Wymiary tarczy zmieniacza, wodzikow itp.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Wymiary tarczy zmieniacza, wodzikow itp.
Są dostępne jakieś rysunki techniczne elementów zmieniacza biegów? Interesują mnie grubości wodzików, szerokość rowków w tarczy, śr otworów wodzików i wałka prowadzącego, śr wypustów wodzików, luz tarczy, długości i siła ucisku sprężyn. Jeśli ktoś posiada nowe elementy i może je zmierzyć to też bardzo dobrze. W związku z ograniczoną dostępnością części jestem zmuszony do regeneracji starych.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wymiary tarczy zmieniacza, wodzikow itp.
Rykun tarczą się mocno nie przejmuj, każda która spotkałem ma luz można zbić młotkiem śrut na który mocuje jej obie części, poza tym ona pracuje w oleju więc jak weźmiesz olej ze skrzyni i nalejesz między obie tarcze luz znika prawie do zera. Ważnym elementem jest prowadnica wodzików ona nie powinna mieć żadnego luzu, na skuterze sa nowe, tylko później trzeba jej jeden koniec stoczyć trochę bo jest za gruby i dzięki temu można spasować ową prowadnicę na ciasno do karteru. Jest też niestety 4mm krótsza ale składałem oba kartery puste ze sobą tylko z nią i z tego co widziałem nie jest na tyle krótka by nie dosięgać do do swojego drugiego gniazda.
-
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
- Kontaktowanie:
Re: Wymiary tarczy zmieniacza, wodzikow itp.
Ostatecznie co będę wymieniać okaże się gdy rozbiorę silnik. Nastawiam sie na kapitalke skrzyni . Chce teraz wszystko przygotować aby jak najszybciej później złożyć. Tarczę będę rozbijał i dorabiał nowy sworzeń łączący, będzie sporo grubszy niż standardowy. Oś wodzików też będzie dorabiana na nad wymiar. Standard ma 6mm ja planuje zrobić 6,5 albo 7 w zależności jaki będę miał rozwiertak do wodzików. Sprężyny będą nowe trochę twardsze. Co do reszty mam plan ale trzeba będzie poczekać jak rozbiorę motor.
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wymiary tarczy zmieniacza, wodzikow itp.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie piątego biegu jako nadbieg włączany np przy 90km/h-100km/h wtedy na prostej drodze mozna by ekonomiczniej poruszać i silnik byłby mniej męczony. Prosto napisać, trudniej zrobić, niestety.
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Wymiary tarczy zmieniacza, wodzikow itp.
Mam skrzynie od wsk 175 i ma pytanie odnośie sprzężyn. Co się dzieje jak mają luz? Tzn miękkie są, prblem z wbiciem biegu? Co sie stanie gdzy założe inne? I będa twardsze?
- ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontaktowanie:
Re: Wymiary tarczy zmieniacza, wodzikow itp.
Sprężyny nie mogą mieć żadnego luzu, może spowodować to problem z włączeniem biegu. Co do miękkości to im jest bardziej miękka, tym większy ruch dźwignią musisz wykonać, żeby przełączyć bieg więc na logike najlepiej twarde, wtedy biegi bedą lepiej chodzić. U siebie teraz zmieniłem sprężyny na twardsze jakie znalazłem w garażu i efekt widać od razu już gdy zmienia się biegi ręką a silnik leży na stole.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość