Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
- SEBA
- Posty: 285
- Rejestracja: 2008-05-27, 22:37
- Moje maszyny: WSK M21W2 x2
Čezet 350 472.6 - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Tak troszeczkę mało tego tworzywa wystaje ponad tarczkę, ale pewnie trwalsze od korka. Audio przymierz je do kosza to może okaże się że 5 szt się zmieści.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Juz skladalem na nich sprzeglo - bez cienszych przekladek 5 nie wejdzie 

- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Witam. Piszę tu bo nie chcę zakładać nowego tematu. Kupiłem niedawno WSK 175 M 21 W 2 i nie mam zielonego pojęcia co mam zle zrobione w niej..
Jezdziłem trochę ostatnio i zauważyłem , że sprzęgło ślizga jak cholera. Po rozkręceniu całego kosza sprzęgłowego nie zauważyłem przyczyny.. Dlatego piszę tu na forum by rozwiązać mój problem z WSK. Rozbierając kosz sprawdzałem poprawność złożenia sprzęgła przez poprzedniego właściciela i okazało się że wszystko jest tak jak być powinno tak jak na schemacie. Tarcze kupiłem nowe złożyłem wszystko do kupy i dalej ślizga. Może mi ktoś powiedzieć co się zużyło , że tak ślizga?? Silnik ma 10tyś km przebiegu.
Wygląda to tak jakby sprzęgło nie puszczało , tak jakby było ściśnięte. Po wykręceniu baryłki do ustawiania luzu między tarczami sprzęgło mniej ślizga ale motor nie ciągnie stoi w miejscu. POMOCY

Jezdziłem trochę ostatnio i zauważyłem , że sprzęgło ślizga jak cholera. Po rozkręceniu całego kosza sprzęgłowego nie zauważyłem przyczyny.. Dlatego piszę tu na forum by rozwiązać mój problem z WSK. Rozbierając kosz sprawdzałem poprawność złożenia sprzęgła przez poprzedniego właściciela i okazało się że wszystko jest tak jak być powinno tak jak na schemacie. Tarcze kupiłem nowe złożyłem wszystko do kupy i dalej ślizga. Może mi ktoś powiedzieć co się zużyło , że tak ślizga?? Silnik ma 10tyś km przebiegu.
Wygląda to tak jakby sprzęgło nie puszczało , tak jakby było ściśnięte. Po wykręceniu baryłki do ustawiania luzu między tarczami sprzęgło mniej ślizga ale motor nie ciągnie stoi w miejscu. POMOCY

-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Też posiadam takową WSK
sprawdź kilka rzeczy:
- stan popychacza (przez skrzynie) gdyż czasem gdy ktoś przypakiem go ugnie lubi się zacinać
- napięcie sprężyny ( nigdy tego nie robiłem)
- i ogólnie wyciskacz.
To jak na razie przychodzi mi do głowy.
A co do samych tarcz. U mnie jeżeli tarcze zużyją się w sumie na ok 4mm sprzęgło już nie pracuje poprawnie. Ślizga i ratuje tylko wymiana.
sprawdź kilka rzeczy:
- stan popychacza (przez skrzynie) gdyż czasem gdy ktoś przypakiem go ugnie lubi się zacinać
- napięcie sprężyny ( nigdy tego nie robiłem)
- i ogólnie wyciskacz.
To jak na razie przychodzi mi do głowy.
A co do samych tarcz. U mnie jeżeli tarcze zużyją się w sumie na ok 4mm sprzęgło już nie pracuje poprawnie. Ślizga i ratuje tylko wymiana.
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Będę rozkręcał to sprzęgło i robił zdjęcia postaram się po kolei rozkręcać i robić zdjęcia. Wrzucę je tutaj i mi powiecie co jest nie tak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Brakuje ci kielicha zabezpieczającego sprzęgło przed rozkręceniem (norma ,że nie ma). Na moje oko bardzo ci siedzą te tarcze. Jak nowy komplet zakładałem to ledwo się domyka kosz.
Jedźmy po kolei.
1.Przekładki metalowe sprzęgła jakie masz? Na dole i na górze sprzęgła powinny być grube ,a reszta cienka.
2.Zabierak ma rowek pod tulejką kosza wyrobiony czy nie ma? Jaki stan wyfrezowań w miejscu gdzie siadają przekładki metalowe (Są wgniecenia?)
3. Tarcze nie wyglądają jeszcze na spalone. Ile grubości mają? Powinno być na nowej 4.1-4.2mm
4. Wyregulowałeś prawidłowo luz na klamce (2-3mm). Dźwignia włączająca sprzęgło powinna być oddalona o nie mniej niż 10 i nie więcej jak 20mm (Rysunek w każdej książce napraw)
5.Przekładki są równe? Przy przegrzanym i nadpalonym sprzęgle teoretycznie pogarszają się parametry.
6. Blacha kosza w miejscu zazębienia z tarczami musi być gładka. Jeśli ktoś strzelał sprzęgłem będą wgnioty i całość może się blokować. Do wyszlifowania na równo lub wymiany na nowe.
Jedźmy po kolei.
1.Przekładki metalowe sprzęgła jakie masz? Na dole i na górze sprzęgła powinny być grube ,a reszta cienka.
2.Zabierak ma rowek pod tulejką kosza wyrobiony czy nie ma? Jaki stan wyfrezowań w miejscu gdzie siadają przekładki metalowe (Są wgniecenia?)
3. Tarcze nie wyglądają jeszcze na spalone. Ile grubości mają? Powinno być na nowej 4.1-4.2mm
4. Wyregulowałeś prawidłowo luz na klamce (2-3mm). Dźwignia włączająca sprzęgło powinna być oddalona o nie mniej niż 10 i nie więcej jak 20mm (Rysunek w każdej książce napraw)
5.Przekładki są równe? Przy przegrzanym i nadpalonym sprzęgle teoretycznie pogarszają się parametry.
6. Blacha kosza w miejscu zazębienia z tarczami musi być gładka. Jeśli ktoś strzelał sprzęgłem będą wgnioty i całość może się blokować. Do wyszlifowania na równo lub wymiany na nowe.
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Kielich zabezpieczający sprzęgło został w nakrętce wałka głównego te jego rogi zaklepane są ale je odgiołem po wymontowaniu i leży osobno.
Ad. 1 Na dole i na górze są grube reszta cienkie.
Ad.2 Zabierak nie ma wyrobionego rowka wszystko siedzi tam równo. Tam gdzie siadają przekładki nie ma wgnieceń stan fabryczny nie zużyte.
Ad.3 Tarcze mają 4mm grubości
Ad.4 Sprzęgło regulowałem w różnych pozycjach , ale i tak ślizga.
Ad.5 Przekładki są równe.
Ad.6 Blacha kosza jest gładka.
Motor kupiłem od dziadka stał 15lat w szopie wyrejestrowany przed sprzedażą dziadek zwołał rzeczoznawców którzy ocenili ten pojazd na oryginalny i w ten sposób zarejestrował by po miesiącu jazdy nim sprzedać go. Mówił , że sprzęgło było robione..
Tylko ciekawe co robił przy tym sprzęgle skoro tarcze były zjedzone i musiałem kupić nowe. Pomóżcie panowie , bo szkoda by taki okaz stał w garażu nieużywany.
Ad. 1 Na dole i na górze są grube reszta cienkie.
Ad.2 Zabierak nie ma wyrobionego rowka wszystko siedzi tam równo. Tam gdzie siadają przekładki nie ma wgnieceń stan fabryczny nie zużyte.
Ad.3 Tarcze mają 4mm grubości
Ad.4 Sprzęgło regulowałem w różnych pozycjach , ale i tak ślizga.
Ad.5 Przekładki są równe.
Ad.6 Blacha kosza jest gładka.
Motor kupiłem od dziadka stał 15lat w szopie wyrejestrowany przed sprzedażą dziadek zwołał rzeczoznawców którzy ocenili ten pojazd na oryginalny i w ten sposób zarejestrował by po miesiącu jazdy nim sprzedać go. Mówił , że sprzęgło było robione..

Tylko ciekawe co robił przy tym sprzęgle skoro tarcze były zjedzone i musiałem kupić nowe. Pomóżcie panowie , bo szkoda by taki okaz stał w garażu nieużywany.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Skoro jest tak jak piszesz ,olej masz typu lux 10 to nie pomogę. Miałem ten sam problem i dołożyłem 5 tarczę ,bo co bym nie zrobił/zmienił to i tak ślizgało.
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Olej mam hipol przekładniowy. Kumpel w swojej czwórce stosuje ten olej od trzech lat i śmiga mu fajnie wsk. A moja
no cóż chyba nie poradzę sobie z jej przypadłością. Będę zmuszony kupić kompletny kosz sprzęgłowy może to rozwiąże problem.. 


- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
1. Nie moze brakowac kielicha. Tak samo kielich nie moze byc zaklepany na nakretce bo co on ma wtedy zabezpieczac, siebie? Kielich rozklepuje sie po dokreceniu nakretki walka glownego.Kielich zabezpieczający sprzęgło został w nakrętce wałka głównego te jego rogi zaklepane są ale je odgiołem po wymontowaniu i leży osobno.
2. pokaz zdjecie zabieraka od dolu.
3. Przekladki stalowe tez sie zuzywaja..
4. Zmierz sprezyne w stanie spoczynku i podaj tu wartosc w milimetrach.
5. Pokaz zdjecie popychaczy.
6. Pokaz zdjecie z boku tarczy oporowej (ta co opiera sie o segera) - zapewne jest wygieta.
7. Hipol nie jest najlepszy, ale i tak powinien dac rade przy dobrym zlozeniu reszty.
8. Pokaz zdjecie tarcz stalowych (pürzekladek). Nie ma szans zeby byly ok skoro calosc siebi w koszu tak nisko, albo kolnierz zabieraka jest wytyrany na maksa.
- Kamillos
- Posty: 65
- Rejestracja: 2012-12-28, 21:27
- GG: 0
- Moje maszyny: SHL M17 Gazela
- Lokalizacja: Okolice Mielca, Radomyśla Wielkiego - Izbiska
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Alien a jakiego używasz oleju?
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Sprężyna ma 35mmAlien pisze:1. Nie moze brakowac kielicha. Tak samo kielich nie moze byc zaklepany na nakretce bo co on ma wtedy zabezpieczac, siebie? Kielich rozklepuje sie po dokreceniu nakretki walka glownego.Kielich zabezpieczający sprzęgło został w nakrętce wałka głównego te jego rogi zaklepane są ale je odgiołem po wymontowaniu i leży osobno.
2. pokaz zdjecie zabieraka od dolu.
3. Przekladki stalowe tez sie zuzywaja..
4. Zmierz sprezyne w stanie spoczynku i podaj tu wartosc w milimetrach.
5. Pokaz zdjecie popychaczy.
6. Pokaz zdjecie z boku tarczy oporowej (ta co opiera sie o segera) - zapewne jest wygieta.
7. Hipol nie jest najlepszy, ale i tak powinien dac rade przy dobrym zlozeniu reszty.
8. Pokaz zdjecie tarcz stalowych (pürzekladek). Nie ma szans zeby byly ok skoro calosc siebi w koszu tak nisko, albo kolnierz zabieraka jest wytyrany na maksa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Pisałeś ,że zabierak nie ma rowka od dołu ,a jest duży ,że hej 

- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Chodzi Ci o ten rowek przez cały zabierak ? Nie mam pojęcia po co on tam jest :-S
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Ten akurat jest fabryczny, smarujacy. Ten zabierak to juz zlom. Sprezyne zmierz raz jeszcze bo nie wierze ze jest taka dobra
tarcza oporowa ok, popychacze tez, przekladki wytarte jak w prawie kazdym bo nikt tego nie wymienia.

- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Tak jak pisałem 35mm ma sprężyna w stanie spoczynku. Hm przez to że mam wyrobiony zabierak sprzęgło ślizga??Alien pisze:Ten akurat jest fabryczny, smarujacy. Ten zabierak to juz zlom. Sprezyne zmierz raz jeszcze bo nie wierze ze jest taka dobratarcza oporowa ok, popychacze tez, przekladki wytarte jak w prawie kazdym bo nikt tego nie wymienia.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Koledzy, właśnie rozebrałem sprzęgło by sprawdzić dlaczego ślizga. Po wyjęciu sprężyny ma ona 32 mm w spoczynku. Ktoś wie ile powinna mieć nowa?? Oraz gdzie można dostać lub z czego dobrać taką sprężynę. Ewentualnie co może być przyczyną ślizgania sprzęgła w 40 letniej WSk czwórce. (tarcze nowe)
- stefan
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-02-17, 08:50
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175 m21w2
- Lokalizacja: Gorlice
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Ja w mojej dokręciłem dobrze kielich zabezpieczający, i dołożyłem 5 tarczę sprzęgła i śmiga. Nie jest może rewelacyjnie , bo po nagrzaniu się zaczyna trochę ślizgać na 3 biegu ale na 4 przy 70km/h nie ślizga.. Problem rozwiązałem na swój sposób.zzaspa pisze:Koledzy, właśnie rozebrałem sprzęgło by sprawdzić dlaczego ślizga. Po wyjęciu sprężyny ma ona 32 mm w spoczynku. Ktoś wie ile powinna mieć nowa?? Oraz gdzie można dostać lub z czego dobrać taką sprężynę. Ewentualnie co może być przyczyną ślizgania sprzęgła w 40 letniej WSk czwórce. (tarcze nowe)
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Ja nie mając wyjścia dorobiłem mu podkładkę 3mm pod sprężynę (dopasowując tak by nie zacinała się podczas ruchu). Teoretycznie skoku ma wystarczająco by wysprzęglić ale wszystko wyjdzie we środę jak dopiero będę ją odpalać.
- Joker92
- Posty: 34
- Rejestracja: 2010-02-03, 18:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Lubin
- Kontaktowanie:
Re: Sprzęgło ślizga po zakupie nowych tarcz
Jak koledzy pisali wyżej też miałem ten problem.Dołożylem 5 tarcze i olej przekładniowy 80 w 90 cos takiego i czwórka rwie teraz a sprzęgło sie nie ślizga.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość