaczej opisz to dokładnie jak wygląda u Ciebie Choinka z zębatek na poszczególnych wałkach.
Czekam z niecierpliwością na Twój opis
Twój post nasunął mi pewien pomysł ale najpierw muszę to wyliczyć i sprawdzić czy jest wykonalne .
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Andi, wszystkie tryby są dobrze założone.Pisząc o tych przełożeniach bazowałem się na silniku świeżo wyjętym z Gazeli.Ale przecież takie same silniki były stosowane w pierwszych WSk-ach m21w2.Dla mojego przekonania rozebrałem dzisiaj rano (żona się do mnie nie odzywaandi pisze:To zestawienie które opisałeś pochodzi z tej samej skrzyni, ta zebatka 23 zęby jest od włączania 3 i 4 biegu , albo masz całkowicie rozłożone wałki i pomyliłeś sie przy zakładaniu albo już wcześniej ktoś to zrobił .
porównaj dwie zębatki (22 i 23 z) z bocznymi kłami zazębiającymi, jedne powinny być węższe ( 3-4 bieg) a w drugiej szersze(1-2 bieg) jeżeli je zamienimy miejscami nie będzie zazębiać się 4 bieg , kły są za szerokie w stosunku do otworów w zębatce zdawczej .
Jeżeli masz inaczej opisz to dokładnie jak wygląda u Ciebie Choinka z zębatek na poszczególnych wałkach.
Czekam z niecierpliwością na Twój opis
Twój post nasunął mi pewien pomysł ale najpierw muszę to wyliczyć i sprawdzić czy jest wykonalne .

Pierwsze wiatry:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a72 ... ff5da.html
Nowsze silniki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe0 ... 6c334.html
i stąd te przełożenia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61d ... 68524.html
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Zobacz dokładnie na załączonych zdjęciach z książki masz na dole opis , jest tam napisane co innego niż sugerujesz.
Oznaczenie zębatek 9 i 3 ?
Jeżeli naprawdę jest inaczej to opisz po kolei na jednym i na drugim wałku jakie masz zębatki .
Oznaczenie zębatek 9 i 3 ?
Jeżeli naprawdę jest inaczej to opisz po kolei na jednym i na drugim wałku jakie masz zębatki .
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Andi, zobacz jeszcze raz, na żadnym rysunku nie brałem pod uwagę zębów nr9 i nr3.W obu skrzyniach są takie same.
Różnice są w trybach: (numeracja trybów w/g schematu)
Pierwsze silniki:
Nowsze silniki:
Nie będę pisał o trybie zdawczy i z nim zazębiającym na wałku pośrednim. Ostatnio to ładnie ująłeś.
Różnice są w trybach: (numeracja trybów w/g schematu)
Pierwsze silniki:
Nowsze silniki:
Nie będę pisał o trybie zdawczy i z nim zazębiającym na wałku pośrednim. Ostatnio to ładnie ująłeś.
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
no właśnie o tym pisze na obu rysunkach pod tymi numerami co podajesz są takie same ilości zębów.
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Starszy typ skrzyni
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/283 ... 4e279.html
Nowszy typ
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c23 ... dbc93.html
Schemat jest ten sam bo nie mam książki (np od Kobuza) a ty sugerowałeś się nie tym co sam wstawiłem od siebie, tylko opisem pod schematem
Ale mam nadzieje, że teraz wiesz o co chodzi
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/283 ... 4e279.html
Nowszy typ
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c23 ... dbc93.html
Schemat jest ten sam bo nie mam książki (np od Kobuza) a ty sugerowałeś się nie tym co sam wstawiłem od siebie, tylko opisem pod schematem
Ale mam nadzieje, że teraz wiesz o co chodzi
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
To chciałem wiedzieć, jeżeli jest tak jak mówisz a przecież nie mam podstaw by Ci nie wierzyć to to jest ważna informacja .
Jeszcze jedno mnie interesuje, ile zębów mają w Twojej skrzyni zębatki oznaczone na zdjęciu 9 i 3 .
Jeszcze jedno mnie interesuje, ile zębów mają w Twojej skrzyni zębatki oznaczone na zdjęciu 9 i 3 .
- master_26
- Posty: 66
- Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
- GG: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
(9) 19z
(3) 23z
(3) 23z
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Hmm jestem pod wrażeniem po modyfikacji w skrzyni panowie, na prawdę podpisuję się pod tym co Andi napisał. Żadnej choroby kobuzowej
Wrzucasz IV i motorek rakieta dalej jedzie nawet pod górkę żadnego buuu czy braku mocy, nie obejrzysz się i masz 80km/h na liczniku
Prędkością podróżną dalej jest 70-80km/h realizowane na nieco większych obrotach niż wcześniej ale dalej w zakresie średnich tak, że silnik przyjemnie pracuje. Pod jedną z największych górek w mieście bez problemu wjechał z prędkością 80km/h, bez zwalniania. V-maxu nie sprawdzałem ale WSK nie ścigacz przecież, chociaż myślę że przy 3,9mm przed GMP do 100km/h dobije jak nic. Krótszych III pierwszych biegów praktycznie nie czuć, jedynie dwójka jest wyraźnie krótsza, trójka wręcz odwrotnie jest dłuższa spokojnie można jechać z prędkościa 60km/h. Zębatkę mam 14Z na zdawczym, z tyłu oryginalnie 41Z. Może uda mi się kiedyś nagrać filmik;)
Dla przypomnienia:
pośredni: 16Z
zdawczy 26Z
zębatka przód:14Z
tył: 41Z
dopisano 28.04.2008r.
Dzisiaj z czystej ciekawości przetestowałem v-max motocykla i jestem bardzo zaskoczony, bez problemu (oczywiście nie pod wiatr) rozwinął prędkość 110km/h i nie było to jeszcze wszystkim co może!! Z moich odczuć, wynika że powinienem rozwinąć 120km/h albo coś powyżej 115km/h jednak byłyby to już mega ogromne obroty silnika, oczywiście silnik darł się niemiłosiernie już przy 110km/h tak jak na wcześniejszych przełożeniach jednak wcześniej było to ostateczną prędkością jaką mógł rozwinąć. Więcej nie chciałem go piłować ze strachu że jakieś tryby skrzyni wystrzelą mi przez tłumik. Realistycznie myśląc, domniemałem wcześniej że na tych przełożeniach i mniejszej zębatce z przodu prędkość maksymalna zamknie się w granicach 100km/h, jednak sprawa ma się trochę inaczej
. Oczywiście jazda z prędkością 95-110km/h nie sprzyja żywotności silnika ale chciałem podzielić się wrażeniami. Silnik mam fabryczny, jedynie wypolerowany króciec w środku, cylinder zgrany z karterami i w miarę gładkie kanały płuczące. Gaźnik Jikov z boczną komorą i dyszą gł. 96, wyprzedzenie zapłonu 4mm przed GMP.



Dla przypomnienia:
pośredni: 16Z
zdawczy 26Z
zębatka przód:14Z
tył: 41Z
dopisano 28.04.2008r.
Dzisiaj z czystej ciekawości przetestowałem v-max motocykla i jestem bardzo zaskoczony, bez problemu (oczywiście nie pod wiatr) rozwinął prędkość 110km/h i nie było to jeszcze wszystkim co może!! Z moich odczuć, wynika że powinienem rozwinąć 120km/h albo coś powyżej 115km/h jednak byłyby to już mega ogromne obroty silnika, oczywiście silnik darł się niemiłosiernie już przy 110km/h tak jak na wcześniejszych przełożeniach jednak wcześniej było to ostateczną prędkością jaką mógł rozwinąć. Więcej nie chciałem go piłować ze strachu że jakieś tryby skrzyni wystrzelą mi przez tłumik. Realistycznie myśląc, domniemałem wcześniej że na tych przełożeniach i mniejszej zębatce z przodu prędkość maksymalna zamknie się w granicach 100km/h, jednak sprawa ma się trochę inaczej

- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Od czego można zastosować koła zębate przekładni stałej żeby skrócić przełożenie wał-sprzęgło ??
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Koła zębate? Czy masz jakiś patent na ten sposób przenoszenia napędu na sprzęgło?bing17 pisze:Od czego można zastosować koła zębate przekładni stałej
Może mnie ktoś uświadomić czemu wszyscy rekonstruujący motocykle trialowe i pochodne chcą zmieniać to przełożenie? Nie wiem jak było w oryginałach. Zwiększenie przełożenia spowoduje większe obciążenie sprzęgła i skrzyni. Wiązało by się to z modyfikacjami kolejnych elementów.bing17 pisze:skrócić przełożenie wał-sprzęgło
Ja stosowałem mniejsze przełożenia np. od shl 175 z silnikiem s-34 gdzie wynosi ono 2:1 (zębatka na wale 17z, na koszu 34z) lub inne dobierane nie koniecznie od motocykli (koła z podziałką 3/8"). Robiłem to z myślą zmniejszenia sił działających na sprzęgło i skrzynie. Wymagało to zmiany zębaki zdawczej na mniejszą w celu wyrównania obrotów na kole.
bing17 chodziło Tobie zapewne o koła łańcuchowe. Nic mi nie przychodzi do głowy aby bez przeróbek dopasować coś. Ewentualnie zębatka na wał z silnika s-01 ma 13z o ile pamiętam, ale jest osadzona na klinie i jest węższa o jakieś 2mm. Pozostaje dorobić.
- bing17
- Posty: 362
- Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
- Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Źle się wyraziłem, dobrze rozumujesz o co mi chodzi. Niektóre triale miały skrócone to przełożenie.
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
Mam pytanie. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, które przełożenie drugiego biegu lepiej sprawuje się w WSK 175? Mam teraz pełną dowolność. Na pewno użyje wałka pośredniego z=16 zatem przełożenie biegu pierwszego i trzeciego wyniosą 2,93 i 1,35. Przełożenie jedynki jest sporo mniejsze ale myślę że to nie zrobi wielkiej różnicy przy jeździe rekreacyjnej lub turystycznej. Przełożenie 4 biegu pozostanie 1,0 gdyż inne być tutaj nie może. Wątpliwości mam co do drugiego biegu. Mam do wyboru 1,79 lub 1,97 zależnie czy użyje pary kół z=22 i z=20 czy może z=23 i z=19. Do tej pory przełożenie dwójki miałem 2,18. Tak więc różnica będzie spora. Drugi bieg zapewni większą prędkość tylko czy nie stanie się zbyt mało dynamiczny? Testował ktoś z was wszystkie możliwe przełożenia i mógłby zrelacjonować wrażenia z jazdy?
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Najkrótsza skrzynia w WSK 175.
ja mam teraz krótszą dwójkę ale nie wiem czy 1.79, czy 1,97 na pewno będziesz i z tego i z tego zadowolony w porównaniu z tym co miałeś
Nie dam sobie głowy uciąć ale zdaje mi się że mam z-23 i z-19. Jestem bardzo zadowolony po zmianie przełożeń i zębatki zdawczej łańcucha na z-14, motor po wyjęciu mniejszej wkładki tłumiącej spokojnie wjeżdżał na czwórce pod każdą górkę po dobrym rozpędzeniu nawet pod górkę mogłem wrzucać czwóreczke
i to na standardowym zapłonie
Szkoda, że wcześniej nie napisałeś bo sprawdziłbym u siebie.



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości